Website:https://nipoto.com Mag:https://nipoto.com/mag Markets:https://nipoto.com/markets
چرا بازیهای تپ تو ارن تلگرام آینده وب۳ هستند، از نگاه سرمایهگذاران
خلاصه
سرمایهگذاران به بازیهای Tap-to-Earn در تلگرام توجه زیادی کردهاند به دلیل پایگاه کاربری وسیع و زیرساختهای مقیاسپذیر تلگرام.
هزینههای پایین جذب کاربران و یکپارچگی بیدردسر کریپتو در اکوسیستم تلگرام باعث جلب توجه سرمایهگذاران شده است.
بازیهای موفقی مانند Hamster Kombat و Catizen پتانسیل بلندمدت مدل "تپ تو ارن" را در بازیهای وب۳ ثابت کردهاند.
چرا بازیهای "Tap-to-Earn" تلگرام آینده وب۳ هستند، به گفته سرمایهگذاران
رشد سریع بازیهای تپ تو ارن تلگرام که توسط بلاکچین( The Open Network (TON پشتیبانی میشود، توجه زیادی را از سوی سرمایهگذاران و شرکتهای سرمایهگذاری ریسکپذیر جلب کرده است. سرمایهگذاران در حال سرمایهگذاری در بازیهای "تپ تو اِرن" تلگرام مانند Notcoin، Hamster Kombat و Catizen هستند و آنها را آینده بازیهای وب۳ میبینند.
اما دقیقاً چه عواملی این تصمیمات را هدایت میکنند و سرمایهگذاران چگونه آینده بازیهای "Tap-to-Earn" را میبینند؟
BeInCrypto اخیراً با Animoca Brands، یکی از بزرگترین اعتباردهندگان TON، و Hashkey Capital که سرمایهگذاریهای قابل توجهی انجام داده و با Catizen همکاریهایی شکل داده است، مصاحبه کرده است.
سرمایهگذاران تجربههای اجتماعی را به عنوان آینده بازیهای تپ تو ارن میبینند
بیتردید یکی از دلایل اصلی که سرمایهگذاران ریسکپذیر به اکوسیستم تپ تو ارن تلگرام جذب شدهاند، پایگاه وسیع و فعال کاربران آن است. با ۹۵۰ میلیون کاربر فعال در ژوئیه ۲۰۲۴، این پلتفرم مخاطبان بینظیری را برای توسعه دهندگانی فراهم میکند که به دنبال راهاندازی و مقیاسدهی بازیهای خود هستند. این دسترسی ارگانیک، هزینههای جذب کاربر را بهطور چشمگیری کاهش میدهد که برای سرمایهگذاران یک نقطه قوت مهم است.
علاوه بر این، زیرساخت بومی کریپتویی تلگرام آن را از سایر پلتفرمهای وب۳ متمایز میکند. یکپارچگی با بلاکچین TON، تراکنشها را بدون مشکل ممکن میسازد و موانع بین تجربه بازی و کیف پول کاربر را از بین میبرد. این سهولت استفاده، هم برای توسعهدهندگان و هم برای سرمایهگذاران جذاب است، زیرا امکان کسب درآمد فوری را بدون موانع معمول در پذیرش بلاکچین فراهم میکند.
همچنین بدانید: بازی «گلد راش» در تلگرام با مدل Tap-to-Earn چیست و ایردراپ آن چه زمانی است؟
جونبو یانگ، مدیر سرمایهگذاری در Hashkey Capital، توضیح میدهد: «تلگرام یکی از معدود پلتفرمهایی است که مکانیسمهای وب۳ را در تجربه خود ادغام کرده است. امکان حرکت از گیمپلی به تراکنشهای کریپتو بدون ترک اپلیکیشن یک مزیت رقابتی بزرگ است.»
