از دست فروشی تا دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ

عادل خان طالبی
عادل خان طالبی

سال ۹۳ بود و من ترم آخر کاردانی نرم افزار، بین دوراهی ادامه تحصیل یا ترک تحصیل مونده بودم.از اونجایی که عاشق کار کردن هستم بیخیال درس شدم.دوران دانشگاه یک مغازه کوچک چاپ و صحافی داشتم ولی به خاطر بی تجربگی مجبور شدم جمعش کنم و کلی ضرر دادم.

درسم رو ول کردم و رفتم سراغ یکی از دوستام که کارگاه تولیدی داشت.دستم خالی بود و بیکار بودم.دوستم گفت بیا کارای مارو ببر بفروش، گفتم چجوری، گفت دست فروشی کن.یک سال بعد قرار بود برم خدمت سربازی.اولش بهم برخورد ولی بعدش دیدم بیراه نمیگه بدون سرمایه میتونم جنس بفروشم و سود بردارم.

بگذریم تا طولانی نشه بعد از یک هفته شدیم دستفروش لوستر آشپزخونه تو خیابان شوش. بدون وسیله سخت بود ولی چاره ای نداشتم.یکسال گذشت و کلی تجربه بدست آوردم و کلی روابط اجتماعیم قوی شد.من مهندس دست فروش بودم.

آخر سال رفتم خدمت و زود تموم شد و اومدم.به طور اتفاقی با یسری از دوستان رفتیم مسافرت و تو اون مسافرت بحث پیج های اینستاگرامی شد و کلی راجع فروش اینترنتی حرف زده شد.من خوشم اومد از این دنیای مجازی و چون علاقه داشتم با یکی از دوستام که اونم مثل من بیکار بود صحبت کردم تا ماهم باهم ی پیجی رو راه بندازیم و شروع به فروش محصول کنیم.

سرتونو درد نیارم افتادیم تو شوش و پانزده خرداد همه جا رو زیرو کردیم تا بتونیم جنس پیدا کنیم.اتفاقا پیدا هم کردیم و شدیم فروشنده لوازم آشپزخونه در اینستاگرام.اون اوایل همه چی خوب بود کم کم رسیدیم به اواخر سال ۹۶ خوب رشد کرده بودیم ولی رقیب زیاد شده بود و از طرفی تحریم ها باعث شد دلار جهش قیمت پیدا کرد و اجناس وارداتی گرون شد و هیچکس دیگه اجناس مارو نمیخرید.چون اولویت نداشت براشون

ما هم صنفمون رو عوض کردیم توضیحش طولانی هست که حتما تو ی پست مجزا صحبت میکنم راجع بش.

وارد کار تولید شدیم سال ۹۷ تو نمایشگاه الکامپ با عادل طالبی آشنا شدم و از اونجا هم با کانال کار و کسب ایشون آشنا شدم.اول فکر میکردم ایشون هم جزو امید فروش هاست.بعد که کانال رو زیرو کردم فهمیدم نه آقا ایشون دانشمند علم جدید دیجیتال مارکتینگ هست.قبلا شنیده بودم که باید علمی کار کرد تو این حوزه. نشستم کل مطالب کانال رو خوندم صوت ها رو گوش دادم و کلی ایده گرفتم که تو کارم استفاده کردم.

بعد مدتی متوجه شدم ایشون تو سازمان مدیریت صنعتی کلاس های حضوری برگزار میکنند. همه تلاشمو کردم که برم به این کلاس ها نشد که نشد.

رسیدیم به اینجا که ی روزی دیدم جناب طالبی تو کانالشون از دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ صحبت کردن سریع رو لینک زدم و ثبت نام کردم و شدم شاگرد ایشون.

قرار بود از اول‌ عید ۹۹ کلاسامون به صورت هفتگی در سایت دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین شروع بشه و استارت ی سال جذاب زده شد امشب که در حال نوشتن هستم ۹ جلسه از دوره سپری شده از پایه همه چی رو یادگرفتیم و از همه مهمتر اینکه دارم یاد گرفتن رو یاد میگیرم.

از شما هم دعوت میکنم از سایت دورمون حتما بازدید کنید: سایت دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