ای نور ما ای سور ما ای دولت منصور ما..........جوشی بنه در شور ما تا می شود انگور ما
پایتون-نام گذاری متغیر ها و تابع ()print
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
در این پست می خواهم ادامه پست های قبلی رو بنویسم در مورد یکی از مهمترین چیز ها در برنامه نویسی یعنی نام گذاری متغیر ها
متغیر چیست؟
اول از همه باید بررسی کنیم ببنیم متغیر چی هست
متغیر در واقع یک فضای ذخیره سازی برای مقادیر مختلف هست و قابل تغییر هست
تعریف متغیر در پایتون بسیار ساده است سمت چپ نام متغیر و علامت مساوی و بعد مقدار در سمت راست
مثلا:
a=2
b=3
c=4
در برخی از زبان های دیگر متغیر ها باید اول تایپ شان مشخص شود بعد اسم بعد مساوی بعد مقدار که البته اگر مقدار دهی نشود به مقدار default خود بر می گردد
مثلا در سی شارپ:
int a=2;
int a; در برخی زبان ها default گرفتن مقدار
و چون تایپش عدد صحیح است ، نمی تواند جز عدد صحیح چیزی بگیرد اگر دفعه ی دیگر خواست مقدار دیگری بگیرد مثل قسمت بالا باید می نوشت a=3
اما در پایتون برای تعریف اولیه و تعریف برای دفعه های دیگر مثل اولین قسمت باید عمل کنید
تابع ()print
این تابع هر مقداری را که در بین پرانتز هایش بنویسید می نویسد
- مثلا:
>>> print(2)
2
>>> print(False)
False
>>> print('salam')
salam
>>> print(2*2)
4
>>> print(2**2)
4
>>> print(10/2)
5.0
امیدوارم لذت برده باشید
منتظر پست های بعد باشید! ! !
منبعی که از اون کمک گرفتم :ویکی پدیا
مطلبی دیگر از این انتشارات
دستورات ریاضی در پایتون قسمت ۲ و کتابخانه ی math
مطلبی دیگر از این انتشارات
تایپ ها در پایتون قسمت ۲
مطلبی دیگر از این انتشارات
دستورات شرطی در پایتون -قسمت اول