زندگی در سال ۲۰۲۵: بازیکن ها

در جامعه شبکه‌ای ۲۰۲۵ بازیکن ها خارج از نظام اقتصادی قرار می‌گیرند یا به نوعی کسی در نظام اقتصادی از آنها استقبال نمی‌کند. آن‌ها همچنین فاقد توانایی‌ها، مهارت‌ها، پیوندها، و انگیزه برای بازگشتن به جریان عمومی جامعه، جای گرفتن در یک شغل سنتی، یا سر و سامان دادن به خود هستند. بازیکن‌ها به کارهای موقت در این جا و آن جا مشغول می‌شوند، از پرداختی‌های تأمین اجتماعی امرار معاش می‌کنند، و به خانواده و دوستانشان مساعدت می‌رسانند و به همین منوال از آنها مساعدت می‌گیرند. اغلب بازیکن‌ها وقت زیادی در اختیار دارند و پیش از هر چیز آن را صرف انواع سرگرمی‌ها و بازی‌ها می‌کنند. گاهی به سمت کارهای خلاق و ابتکاری مختلف کشیده می‌شوند ولی به ندرت سر و سامانه به زندگی خود می‌دهند.

بازیکن‌ها غالباً تحت فشار زندگی می‌کنند و برخی اوقات حتی در تقلا برای مراقبت از نیازهای اساسی خود مثل مسکن و خوراک هستند. بسیاری از آنها استطاعت خرید خانه را ندارند و در عین حال ارزش زیادی برای داشته‌های خود قائلند.

بازیکن‌ها به روش‌های مختلف عمدهٔ وقت خود را به بازی کردن می‌گذرانند. پیش از هر چیز سرگرمی‌های سهل الوصول را مصرف می‌کنند: تلوزیون، فیلم، بازی، ورزش، رسانه‌های اجتماعی، شرط بندی، و سرگرمی‌های شاد. بسیاری از آنان بدنبال دسترسی‌های رایگان در بازار هستند، خواه قانونی باشد (مدل‌های تجاری مبتنی بر پاداش رایگان)، خواه غیرقانونی (نظیر ردو بدل کردن دزدکی فیلم و ویدیو).

ویژگی‌های بازیکن‌ها در جامعه شبکه‌ای:

خارج از بازار کار سنتی فعالیت می‌کنند،

وقت زیادی دارند،

در فضای دیجیتالی ورود و فعایت می‌کنند،

بدنبال جایگزین‌های رایگان هستند،

و برای داشته‌ها و امنیت شخصی خود ارزش قائلند.