آی گپ

پیام رسان آی گپ  در گوگل پلی
پیام رسان آی گپ در گوگل پلی

شما را نمی‌دانم اما ظاهر زیبای اپلیکیشن برای من بسیار مهم است. اگر ظاهر یک اپلیکیشن را نپسندم سریع حذفش می‌کنم حالا هر چقدر هم کاربردی باشد. مشکل من هم با پیام‌ رسان‌های ایرانی سر همین ظاهرشان بود. همگی کپی ناقصی از رابط کاربری تلگرام، شلوغ و شلخته و زشت که هر چه دارند و ندارند را در صفحه خانگی قرار دادند از ترس اینکه از چشم ما دور بماند. راستش مدت‌ها بود که از پیام رسان‌های ایرانی ناامید شده بودم تا اینکه با پیام رسان آی گپ آشنا شدم. آی گپ برای سیستم‌عامل‌های اندروید، ios، ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده است. نسخه وب هم دارد.

ظاهر آی گپ، ظاهر آشنای تلگرام است و مثل سروش و بله و ... شلوغ بازی در نیاورده. یک ظاهر ساده و خلوت، البته این امکان وجود دارد که از قسمت تنظیمات دسته بندی را فعال کنید تا کانال‌ها، چت‌های خصوصی، تماس‌های صوتی و تصویری و گروه‌ها به صورت مجازا در تب‌های جداگانه نمایش پیدا کنند. همانند تلگرام فضای ابری آی گپ هیچ گونه محدودیتی در حجم و نوع فایل ندارد و گزینه خوبی برای اشتراک گذاری فایل‌ها با دوستان است.

در آی گپ بخشی به نام کیف پول وجود دارد که همان کیف پول پیگیر بانک پارسیان است و شما با فعالسازی آن به صورت خودکار در سامانه پیگیر بانک پارسیان عضو می‌شوید. حالا سامانه پیگیر چیست و چه کاربردی دارد خودم هم درست نمی‌دانم با جستجو در اینترنت به این صفحه رسیدم که خودتان می‌توانید به آن مراجعه کنید و با کیف پول پیگیر آشنا شوید. بخشی هم به نام خدمات مالی وجود دارد که می‌توانید قبوض خدماتی و جریمه راهنمایی و رانندگی را پرداخت کنید و شارژ بخرید.

یکی دیگر از قابلیت‌های آی گپ پیدا کردن دیگر کاربران است. می‌توانید آن‌ها را روی نقشه پیدا کنید و ببینید چند متر با شما فاصله دارند، طبیعتاً آن‌ها هم شما را می‌بینند که در صورت عدم تمایل می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. به نظرم بهتر بود برای این بخش از قابلیتی مشابه شیک کردن وی‌چت استفاده می‌کردند.

آی گپ از امنیت کاربرانش هم غافل نشده و ویژگی‌های امنیتی جدیدی را به مرور به اپلیکیشن اضافه می‌کند، یکی از آخرین ویژگی‌ها ارتباط امن P2P است که در این پست زومیت بررسی شده است.

حالا با تمام این تفاسیر آیا قرار است از شما درخواست کنم که از پیام رسان آی گپ استفاده کنید؟ به هیچ وجه، اما دلم سوخت وقتی دیدم که یک پیام رسان خوب ایرانی که بدون ادعا دارد کارش را انجام می‌دهد تنها به دلیل اینکه صدا و سیما پشتش نیست مغفول بماند. کاری که از دست من بر می‌آمد نوشتن این یادداشت بود در نهایت انتخاب با شماست.