ویزای گلوبال تلنت UK


سلام،

من می‌خوام به طور مختصر تجربه خودم برای ویزای گلوبال تلنت رو اینجا بذارم که امیدوارم به درد دوستان بخورد.

مقدمه

اول از همه به نظرم اینا خیلی مغزشون کار می‌کنه که همچین ویزایی راه انداختن. همون طور که از اسم این ویزا معلوم هست، این ویزا می‌گه که اگر شما تو فیلد خودت نخبه باشی می‌تونی بیایی انگلیس زندگی و کار کنی و حتی سریعتر از مسیرهای معمولی به اقامت دائم و شهروندی برسی.

درسته که در سال‌های اولیه کیفیت آدم‌هایی که برای این ویزا اقدام می‌کنن ممکنه به اندازه کافی خوب نباشه، اما در طی زمان بریتانیا این برند رو از خودش می‌سازه که اینجا جای آدم‌های توانمند هست و کم کم کیفیت ورودی‌ها هم زیاد می‌شه. به نظرم افزایش نرخ رد شدن درخواست ها نشان از همین هم می‌تونه باشه و الان گرفتن این ویزا خیلی سختتر از پنج سال پیش هست و به نظرم الان ساده تر از پنج سال آینده است.

آيا این ویزا برای من هست؟

همانطور که گفتم این ویزا می‌گه شما باید توی زمینه کاری خودتون یه رهبر باشید. حالا ممکنه شما موسیقی‌دان خیلی متبحری باشید یا اینکه در حوزه آکادمیک قوی باشید یا اینکه در حوزه تکنولوژی خیلی قوی باشید. برای هر کدام از این زمینه‌ها یک کمیته ای هست که شما را بررسی می‌کند.

بردن بعضی جایزه‌ها به شما اتوماتیک اجازه این ویزا رو می‌ده. مثلا اگر شما تو موسیقی جایزه گرمی برده باشید. خوب کاملا مشخصه کسی که گرمی برده تو زمینه کاری خودش آدم شاخصی هست.

دریافت تاییده از Technation

من خودم از مسیر تکنولوژی رفتم و سازمانی که این درخواست ها رو از طرف دولت بررسی می‌کنه Technation هست. با توجه به توضیحات وبسایت شما باید نشون بدی که تو زمینه کاری خودت رهبر هستی. برای همین به نظرم درخواستتون رو با همین منظور آماده بکنید.

من خلاصه ای از کارهامو گذاشتم و شرکت هایی که تاسیس کردم و تاثیری که این شرکت‌ها داشتن، سمینارهایی که به عنوان سخنگو دعوت شده بودم،‌ و کارهای که تو اون زمان توی شرکت هایی که کار می‌کردم انجام داده بودم.

نکته مهم اینه تمام چیزهایی که می‌ذارید باید برای طرف مقابل قابل اعتبار سنجی باشه پس ترجیحا از چیزهایی استفاده کنید که بتونید به جای معتبری لینک بدید. مثل یه خبرگزاری، سایت یه رویداد و غیره.

این فروم خود Technation هست و کلی آدما میان می‌گن که چی کار کردند. سوالی هم داشتید بپرسید آدما جواب می‌دن. این پست به صورت خاص به خود من کمک کرد. با توجه به اینکه این پست خیلی خوب توضیح داده من دیگه وارد این جزییات نمی‌شم و می‌تونید از اون استفاده کنید.

لینک ها و سابمیت کردن مدارک

یکی از مشکلاتی که من داشتم پیدا کردن لینک ها برای اپلای بود! برای همین این لینک‌ها را اینجا تجمیع شده می‌گذارم که کارتون رو راحت کنه:

(این لینک‌ها در زمان این نوشتار معتبر بودند و ممکن است در آینده نباشند، حتما مجدد خودتون چک بکنید)

صفحه رسمی برای افراد حوزه دیجیتال: gov.uk/global-talent-digital-technology

فرم اپلای برای مرحله ۱ ویزا: visas-immigration.service.gov.uk/product/global-talent-endorsement

سایت تک نیشن: technation.io

فرم اپلای تک نیشن برای تاییده: tech-nation-visa.smapply.io/prog/tech_nation_visa_application
به نظرم قبل از هر کاری یه اکانت بسازید و با مقادیر الکی فرم رو پر کنید تا ببینید که فرم ازتون چه چیزهایی می‌خواهد. یه ذهنیت خوبی می‌ده که باید چه چیزهایی آماده بکنید.

صفحه رسمی این ویزا و اپلای مرحله ۲: gov.uk/global-talent

فروم تک نیشن: discourse.tnvisaforum.org

ترتیب اتفاقات

شما اول از همه برید تو فرم تک نیشن یه کم بچرخید و ببینید که باید چه چیزهایی رو آماده کنید.

بعد برید مدارک رو آماده کنید.

بعد از اینکه مدارک رو آماده کردید، وارد فرم مرحله ۱ ویزا بشید و اطلاعاتتون رو وارد کنید و در نهایت هزینه بررسی اپلیکیشن تون رو بدید. در زمان این نوشتار این هزینه £524 بود. بعد از پرداخت یک Unique Application Number (UAN) برای شما تولید می‌شه که باید در زمان ارسال فرم تک نیشن توی فرم تون بذارید.

نکته اینه که شما تمام هزینه ها رو توی خودت سایت gov.uk انجام می‌دید و هیچ هزینه ای رو توی سایت تک نیشن پرداخت نمی‌کنید.

توی این مرحله برید تو فرم تک نیشن، فرم رو پر کنید، مدارک رو آپلود کنید و UANای که از سایت gov.uk گرفتید رو هم حتما بذارید.

در نهایت صبر کنید تا نتیجه بررسی بهتون اعلام بشه.

انشاالله اگر مثبت بود وارد فرم مرحله دوم بشید و درخواست ویزاتون رو ارسال کنید.