9 خوراکی که هر مارکتر باید برای تقویت مغز خود مصرف کند..!

به عنوان یک مارکتر،فارق ازینکه در چه پوزیشنی دارید فعالیت می‌کنید؛میدونید که چقدر فکر کردن و تصمیم‌گیری در کارهایی که انجام میدیم مهم و تاثیر گذاره.ما هر روز صبح که شروع فعالیتمونه تا پایان ساعت کاری وحتی برای برخی از جمله خودم غیر از ساعت کاری با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شیم که نیاز به خلاقیت و حل مسئله داریم. اما تاحالا فکر کردین، چقدر این کار انرژی زیادی از مغز مارو میگیره؟ اصلا میدونید با تموم مشغله های کاری که داریم چطور میشه مغز خودمون رو قوی‌تر و سالم‌تر کنیم؟

پاسخ این سوالات رو میخوام در قالب تجربه خودم بنویسم زمانی که نیاز دیدم از یک سال پیش وقتشه که کم کم پژوهش کنم و درمورد مغز بیشتر مطالعه کنم تا بفهم چطور میتونم کارایی و اثربخشی مغز و ذهنمو با برخی از خوراکی ها بیشتر کنم.

من این 9 خوراکی رو برای شما فهرست کرده‌ام که با تحقیقات علمی ثابت شدهند مغز رو تقویت می‌کنند. این 9 خوراکی عبارتند از:

گردو: منبع غنی از امگا-3، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها که حافظه و یادگیری را بهبود می‌بخشند

تخم‌مرغ: حاوی کولین، یک نوع ویتامین B که سلول‌های عصبی را ساخته و ارتباطات مغزی را تسهیل می‌کند.

شکلات تلخ: حاوی فلاوانول، گروهی از ترکیبات گیاهی که خون‌رسانی به مغز را افزایش داده و قابلیت شناختی را بهبود می‌بخشند

قهوه: منبع عالی از کافئین و آنتی‌اکسیدان‌ها که بیداری، تمرکز و حالت خلق را بهبود می‌بخشند. زعفران: حاوی ترکیبات فعال ضد التهاب و ضد افسردگی که سلامت عصبی را حفظ می‌کنند.

بادام: حاوی ویتامین E، منگنز، مس و روی که همگی به جلوگیری از پیر شدن سلول‌های مغز و افزایش قدرت حافظه کمک می‌کنند.

آووکادو: حاوی چربی‌های سالم، فولات و ویتامین K که به سلامت شرایان خون، پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از سکته مغزی کمک می‌کنند

بروکلی: حاوی ویتامین C، ویتامین K و فولات که همگی به سلامت مغز، تولید هورمون های شادابی و جلوگیر از التهابات عصب سپینال کمک مي كند

ماهی: منبع عالی از امگا-3، یک نوع چربی سالم که به سلامت قلب، مغز و چشم کمک می‌کند. امگا-3 همچنین به تقویت حافظه، تمرکز و خلاقیت کمک می‌کند

این خوراکی‌ها حافظه، تمرکز، خلاقیت، بیداری، حالت خلق و سلامت عصبی رو بهبود می‌بخشند. من سعی میکنم هر روز از این خوراکی‌ها استفاده ‌کنم، وجالبه کم کم بعد یه دوره حدوده دو هفته ای خودتون تغییرات رو حس در عملکردتون حس می‌کنید