ویژگی هایی که از بازی Red Dead Redemption 3 انتظار داریم؛ واقع‌گرایانه‌ترین بازی وسترن

اگر روزی ساخت بازی Red Dead Redemption 3 (اطلاعات بیشتر از بازی رد دد ریدمپشن 3 در اینجا بخوانید) تایید شود و شرکت Rockstar باری دیگر به سمت غرب وحشی پا بگذارد، کاری به شدت سخت و چالش برانگیز خواهد داشت. انتظارات از نسخه بعدی مجموعه به شدت بالا بوده و در نهایت سطح ممکن قرار دارد. با این حال موفقیت و برآورده کردن انتظارات در رد دد ردمپشن 3 امری غیرممکن نبوده و می‌تواند به واقعیت نزدیک شود، فقط باید دید چه ویژگی‌هایی باید از آن انتظار داشت. اما چگونه؟ این سوال در کنار ویژگی‌هایی که از بازی رد دد ریدمپشن 3 انتظار داریم چیزهایی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

قبل از این که شروع به خواندن کنید بد نیست بدانید که ریمستر بازی Red Dead Redemption 1 در نیمه اول سال 2023 منتشر خواهد که گفته می‌شود از مکانیک مشابه نسخه دوم بازی بهره می‌برد. این یعنی تا تاریخ انتشار بازی Red Dead Redemption 3 کلی وقت داریم تا با نسخه‌های جدید خود را سرگرم کنیم و خوش بگذرانیم و وقتی می‌گویم «کلی وقت» بیراه نمی‌گوییم! تا انتها همراه باشید تا خودتان متوجه شوید که ماجرا از چه قرار است.

بازی رد دد ردمپشن 3؛ رویایی که می‌تواند وارد بُعد واقعیت شود

اکر بخواهیم نگاهی به آثار منتشر شده از شرکت Rockstar داشته باشیم و به دنبال جاه‌طلبانه‌ترین ساخته آن برویم، همگی روی نام Red Dead Redemption 2 خواهیم ایستاد. این بازی در حدی به جزئیات داستانی و گرافیکی اهمیت می‌داد که در برخی مواقع تشخیص آن از دنیای واقعی سخت می‌شد. رد دد ردمپشن 2 داستان خود را به گونه‌ای در طی 6 چپتر مختلف تعریف می‌کند که پس از نمایش تیتراژ پایانی، تا مدت‌ها به یاد آن خواهید ماند.

ماجراجویی آرتور مورگان در منطقه New Hanover و پیرامون آن پر از صحنه‌های احساسی، به یاد ماندنی و غیرمنتظره‌ای است که می‌تواند اشک هر مردی را به سمت گونه‌ها سرازیر کند. اما این مهم چگونه شکل می‌گیرد و تا مدت‌ها در ذهن ما باقی می‌ماند؟ این بازی از لحظه‌های ابتدایی تا ثانیه‌های پایانی به یک فلسفه واحد پایبند است؛ واقع‌گرایی مهم‌ترین کلید برای دستیابی به Immersion (منظور غرق شدن در دنیای بازی است) و همزاد پنداری از سوی مخاطب خواهد بود.

با وجود تمامی این تحسین‌ها که می‌توان آن‌ها را در قالب جمله‌بندی‌های متفاوت به نگارش درآورد، یک سری نکات ریز وجود دارد که از Immersion نهایی بازی مورد بحث می‌کاهد. Red Dead Redemption 2 به عنوان یک بازی ویدیویی در زندان محدودیت‌های سخت‌افزاری گیر می‌کند و در برخی مواقع محکوم به کم کردن واقع‌گرایی برای افزایش جنبه سرگرمی است.

تلاش راک استار برای افزایش واقع‌گرایی در رد دد ردمپشن 2 قابل تحسین به شمار می‌رود. با این حال وقتی جذابیت آثاری مانند Horizon Forbidden West، The Witcher 3 و Marvel’s Spider-Man را می‌بینیم به یک نتیجه می‌رسیم؛ سازندگان سرگرم کننده بودن را در اولویت می‌گذراند و واقع‌گرایی را در رتبه‌های بعدی برچسب می‌زنند. پس چرا راک استار رویه برعکسی را در پیش گرفت و با این حال در این حد موفق شد؟ پاسخ ساده است. هیچ بازیسازی در دنیا نمی‌تواند مانند شرکت مذکور Open-Worldهای جاه‌طلبانه بسازد.