برای سرمایهگذاران، این تجربه یکپارچه تلگرام را به گزینهای ایدهآل برای سرمایهگذاری بیشتر تبدیل میکند. هزینههای تراکنش پایین، مقیاسپذیری و فهرست روبهرشد مینیاپلیکیشنها در این پلتفرم، تضمین میکند که توسعهدهندگان میتوانند بدون موانع فنی معمول در وب۳، نوآوری کرده و کاربران را حفظ کنند.
با رشد اکوسیستم TON و بازیهای تپ تو ارن، سرمایهگذاران به آینده این بخش خوشبین هستند. برای مثال، Hamster Kombat بهتنهایی بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را در ۱۹۰ کشور جذب کرده و ایردراپ HMSTR پیش رو در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ایردراپها در حوزه کریپتو است.
در این میان، Catizen با موفقیت یک پایگاه کاربری وفادار ایجاد کرده و استراتژی درآمدزایی خود را بهینهسازی کرده است. همچنین Notcoin بیش از ۴۰ میلیون کاربر جهانی جذب کرده و یکی از بزرگترین ایردراپهای سال را اجرا کرده است و موقعیت خود را بهعنوان یک بازیگر کلیدی در اکوسیستم TON تثبیت کرده است.
هر دو شرکت Hashkey Capital و Animoca Brands، موفقیت این بازیها را تنها آغاز کار میدانند. آنها بر این باورند که با بهبود مکانیک بازیها توسط توسعهدهندگان، راههای جدیدی برای حفظ کاربران کشف خواهند شد که فراتر از پاداشهای ساده بوده و تجربههای اجتماعی و غوطهورکننده را در بر خواهند گرفت.
چرا تلگرام میتواند محرک موج بعدی وب۳ باشد؟
علاوه بر این، سرمایهگذاران این بازیها را بهعنوان یک نمونه موفق از مدل تپ تو ارن میبینند که مقیاسپذیری و توانایی حفظ کاربران را فراتر از انگیزههای اولیه نشان میدهد. این موفقیت، پتانسیل رشد و گسترش قابلتوجهی را در حوزه تپ تو ارن آشکار میکند.
بهتر است بدانید: راهنمای گام به گام ایجاد توکن NFT در بستر سولانا
در مصاحبهای اختصاصی با BeInCrypto، یات سیو، همبنیانگذار و رئیس اجرایی Animoca Brands، به شدت از ادغام بازیهای بلاکچینی در تلگرام حمایت کرد. او معتقد است که مخاطبان گسترده تلگرام به بازیها امکان میدهند که بدون نیاز به کمپینهای بازاریابی پرهزینه، به سرعت رشد کنند؛ که این عامل برای سرمایهگذارانی که به دنبال بازدهی بالای سرمایهگذاری هستند، بسیار حیاتی است.
سیو میگوید: «۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون کاربر بعدی وب۳ از تلگرام و اکوسیستم بازی آن خواهند آمد.»
سرمایهگذاران عمدتاً بر سه عامل تمرکز دارند: جذب کاربر، مقیاسپذیری و حفظ کاربران. اما آنها بهویژه درباره امکان کسب درآمد طولانیمدت نیز هیجانزده هستند. Catizen، به عنوان نمونه، با توانایی در حفظ کاربران و بهینهسازی ارزش طول عمر آنها (LTV)، رشد پایدار و مدل سودآور تپ تو ارن را به نمایش گذاشته است.
جونبو یانگ بر این نکته تأکید دارد که Catizen و بازیهای مشابه با اولویتبندی درآمدزایی و درگیر کردن کاربران به شکل بلندمدت، زمینه را برای توسعههای آتی فراهم میکنند.
یانگ اشاره میکند: «موفقیت اولیه Catizen در درآمدزایی از پایگاه کاربرانش یک نقشه راه برای توسعهدهندگان دیگر فراهم میکند تا بازیهای خود را در مقیاس وسیعتری گسترش دهند.»
دیدگاههای این سرمایهگذاران با چشمانداز بلندمدت تیمهای بازیها هماهنگی دارد. تیم Hamster Kombat در ایمیلی به BeInCrypto اعلام کرد که برنامه دارد تا به یک پلتفرم چندبازی تبدیل شود.
