انیمیشن، طراحی محیط و اجرای یک بازی دو بعدی

متاورس،شهرک رایگان من
متاورس،شهرک رایگان من



پیش توضیح:

در مورد متاورس شهرک رایگان من یکی از مهم ترین پارامتر های جذاب، برنامک ساخت آواتار هست و به طبع آواتار ها باید قابلیت کاستوم شدن با لباس ها و میمیک ها و اکسسوری های متفاوت رو داشته باشند

برای همین تصمیم بر این شد که آواتار ها روح باشند، روح ها هم متفاوت تر از بقیه متاورس ها بودند و هم انیمیشن ساده ای داشته و نیاز نبود پاهاشون حرکت بکنه.

پس عملا تصمیم گرفتیم در نسخه یک بیخیال انیمیشنی کردن کاراکتر بشیم و یک معلق بودن ساده در هوا و بالا پایین شدنش لازم بود تا آواتار سیستم رو بسازیم.

طراحی اولیه خود کاراکتر توسط علیرضا طاهری عزیز انجام شد و به عنوان آرت دیرکتور ایشون گاید لاین های کاراکتر رو هم طراحی کردند و الان کاراکتر در دست اجرا هست.

برای طراحی محیطی خودم به عنوان بازی نویس تصمیم گرفتم در بک گراند داستانی رو از شروع تمدن بشری و فرهنگ های مختلف تا پایانش به تصویر بکشم و توسط طراح عزیز این بک گراند زیبا در ابعاد ۱۰ هزار پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل طراحی شد.


بازی سازی تحت وب:

اینکه بخوای با یک تیم کوچیک بازی بسازی یک بحثه اینکه تحت وب باشه یک بحث دیگه، شهرک باید ساده و سریع و در دسترس می بود برای نمونه سازی و جذب یوزر اولیه اینکه سراغ یونیتی برم پیچیدگی های خاص خودشو داشت (با اینکه انجین ساده ای هست) و GODOT هم مدل دیگری از درد سر رو ایجاد میکرد پس رفتم سراغ یک انجین تحت وب و اون چیزی نبود جز phaser.js خلاصه با توابع این انجین محیط اولیه رو ایجاد کردم

و بعد به عنوان یک کامپوننت درون angular قرارش دادم و بقیه ماجرا رو هم با انگولار ساختم شامل UI چت و منوی کاربری

میموند سرور برای سرور با express نسخه اولیه ای از api رو ایجاد کردم و بعد با دیتابیس postgresql یوزر سیستم رو ساختم

و در نهایت با کمک socket.io وب سوکت رو فراهم کردم در این نسخه اولیه تونستیم حرکت یوزر و اینکه هر یوزر یک آواتار داشته باشه رو ایجاد کنیم


اقتصاد بازی:

خب این مرحله هنوز در حال فکر هست اما برای اقتصاد بازی تصمیم گرفتم هر کاربر واحد پولی ای به نام پولک داشته باشه و بتونه در مینی گیم های داخل شهرک یا خرید کاستوم ها استفاده کنه، البته اقتصاد شهرک وابسته به داستان محیطی کار هم هست که داستان محیطی رو هنوز در حال فکر کردن بهش هستم اما در کل شهرک یک بازی limited openworld به حساب میاد و باید با دادن امکانات مختلف به کاربر ها اجازه بدیم یک رولی رو بازی کنند


برای مثال امکاناتی مثل دزدی کردن از دیگران و به طبع به وجود اومدن مفهومی به نام پلیس یا قتل میتونه جذاب بشه

البته به قتل رسوندن روح خودش یک مورد خاص دیگس



به هر حال خوشحال میشم نسخه 0.0.1 رو که فقط آواتار دختر و چت رو داره تست کنید

ورود به شهرک رایگان من : https://rc0.ir