8 کاری که وقتی غم و اندوه شدید می شود باید امتحان کنید

1-یادت باشد که نفس بکشى. وقتى که احساسات ما شدید مى شوند معمولا نفس مان را حبس میکنم یا نفس هاى کوتاه و سطحى مى کشیم. اول متوجه نفس کشیدن خودت شو و بعد سرعت آن را کاهش بده و بازدم خود را نسبت به دم طولانى تر کن.

2بدنت را تکان بده.لازم نى ورزش کنى)،البته میتونى بکنى(راه برو ،شنا بزن،برقص یا به راحتى بالا و پایین بپر.


3- خودت را ابراز کن.نقاشی بکش،بنویس،به موسیقی گوش گن یا موسیقی بنواز یاهر چیز دیگری که به شما امکان می دهد بدون صحبت با کسی خود را ابراز کنی.


4- براى تمام احساساتى که دارى فضایى ایجاد کن. اگر تلاش کنى آنها را کنار بزنى احتمالا با قوت بیشترى بر مى گردند.احساسات تغییر مى کنند و براى همیشه نمى مانند. سوگ هیچ خط زمانى ندارد اما واقعا با گذر زمان تغییر مى کند.


5- با خودت مهربان باش. آن صدایى که بعضى وقت ها تو را مجازات مى کند را مى شناسى؟شاید عجیب به نظر برسد ولى مى تونى با صحبت کردن با آن صداش را کم کنى.سلام. صدایت را میشنوم.نگرانى که شاید دارم اشتباه میکنم.اما باورى کن نمیکنم.در حال حاضر من دارم همه ى تلاشم را مى کنم وبابت نگرانى ات ممنونم.


6-براىخودتدوستخوبىباش.بهخودتبگو«میتونىانجامشبدى»حتىاگرنمىدانىقراراستچىکارکنى.شایداحساساتىکهقبلانداشتىراتجربهکنىیامجبورباشىبراىاولینباردرزندگىاتکارىراانجامدهىوبایدهمهىاینکارهارابدونآنشخصفوتشدهانجامبدى.کمىفکرکنوتفاوتراحسکنوبهخودتبگو»حتىبااینهکهالان.سردرگمهستمولىیکراهىپیدامىکنموانجامشمىدهموبعد....»

7- درخواست کمک کن.میدونیم،این کار واقعا می تواند سخت و وحشتناک باشد. آسان بگیر و یادت باشد که معمولا آدم ها می خواهند کمک کنند.فقط منتظرند تا از شون در خواست شود.


8- هرچیزى که خوب پیش مى رود را جشن بگیر. هنگام سوگوارى باز کردن فضا براى احساسات خوب مى تواند سخت باشد.ممکن است که اگر متوجه خنده یا حال خوبت شوى احساس گناه کنى. ایجاد یک وقفه در سوگ به معناى این نیست که آن شخص را کمتر دوست دارى یا دیگر دلتنگش نیستى.