چرا باید دیجیتال‌مارکتینگ رو یاد بگیرم؟

این بحث،یه بحث مفصلیه که اگه قرار باشه به تمام زوایای اون پرداخته بشه میشه مثنوی صد من کاغذ!ولی من توی این چند وقتی که در حال یادگیری دیجیتال‌مارکتینگ هستم،متوجه یه سری نکاتی شدم که باعث شده بیشتر بابت اون تصمیمی که برای یادگیری این مهارت گرفتم،خوشحال باشم.

۱.شما به دیجیتال‌مارکتینگ نیاز دارید:

تمام مشاغل فیزیکی توی این روزها که کرونا و مشکلاتش به خبر اول دنیا تبدیل شده،دنبال راهی برای بقای خودشون هستند.اگه قبلاً (احتمالاً) میشد که با استفاده از تبلیغات فیزیکی و آفلاین،محتوای موردنظر رو به مخاطب هدفش رسوند،امروز به خصوص در این دوران کرونا و خانه‌نشینی چاره‌ای به‌جز استفاده از تبلیغات آنلاین و فروش اینترنتی برای ادامه‌ی حیات کسب‌وکارها وجود نداره.من هم برای کسب‌وکار خودم که فروش عینک‌های طبی و آفتابی هست،قطعاً لازمه که دیجیتال‌مارکتینگ رو توی کارم استفاده کنم.شما چطور؟

۲.رسیدن به آزادی:

شاید بلندپروازانه باشه ولی دیجیتال‌مارکتینگ میتونه به آزادی کمک کنه ولی اون مفهومی از آزادی که ممکنه الان توی ذهن شما اومده باشه،شاید با منظور من متفاوت باشه ؛)

دیجیتال‌مارکتینگ خیلی میتونه به عدم وابستگی ما و محیط و زمان کمک کنه.شما هرگز نمیتونین توی محیط واقعی،ساعت ۴:۲۳ صبح،درست زمانی که بعد از مدت زیادی که با لپ‌تاپتون کار کردین و متوجه شدین که نور و اشعه‌هاش چشماتون رو اذیت میکنه،از خونه بزنین بیرون و توی اولین عینک‌فروشی،عینک طبی سفارش بدین!ولی اگه تبلیغ یه عینک‌فروشی رو توی وبسایت موردعلاقه‌ت دیده باشی یا حتی بری توی گوگل و سرچ کنی،میتونی توی یه فروشگاه آنلاین همون لحظه عینک دلخواهت رو سفارش بدی.اینجاست که به قول جواد خواجوی باید بگیم: واااقعاً جالب شد :))

۳.توسعه فراتر از حد انتظار کسب‌وکار:

وقتی یه کسب‌وکار داخل یه شهر (حتی بزرگ) فقط به صورت فیزیکی ایجاد میشه،در اصل عرضه‌ی خدمات و محصولاتش رو به همون شهر محدود کرده.اما این کسب‌وکار اگه بتونه خدمات خودش رو توی فضای آنلاین هم معرفی و عرضه کنه،میتونه با یه بازار ۸۵ میلیونی مواجه بشه!این یعنی رشد و توسعه کسب‌وکار در یه مدت نسبتاً کوتاه.دیگه چی از این بهتر؟!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حالا که این نکات رو خوندی و مزیت‌های دیجیتال‌مارکتینگ رو فهمیدی،باید این رو هم بدونی که اصلاً قرار نیست کار راحت و آسونی باشه!

برای موفقیت توی این کار دقیقاً مثل موفقیت توی هرکار دیگه‌ای باید خیلی تلاش کرد.مهم‌ترین کار در شروع این مسیر،پیداکردن یه معلم خوبه.کسی که خودش این راه‌ها رو رفته باشه و از تجربه‌هاش بهت بگه.

توی این آشفته‌بازار آموزش دیجیتال‌مارکتینگ،من خیلی خوش‌شانس بودم که چند سال پیش با آقای عادل طالبی و کانال تلگرامی کاروکسب آشنا شدم.از مطالب خوب و رایگانش همیشه استفاده میکردم تا اینکه تصمیم گرفتم به‌طور جدی کسب‌وکارم رو آنلاین کنم.این شد که در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال ایشون شرکت کردم.این مسیر تا الان که خیلی خوب و آموزنده بوده ولی من واقعاً برای اون ورژن از خودم که آخر سال ۹۹ به‌طور کامل شکل گرفته،دل‌تنگم و مشتاق!

مورد دیگه‌ای که باید در نظر گرفت،به‌روز بودن توی این حوزه‌اس.خوشبختانه منابع خیلی خوبی برای آموزش و یادگیری نکات دیجیتال‌مارکتینگ وجود داره.منابع خارجی مثل هاب‌اسپات و منابع خوب داخلی مثل دوره‌ی آنلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی یا کانال کار و کسب ایشون در تلگرام: @kar_kasb

من امید دارم و تلاش میکنم تا به اهدافم برسم.برای شما هم ‹‹اُمید›› که عنصر کمیاب این روزهاست رو آرزو میکنم :)