چرا دوره ی دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی را انتخاب کردم؟


سلام من امیرحسین سنایی هستم و تصمیم گرفتم که دلیل و داستان شرکت کردنم در دوره بازاریابی دیجیتال رو براتون بگم.




اون موقع ها(سال94-96) جو راه اندازی استارت آپ و کار آفرینی خیلی شدید شده بود و تقریبا هر کسی رو که میدیدی می خواست یک استارت آپ راه اندازی کنه و تقریبا 95درصد این افراد از جمله خودم فقط ایده داشتن بدون هیچ دانشی.

از ترم 1 دانشگاه(سال 97) مثل خیلی از آدم های دیگه تو فکر راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی و پولدار شدن از این راه بودم.ایده های مختلفی میومد تو ذهنم بعضی هاشون رو تا مرحله نزدیک به استارت هم جلو بردم(مثل راه اندازی صبحانه بیرون بر، فروش بک کاور موبایل توی اینستاگرام و...)

ترم 2 دانشگاه بودم که با پسرخالم تصمیم گرفتیم که بالاخره یک ایده ای رو راه استارت بزنیم ؛ ایده ای که داشتیم تخفیف محصولات آموزشی و دیجیتال بود. در واقع یک سایتی دقیقا مثل تخفیفان رو تو نظرمون داشتیم منتها فقط برای محصولات دیجیتال(غیر فیزیکی) بعنوان مثال دوره های آموزشی،توسعه فردی،کتاب الکترونیک و...

استراتژی که برای سایت مون(kadweeb.ir) میدیدم این بود که تولید محتوای متنی می کنیم بعد کلی ترافیک می گیریم و محصولات دیگران رو میاریم تو سایتمون با تخفیف میفروشیم و پور سانتمون رو میگیریم به همین راحتی و خوشمزگی.

http://kadweb.ir/

با چندتا کلیپ آموزشی تو اینترنت با کمک وردپرس سایت رو راه انداختیم و آوردیم بالا(البته الان تو یک جمله این رو خوندین ولی باور کنین همین کار برای منی که هیچ چیز بلد نبودم نزدیک به دو روز طول کشید.)

اومدیم جلوتر جلوتر به مشکلاتی بر خورده بودیم که اصلا موقع استارت کسب وکار حتی به ذهنمون هم رجوع نمیکرد و اصلا نمیدیمشون.

میگفتن باید سئو کنی؟ اما سئو دیگه چی بود واقعا؟ مگه سئو همون تکرار کلمات تو مقاله نیست؟

یا مثلا برنامه ریزی کرده بودیم که هفتگی دو مقاله 5هزار-7هزار کلمه ای رو باید آپلود کنیم(شنیده بودیم مقالات بلند ترافیک خوبی میگیره) اما چجوری باید مقاله مینوشتیم؟ یا مینوشتیم و آپلود میکردیم اما هیچ ویویی نمیگرفت،اشکال از کجا بود؟

و هزارتا مشکل دیگه.

یک سال گذشت تا فهمیدیم که چقدر رویایی فکر می کردیم.

تصوری که موقع شروع سایت مون داشتیم این بود که بعد از یکسال درآمد ماهانه حداقل بالای 5میلیون داشته باشیم.

اما یکسال گذشت و اینجور که نشد هیچ، امیدی هم نبود که در آینده بتونیم به این هدف برسیم.

فهمیدیم که کلا اشتباه زدیم و اصلا به همین راحتی ها هم که بعضی ها میگن نیست.




تصمیم گرفتیم اول از همه یک دیجیتال مارکتر(بازاریاب دیجیتال)حرفه ای بشیم و چندین سال کارمندی کنیم بعد اگر دوست داشتیم بریم سراغ راه اندازی کسب وکار.

شروع کردیم به گشتن دنبال یه دوره خوب آموزش بازاریابی دیجیتال؛ یک روز که تو اینستاگرام می چرخیدم به صورت کاملا اتفاقی متوجه شدم که ظاهرا آقای طالبی یه دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال راه اندازی کردن.

(من آقای طالبی رو خیلی نمی شناختم؛فقط چندبار تو استوری آدم هایی که توی دیجیتال مارکتینگ آدم های شناخته شده ای بودند دیده بودم که از ایشون تعریف کردن)

بعد از یک تحقیق و پرس و جو فهمیدم این دوره همون چیزیه که میخام، دوره آموزش بازاریابی دیجیتال آقای طالبی رو گرفتم و واقعا هر هفته که میگذره از خرید این دوره راضی تر میشم.

یکی از جذابیت های که این دوره نسبت به دوره های دیگه برام داشت این بود که دوره یکساله بود و کم کم با انجام پروژه های مختلف یاد میگریی، در حال حاضر هم من ماه دوم هستم.

توی این دوماه راجب بازاریابی صحبت شد همینطور یک سری منابع گفته شد برای مطالعه بهتر و بیشتر ، درباره ی تعریف بازارایابی دیجیتال؛هاست ها،cms های مختلف و کاربرد شون،sms مارکتینگ،مارکت پلیس ها،فکس مارکتینگ،لید جنریشن و وبلاگ ها صحبت کردیم.(که اتفاقا همین متنی که نوشتم از تمرین های همین بحث وبلاگ هست.)

با اینکه تا الان فقط مقدمات دوره بوده و هنوز به صورت جدیی وارد بحث نشدیم اما من به شدت از شرکت در این دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال خوشحالم.

ممنون از آقای طالبی عزیز.

خوشحال میشم باهم بیشتر در ارتباط باشیم.(اینستاگرام،توییتر)

اگه نظری یا سوالی داشتی حتما زیر همین پست ثبت کن(هر دوش بهم انرژی میده)