من نمی تونم با آدم ها دوستی کنم ، با سگ ها چرا .

گربه ای بود که تازه بچه دار شده بود و خیلی نزدیک خونه ی ما اومده بود وبچه هاش رو یک گوشه ای قایم کرده بود .ما پیداش کردیم و براش غذا می بردیم . کم کم که بچه هاش جون گرفتند هم خودش و هم بچه هاش می اومدند دم در خونه مون و ازمون غذا می گرفتند.من هم تو بغل می گرفتمش و شروع می کردم به نوازش . وچقدر گربه پایه ی این کاره ! خودشو تو بغل ول میده و این طرف اونطرف میکنه تا بیشتر نازش کنی .اصرار می کردم که بیارمش تو خونه اما مامان راضی نمی شد . همیشه می گفت گربه حیوون بی صفتیه ! ندیدی به آدمی که بد ذاته میگن گربه کوره !

القصه این گربه با ما بود و هر روز می اومد از ما غذا می گرفت تا اینکه یکروز بعد از اینکه بهش غذا دادم و داشتم نوازشش می کردم یکی از موهای تن ش گیر کرد به گوشه ی انگشتم و کشیده شد ! اونم نامردی نکرد ناخن هاشو بیرون آورد و چنگولی عمیق روی دستم کشید و تندی راهشو گرفت و رفت ، ، ،

مامانم گفت ببین یکساله داریم به خودش و بچه هاش غذا می دیم همه رو یادش رفت چه پنجولی انداخت رو دستت !

خوب من عاشق حیوانات هستم . یکی از آرزوهام اینه که خونه ای داشته باشم با یک حیاط بزرگ و تو اون حیاط یک سگ درست و حسابی نگهبانی بده !


این روزا هم سگ داشتن خیلی زیاد شده و همه برای خودشون یک سگ دارند . راستی تا حالا فکر کردین که چرا همه بیشتر سگ نگه می دارند و نه مثلا سنجاب ؟ چرا اونقدر که سگ داشتن زیاد شده گربه و خرگوش زیاد نشده ؟ !؟

با هرکسی که سگ داره چند دقیقه ای حرف بزنید جواب این سوال رو می گیرید:

وای خیلی حیوون خوبیه ، ماهه ،

اینقدر به حرفم گوش میده !

هرکانالی که بزنم باهام نگاه میکنه !

هر چقدرم دعواش کنم بازم باهام دوسته ! ! همیشه مهربونه !

کتک ش هم که بزنم هیچی نمیگه !

راست میگن البته سگ واقعا اینطوریه ! سگ برده س ، سگ بله قربان گو هست !

اما چرا اینطور بودن برای ما جذابه ؟ چرا گربه که پنجول می کشه و می ره برای ما جذابیتی نداره ؟

چون ما تحمل مخالفت رو نداریم ! ! ! !

چون ما تحمل شرایط برخلاف میل مون رو نداریم !

چون ما همیشه دوست داریم که همه چیز همون طوری باشه که ما می خوایم ! ! !

اما برجسته ترین ویژگی انسان متمدن امروزی ، انسانی که می خونه ، می نویسه ، چند تا زبان بلده ، دانشگاه رفته ، بربر نیست،،،،

شنیدن صدای مخالفه ، تحمل کردن مخالفته ، تحمل انتقاده ، تحمل شرایط غیر سازگاره ، اصلا معنی تمدن همینه !

کم کم به جواب این سوال هم می رسیم که چرا دوستی هامون زیاد دوام نداره ! چرا ازدواج هامون تندی از هم وا میره ؟ چرا تو فامیل با هر کسی نمی تونیم رفت و آمد کنیم ، چرا حوصله ی داشتن چند تا بچه رو نداریم ؟ !

آره شاید ما هایی که تحمل مخالفت رو نداریم ، تحمل آدم های دیگه رو نداریم ، ما هایی که راههای ورود آدم ها رو به روی خودمون بستیم ، مایی که برده می خوایم که فقط اطاعت کنه ، فقط چشم بگه ، غلام حلقه به گوش باشه ، ، ،

گزینه ی دیگه ای به جز دوستی با سگ ها نداریم ! ! !

خیلی دردناکه ، ، ، ، ،