مشکل Operating System not found در VMware حل شد!

این پایین داستان برخوردنم به این مشکلو گفتم ، حال خوندنشو نداشتی برو سر اصل مطب :)

درود بیکران

خب جونم براتون بگه که چند روز پیش حاج مهدیمون گفت که برای تمرین Ansible و SSH و اینا که مربوط به دوره DevOps میشه CentOS بریز روی VM و ی تمرینایی بکن ، اقا ما رفتیم از سایت خودش صفحه اصلیش دانلود کردیم فایل ISO رو و شروع به نصب کردیم ، ولی همون قدم اول این Warning رو به من داد ولی زیاد بهش توجه نکردم گفتم خودش از رو میره حتما به مصداق ( ای حادثه شرم کن من بیمه ابوالفضلم :) ) دقیقا هشداره توی تصویر زیر اومده:

مرحله اول اضافه کردن ی ماشین مجازی
مرحله اول اضافه کردن ی ماشین مجازی

اقا رد شدیم از این موضوع و رسیدیم به صفحه Boot و منتظر صفحه جذاب نصب CentOS بودم که دیدم نه حادثه شرم نکرده و قصد خون مارو کرده :) آقا گفتم اشکال نداره و خدا StackOverflow رو برای همین روزا آفریده دیگه ، ی سرچ زدم یکی دوتا چیز گفته بود انجام دادم دیدم نشد ، گفتم شاید مشکل از Bootable و اگه بریزم روی فلش حل میشه ، حاجی سرتو درد نیارم خلاصه این روشم نشد!

هی هم میخواستم از حاج مهدی نپرسم ، که همین اول دوره ای نگه " این نوب چی بود گیر ما افتاد " (امید واردم برعکس نگفته باشم) هی سرچ میزدم ، الان L رو داخل مرورگرم بزنی گوگل میگه "همون همیشگی؟ :)" ، اقا خلاصه بالاخره رفتم پیش حاج مهدی و داستان حل شدن این مشکلو داخل "اصل مطلب" گذاشتم براتون.

اصل مطلب

تنها نکته ای که برای حل این مشکل باید رعایت کنید اینه که نسخه لینوکسی که دانلود میکنید مطابق با معماری سیستم و نوع CPU تونه، همین!

برای مثال من aarch64 دانلود کرده بودم اول ، با دانلود نسخه متناسب با CPU خودم حل شد "ایزی ایزی تامام تامام". و اگه نمیدونید چه نسخه ای مناسبتونه(مثل من) خیلی راحت ی سرچ انگلیسی بزنید جوابو میاره براتون.

من ی آدرس درست و درمون برای دانلود نسخه های CentOS هم میزارم پایین این متن که مثل من نرید توی نت سرچ کنید بعد از اولین سایت دانلود کنید :)

لینک سایت دانلود CentOS

اینم عکس سایتش ، اینم خیلی جذابه لنتی :)
اینم عکس سایتش ، اینم خیلی جذابه لنتی :)