پایتون?:تعریف عضو جدید در دیکشنری ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

توی پست قبلی درست کردن یک دیکشنری رو با تابع dict بررسی کردیم?

پایتون!
پایتون!

توی این پست می خوایم در مورد این صحبت کنیم که اگر ما یک دیکشنری رو تعریف کردیم و بخوایم یک عضوی به اون اضافه کنیم باید چی کار کنیم?

به این کاراکتر میگن «[ ]» اسکوئر براکت?

ببینید هر دیکشنری یک کلید داره و یک مقدار که با key:value مشخص شده.

دیکشنری رو یک انبار در نظر بگیرید:

همونطور که با داشتن کلیدی? که به قفل? بخوره قفل باز میشه همونطور هم با داشتن کلید می تونیم مقدار? رو به دست بیاریم.

با نوشتن اسم دیکشنری(قفل) و اسکوئر براکت و کلید می تونیم به مقدار دسترسی داشته باشیم(قفل رو باز کنیم?)

اینجوری:

anbar = {'one':1, 'two':2, 'three:3, 'four':4}
print(anbar['one']) #result: 1

خب حالا فرض کنید که من قفل و کلید? رو دارم می خوام یه چیزی بذارم تو انبار

+ حالا چی رو می خوای بذاری تو انبار؟

-می خوام یک عدد جدید? بهش اضافه کنم

anbar['five'] = 5

✔دیدید چقدر راحت بود؟

حالا می خوام یک چیزی که توی انباره رو با یک چیز دیگه عوض کنم?

همونطوری که به انبار اضافه شد همونطوری عوض می کنم با این فرق که این دفعه کلید? رو دارم

anbar['one'] = '01'

دیدید؟ به همین راحتی?

پست های قبلی پایتون:

https://virgool.io/@miri.py/list/zsfogihmmvlz

اینم انتشارات ماست اگه مطلبی در مورد برنامه نویسی دارید لینکش رو پایین? همین پست بذارید

https://virgool.io/noghte-sarekhat

تا آموزش بعدی خدانگهدار?