آنها توضیح دادند: «پس از اولین ایردراپ، فصل دوم را با یک توسعه بزرگ راهاندازی خواهیم کرد که به بازیکنان امکان میدهد از بین بازیهای مختلف انتخاب کنند. این آغاز تحولی برای Hamster Kombat از یک بازی به یک پلتفرم بازی است، مشابه حرکت Valve از ارائه بازیهای محبوب به Steam، بزرگترین بازار بازیهای رایانهای.»
تبدیل چالشها به رشد: چرا سرمایهگذاران با وجود مشکلات TON همچنان خوشبین هستند
مدل تپ تو ارن توانسته کاربران زیادی جذب کند، اما چالش اصلی این است که آنها را فراتر از ایردراپها و پاداشهای اولیه درگیر نگه دارد. برخی منتقدان نگرانیهایی را درباره کاربرانی که صرفاً برای کسب توکن به بازیها میپیوندند، مطرح کردهاند؛ اما سرمایهگذاران این موضوع را یک چالش کوتاهمدت میدانند.
سرمایهگذاران باور دارند که با افزایش استفاده از مدل بازی های تپ تو ارن توسط توسعهدهندگان، روشهایی برای افزایش طول عمر کاربران کشف خواهد شد که پایداری بیشتری را به همراه خواهد داشت. یات سیو معتقد است که مدل تپ تو ارن، که در حال حاضر مبتنی بر پاداش است، زمینهساز یک اکوسیستم بازی بزرگتر خواهد بود.
سیو میگوید: «تپ تو ارن فقط آغاز کار است. وقتی کاربران وارد اکوسیستم شوند، هدف ساخت جامعه و تجربیات اجتماعی است که آنها را فراتر از پاداشهای توکنی درگیر کند.»
بیشتر بدانید: معرفی محبوبترین بازیهای تلگرامی ارز دیجیتال سال 2024
علاوه بر نگرانیهای مربوط به پایداری، اکوسیستم تلگرام با چالشهای اخیر نیز مواجه شده است. برای مثال، در اوایل ماه آگوست، BeInCrypto گزارش داد که بلاکچین TON دچار اختلال شد و تولید بلاکها به مدت چند ساعت متوقف شد. این حادثه نگرانیهایی را درباره توانایی شبکه در مدیریت افزایش فعالیتهای آینده، به ویژه با رشد تعداد کاربران درگیر در بازیهای تپ تو ارن، ایجاد کرد.
در واکنش به این موضوع، یات سیو با اذعان به این اختلال، همچنان به مقاومت TON خوشبین باقی ماند. او تأکید کرد که TON هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و چنین چالشهایی را بخشی از فرآیند رشد شبکه میداند. سیو معتقد است که TON پتانسیل این را دارد که در آینده حتی بزرگتر از خود تلگرام شود و رشد این پلتفرم را هدایت کند.
او گفت: «TON خود باید به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز مقاوم در برابر سانسور مانند سایر زنجیرهها باقی بماند، اما پروژهها و dAppها میتوانند تدابیری را برای تضمین ثبات پیادهسازی کنند.»
صرفنظر از این چالشها، سرمایهگذاران همچنان به پتانسیل بازی های Tap-to-Earn اعتماد دارند. سالهای آینده مشخص خواهد کرد که آیا این مدل جایگاه خود را به عنوان ویژگیای پایدار در بازیهای Web3 پیدا خواهد کرد یا خیر، اما در حال حاضر، سرمایهگذاران کاملاً متعهد هستند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
بهروزرسانی و تحلیل فنی ارز دیجیتال دای (DAI): حرکت به سوی ارزش ۳۰۰۰ دلاری
مطلبی دیگر از این انتشارات
چگونه امنیت رمزارزها را در دنیای دیجیتال حفظ کنیم؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
آینده ارز شیبا اینو و دیدن بهترین قیمت در بازار معاملاتی نیپوتو