از تاریکی تا روشنایی قسمت اول :شهرک رایگان من

دیزاین کردن دارک مود داخل یک اپلیکیشن یک بحث هست و بعد وقتی بحث بازی میشه یک بحث دیگه در بازی ما بحث نورپردازی رو داریم و کلی مشکلاتی که پیش میاد منم تصمیم گرفتم در این پست یکم توضیح بدم و روند تولید نسخه صبح رو هم بگم

انتشار نسخه روز تقریبا تا ۵ روز آینده ممکن میشه و من شما رو در جریان میزارم

بازی متاورس شهرک رایگان من
بازی متاورس شهرک رایگان من

بحث طراحی کاراکتر یکی از مهم ترین چیز هاش این بود که هم بشه در یک دیزاین روز استفاده کرد و هم در یک دیزاین شب و خوشبختانه نشسته

امار چیزی که در بالا میبینید عدم هماهنگی بعضی فونت ها و نوشته ها در محیط روز هست که در محیط شب زیاد این مشکل رو نداشتیم

در مورد طراحی رابط کاربری باید در نظر بگیریم کاربر ها میتونند نوشته ها رو به خوبی بخونند یا نه که من فکر میکنم در نسخه شب باید به سمت متون سفید تر و در نسخه روز متونی رو انتخاب کنیم که در اکثر صحنه ها قابل خواندن باشه که به دلیل شلوغ بودن صحنه پشت خواندن متون سخت تر شده


اما میتوان با یک تکنیک ساده مشکل را حل کرد حاشیه دور متن هر چت میتواند در روز تیره شود که علاوه بر ایجاد تضاد بتوان از متن روش تر استفاده کرد به این شکل خوانایی افزایش پیدا میکند


نمونه مشابه با باکس چت تیره
نمونه مشابه با باکس چت تیره


البته نیاز هست نسخه موبایل رو هم ببینید

اینم نسخه موبایل
اینم نسخه موبایل


همین تغییرات بیسیک تونست یکم مارو آماده کنه برای انتشار نسخه روز به هر حال در قسمت های بعدی در مورد المان های پویای شهرک توضیح میدم و میگم چطوری یک کاری میکنیم در شب در بعضی مناطق شمع ها روشن بشن :)


قسمت بعدی رو مطالعه کنید ممنون از وقتتون و کامنت و لایک یادتون نره