ای نور ما ای سور ما ای دولت منصور ما..........جوشی بنه در شور ما تا می شود انگور ما
ورودی ها در پایتون ( تابع ()input )
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
من در این پست قصد دارم ورودی ها در پایتون (تابع ()input) رو بررسی کنم
خب ما در پست های قبل توضیح دادیم که دستورات ریاضی چگونه هست و تایپ ها رو هم توضیح دادیم و...
اما در این پست می خواهم به شما بگویم که گرفتن یک ورودی چگونه هست
مثلا برای نوشتن یک برنامه که اسم کاربر رو بگیره و به اون سلام کنه باید چی کار کنیم؟
باید ار تابع ()input کنیم اما چجوری؟
خوب دقت کنید:
name=input()
print('hello'+name)
خب ما اینجا اومدیم و ورودی رو از کاربر دریافت کردیم و یک hello به اون اضافه کردیم و اون رو نمایش دادیم
حالا فرض کنید ورودی ali بود چیزی که نمایش داده خواهد شد چیست؟
چیزی که نمایش داده خواهد شد:
helloali
همون جور که دیدید جواب رو چسبونده hello خب ما خط آخر رو اینجوری اصلاح می کنیم
print('hello '+name)
و جواب:
hello ali
خب اما اگر بخواهیم یک عدد بگیریم و آن را ضربدر دو کنیم، و نمایش بدهیم چگونه خواهد بود؟
string_number=input('Enter a number: ')
number=int(string_number)
number=number * 2
print('The answer is: ', number)
در خط اول Enter a number: نمایش داده خواهد شد و عدد کاربر وارد خواهد شد و در متغیر ذخیره می شود
بعد با استفاده از دستور ()int متغیر را به عدد صحیح تبدیل می کنیم و ذخیره می کنیم
و عدد را در دو ضرب می کنیم و ذخیره می کنیم
و در آخر عدد را نمایش می دهیم به این صورت که در اولش The answer is: نشان داده خواهد شد
Enter a number: 2
The answer is: 4
و این عکس به خوبی این روند رو نشون می ده
خیلی ممنون از توجهتون
منتظر پست های بعدی باشید! ! !
حتما نظراتتون رو در کامنت ها بنویسید و اگه خوشتون اومد از این پست، حتما این پست رو لایک کنید
خدانگهدار
مطلبی دیگر از این انتشارات
حلقه ها در پایتون-بخش سوم:پیمایش در لیست ها
مطلبی دیگر از این انتشارات
شیخ بیابانگرد برنامه نویس و مریدان(قسمت چهار:پنگوئن؟)
مطلبی دیگر از این انتشارات
لیست ها در پایتون-قسمت اول