روزگار نوین گندم خانم!

از بچگی عاشق این بودم کاری کنم که هم به بقیه سود برسه، هم خودم از انجام دادنش کیف کنم. راه‌اندازی انلاین شاپ تو تلگرام یکی از همون ایده‌هایی بود که نه تنها بهم اجازه می‌داد با آدم‌ها در ارتباط باشم، بلکه یه قدم تو دنیای تجارت دیجیتال برداشته باشم. رفتن به صالح آباد، و خرید چیزهایی مثل ماگ، عروسک، اکسسوری و وسایل جذاب دیگه‌، هر بار یه تجربه‌ی تازه برام بود.

اولش فکر می‌کردم کار ساده‌ایه، اما خیلی زود فهمیدم که مدیریت یک فروشگاه آنلاین دنیایی از دغدغه‌ها و چالش‌ها رو داره. از ساخت پوستر و ویدئو برای محصولات گرفته تا برنامه‌ریزی برای بارگیری و فرستادن سفارشات، و از همه مهم‌تر، جواب دادن به سوالات و درخواست‌های مشتری‌ها، همه و همه به عهده‌ی من بود.

یه روز باران، دوست صمیمی‌ام، بهم گفت: «گندم جان، چرا اینقد ب خودت سخت میگیری؟ یه چت بات هوشمند می‌تونه کلی از کارهاتو راحت‌تر کنه.» اولش فکر کردم شاید این پیشنهاد هم مثل بقیه‌شون عملی نشه، اما باران اصرار کرد: «نه، جدی می‌گم. من خودم تست کردم. مگاچت، باتی که می‌گم، می‌تونه بر اساس محتوای متنی کانال تلگرامت به سوالای مشتریا سریع جواب بده و حتی پست‌های مرتبط رو براشون بفرسته.»

فکرش بدک نبود، مخصوصاً که گفت می‌تونه تاریخچه چت رو هم نگه داره و اگه کاربر به جواب قبلی‌اش ریپلای کنه، همون جواب رو دوباره بگیره. من که همیشه دلم می‌خواست از فناوری‌های نوین استفاده کنم، تصمیم گرفتم به این پیشنهاد فکر کنم.

باران ادامه داد: «و اگه نگرانی مشتریا سوالای دیگه‌ای مثل شرایط ارسال و فروش یا آشنایی با تو رو بپرسن، کار ساده‌ایه. فقط کافیه یه کانال تلگرام دیگه درست کنی و هر توضیحی که لازمه اونجا بذاری. بعد هم اون کانال رو به عنوان کانال فراداده به بات بدی.»

این حرف‌ها واقعاً برام جالب بود. تصمیم گرفتم دست به کار شم. با کمک باران، خیلی سریع (واقعا سه سوته!) چت بات مگاچت رو راه‌اندازی کردیم. فرایندش خیلی ساده بود؛ فقط کافی بود آدرس کانالم رو وارد کنم و چندتا تنظیم ساده انجام بدم. به محض اینکه همه چیز آماده شد، تست کردیم و دیدم چطور بات به سوالات پاسخ می‌ده. واقعاً شگفت‌زده شدم!

از اون روز به بعد، خیلی از کارام راحت‌تر شده. حالا وقت بیشتری دارم تا روی انتخاب و خرید بهتر محصولات تمرکز کنم و با خیال راحت‌تری به پیشرفت کسب و کارم فک کنم. این تجربه نشونم داد که گاهی یه تغییر کوچیک می‌تونه تاثیر بزرگی تو زندگی‌مون داشته باشه:)


مگاچت، به توان هوشمندی...
https://t.me/MegaChat_MyBot