بنابراین هنگامی که آن‌ها قدرت، بودجه و توانایی ساخت امثال بازی Red Dead Redemption 2 را دارند سعی می‌کنند با بالاتر بردن گستره دید خود، به افق‌های جدیدی در سرگرمی و واقع‌گرایی (به صورت همزمان) برسند. حال بازی Red Dead Redemption 3 (اگه روزی ساخته و منتشر شود) قادر است این افق‌ها را به استانداردهای جدیدی برساند و باز هم یک انقلاب ویدیو گیمی دیگر را به واقعیت پیوند بزند.

فقط پیش از پرداختن به هر موضوعی باید اشاره کنیم که در نهایت با یک بازی ویدیویی روبرو هستیم که هدف اول آن، سرگرم کردن مخاطب است. بنابراین واقع‌گرایی و توجه به جزئیات تا زمانی ارزشمند است که آسیبی به جنبه سرگرمی نزند و بتواند در مسیر آن به حرکت و گسترش خود ادامه دهد.

ساخت یک نقشه و محیط کاملا جدید در بازی ردد 3
ساخت یک نقشه و محیط کاملا جدید در بازی ردد 3

ساخت یک نقشه و محیط کاملا جدید

هر دو نسخه ابتدایی Red Dead Redemption تقریبا در یک منطقه مشابه جریان داشتند. در حالی که وقایع نسخه اول در منطقه New Austin رخ داد، داستان شماره دوم مربوط به منطقه New Hanover می‌شد. هر دو منطقه مذکور در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و به نوعی با الهام‌گیری از محیط‌های واقعی ساخته شده‌اند. New Austin و New Hanover هر دو در منطقه جنوبی ایالات متحده واقع شده‌اند و فاصله کمی هم با مرز مکزیک دارند.

حال اگر راک استار برای ساخت بازی Red Dead Redemption کمی از محیط‌های دنیای واقعی فاصله بگیرد و تخیلات خود را بیش‌تر وارد کار کند، با نقشه‌ای به مراتب متنوع‌تر برخورد خواهیم کرد. در واقع اگر خبری از یک منبع الهام واقعی نباشد و همه چیز از صفر تا صد ساخته شود، نتیجه نهایی می‌تواند هیجان انگیزتر و متنوع‌تر از هر زمان دیگری باشد. مشخصا هنگامی که این رویه در دستور کار قرار گیرد، آزادی عمل بالاتر می‌رود و واقع‌گرایی می‌تواند از راه‌های دیگری به سمت محصول نهایی روانه شود.

اما خب رخ دادن برعکس این ایده‌ها نیز کاملا امکان‌پذیر است. به عبارتی دیگر، شرکت راکستار می‌تواند برای رد دد ردمپشن 3 به طور مستقیم از یک منطقه واقعی الهام بگیرد و جز به جز آن را وارد بازی خود کند. در این صورت تیم سازنده می‌تواند نهایت تلاش خود را برای نزدیک کردن شهر واقعی و نقشه ساختگی به کار بگیرد و واقع‌گرایی را به سطح جدیدی برساند؛ درست مانند کاری که خود آن‌ها در بازی L.A. Noire کردند.

داشتن یک نقشه با پیشینه واقعی که یک تاریخ غنی و کامل دارد، می‌تواند حسابی جذاب باشد. محیط‌هایی مانند بیابان وایومینگ، جنگل‌های کاجی آلاباما شمالی یا کارولینا جنوبی قرن 19 از جمله محیط‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان یک منبع الهام قابل اتکا برای نسخه‌های بعدی مجموعه مورد بحث، حضور پیدا کنند. دنبال کردن این رویه در کنار وسواس دیوانه‌وار راکستار در پرداختن به جزئیات، پتانسیل رسیدن به یک نتیجه باورنکردنی را دارد.

نظر شما در مورد مباحث مطرح شده چیست؟ بازی Red Dead Redemption 3 دیگر از چه راه‌هایی می‌تواند واقع‌گرایی موجود در مجموعه را گسترش دهد؟ آیا این کار به وجهه ویدیو گیمی آن ضربه می‌زند یا قدمی رو به جلو خواهد بود؟ در این مقاله به ویژگی‌هایی که از بازی Red Dead Redemption 3 انتظار داریم پرداختیم. نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: پارسی گیم