چرا بازاریابی دیجیتال بخوانم؟

جناب عادل طالبی
جناب عادل طالبی


بازاریابی دیجیتال را می توان در قدم اول همان بازاریابی و طراحی یک کسب و کار دانست.

در قدم دوم می توانیم وارد قسمت دیجیتال و مجازی آن شویم.

شاید برای کاربران یک کسب و کار آنلاین باشد و حتی محصول یا خدمت فیزیکی به آن ها داده نشود.

اما برای ما که صاحب کسب و کار هستیم یک قسمت فیزیکی شامل (تولید، بسته بندی، لجستیک یا حمل و نقل ، ارسال ) خواهد بود.

اگر کسب و کار ما نیز خدمت باشد باز هم به نوعی استفاده هوشمندانه از ابزار های دیجیتال است.

زمانی که ما مفهموم مدیریت و بازاریابی را طبق منابع گوناگون متوجه شدیم و درک کردیم.

حال می توانیم با یادگیری ابزار های دیجیتال و درک استفاده از هر کدام به شکل مناسب از آن ها در زمان مناسب و انتخاب هوشمندانه استفاده کنیم.

به طور مثال من باید بدانم که استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان مارکت پلیس ها و پلتفرم ها برای برند سازی استفاده کنیم.

یا بدانیم در چه زمانی باید از ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنیم.

شما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر مخاطب خود را بشناسید و بدانید که چه نوع محتوایی کاربر را به مشتری تبدیل می کند.

به طور مثال در چه زمانی محتوای ویدویویی و در چه زمانی متنی باشد.

خوشحالم که قدم های نخست در این جاده طولانی و زیبا را در دوره انلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی می گذرانم.

سلام سحررهنماپور هستم و اولین قدم های من در دنیای ویرگول هست.

امروز داشتم پستی را می خواندم که کاملا با صحبت های این متن مطابقت داشت. این پست از محمدرضا فهمی بود درباره اینکه تغییراتی در تصمیمات زندگی می دهیم یا نه؟

اگر بخواهم درباره خودم بگم من یک سال و نیم بعد از دوره کارشناسی کاملا از حوزه دیجیتال و برنامه نویسی و... دور شدم.

تصمیم خاصی نداشتم فقط بدون دلیل و بدون جنگیدن می خواستم دور باشم و ضعف نشون دادم.

بعد از این مدت به صورت اتفاقی به پیشنهاد یکی از دوستان پدر برنامه نویسی با جاوا شروع کردم.

خیلی سریع متوجه شدم من متعلق به دنیای برنامه نویسی نیستم.

دوباره داشتم ناامید می شدم که به دوست دوران دانشگاه زنگ زدم شیما جان شریفی و او مرا به تیز لند دعوت کرد. برای اولین بار جناب عادل طالبی را دیدم و با ایشان آشنا شدم.

از طریق چند کانال بازاریابی دیجیتال را دنبال می کردم اما هنوز همه چیز گنگ بود.

از کجا شروع کنیم؟

نمی دانستم اول کدام مبحث را بخوانم، کدام مبحث را تا چه حد مطالعه کنم؟

در سایت های مختلف مطالب آموزشی مفید و مرتبط زیاد بود اما به طور کامل نمی توانستم تمام مطالب را هضم کنم.

نوع فهمیدن مطلب برای من اینگونه بود که باید کسی اول مطلب را توضیح می داد بعد من بقیه را خودم جستجو میکردم.

این مسئله تا هفته اخر عید طول کشید که دوستم زنگ زد و گفت در کانال کار و کسب دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ثبت نام می کند.

هر دو ثبت نام کردیم و حالا مدام اطلاعاتمان را با یک دیگر به اشتراک می گذاریم.

همه چیز به طور کامل گفته شده؟

جواب این سوال هم بله است هم خیر به این دلیل که به طور مثال اگر انواع crm گفته شده ۴ مورد اما بعد از آن گفته شده است خودت حتما باید سرچ در گوگل سرچ کنی و اطلاعاتت را کامل کنی.

ما در این دوره یادگیری را آموزش می بینیم و خودساخته می شویم. در زمانی زندگی می کنیم که تمام کسب و کار های آفلاین هم باید به سمت کسب و کار آنلاین روی آوردند.

اعتماد و طرز تفکر مردم کاملا متفاوت شده است. پس باید هوشمندانه از ابزارهای دیجیتال به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم.