تجربه نویسندگی محتوا در مجموعه تاسیسات 24 ساعته

همانطور که در پایان قصه قبل گفتم الان نزدیک به 1 سال است که به عنوان نویسنده تولید محتوا در مجموعه تاسیسات 24 ساعته فعالیت می کنم. اوایل کارم با نویسندگی شروع شد و بعد تولید محتوای صوتی هم به آن اضافه شد که داستان آن در مطالب تجارب من از ساخت پادکست محتوایی تعریف کرده ام.

اما کار نویسندگی و تولید محتوا در این سایت با همه چالش هایی که تا به امروز برای من داشته است، بسیار جذاب و عالی بوده است.

چرا که ما در این مجموعه، تنها به عنوان کارمند کار نمی کنیم بلکه همگی به عنوان عضوی موثر شناخته می شویم و برای رشد و پیشرفت همدیگر تلاش می کنیم.

برای مثال ما سه روز در هفته جلساتی برگزار می کنیم که در آن هر یک از افرادی که تسهیل گر باشد، نکات مفیدی را مطرح می کند و در نهایت همه بچه ها را به شرکت در بحث دعوت می کند.

قطعاً هر یک از این جلسات تاثیرات زیادی در افزایش مهارت های فردی ما دارد و می تواند چه در زندگی و چه در کار به ما کمک شایانی بکند.

شاید تصور کنید که این جلسات خیلی خشک برگزار می شوند و تسهیلگر مطلبی را بیان می کند و ما هم نظر می دهیم و جلسه تمام می شود.

اما باید بگویم اصلاً این طور نیست. ما در کنار بحث جدی که داریم، با شوخی ها و خنده هایی که راه می اندازیم هم جلسه را از یک بحث خشک خارج می کنیم و هم انرژی خود را با خندیدن و شوخی کردن افزایش می دهیم.?

در کنار این جلسات کاربردی، چیزی که به تازگی راه افتاده است این است که ما هر هفته روزهای سه شنبه به همت یکی از بچه های درجه یک تیم تاسیسات 24 ساعته با همدیگر بازی می کنیم.

در واقع نقطه اوج خنده ها و شوخی های ما در روزهای سه شنبه شکوفا می شود و هر کار خنده داری که شما فکرش را بکنید در این روز انجام می دهیم.

چرا که هیچ مطلب جدی وجود ندارد و ما صرفاً جمع شده ایم که در آن جلسه بخندیم و عامیانه آن این است که مسخره بازی در بیاوریم.?

از حق نگذریم هرچند همه جلسات می تواند روحیه گروه را تقویت نماید اما روز سه شنبه چیز دیگری است و فکر می کنم همه ما حداقل برای چند روز شارژ می شویم.

شاید شنیدن این موضوع برای شما که این مطلب را می خوانید دور از ذهن و یا حتی بی معنی باشد که مجموعه ای در کنار کار، با کارکنان خود بازی راه بیندازد و 1 الی 2 ساعتی را به خنده و شوخی بگذراند.

اما هدفی که از این کار وجود دارد این است که اولاً همه انسان ها برای انجام کار مفید به روحیه ای شاداب احتیاج دارند و دوماً این جلسات از جمله جلسه بازی باعث می شود که اعضای تیم به همدیگر نزدیک تر شوند و وقتی برای کارهای مجموعه به کمک همدیگر نیاز دارند، بهتر با یکدیگر همراهی نمایند.

به خصوص حالا که به دلیل کرونا کارها به صورت آنلاین پیش می روند و اعضای مجموعه همدیگر را از نزدیک نمی بینند، اهمیت این موضوع دو چندان می شود.

چون طبیعی است که اگر روحیه همدلی در بین اعضای یک مجموعه وجود نداشته باشد، قطعاً بازدهی و راندمان عملکرد کاهش خواهد یافت.

بنابراین یکی از دلایل مهم کار من در این مجموعه این است که در کنار بحث یادگیری می توانم روحیه خوبی داشته باشم و روی کمک همکارانم در هر موضوعی حساب باز کنم.

راستش را بخواهید من هیچ وقت احساس نکردم که کاری به من دستور داده می شود و من وظیفه کاری ام را انجام می دهم و تمام...

قطعاً منظورم این است که وظیفه ای برای تعیین نمی شود و من نباید در قبال کاری که دارم احساس مسئولیت کنم و می توانم هر طور که دوست داشته باشم، عمل کنم. نه!

من هم وظایفی دارم که در قبال آن ها مسئولم اما این که می توانم در هر لحظه از کار بر روی کمک، راهنمایی و پشتیبانی های دوستانم در محیط کار حساب باز کنم، برایم تجربه بسیار دلچسبی می باشد.

برای همین در پایان این مطلب به شما هم توصیه می کنم که اگر می خواهید در کارتان احساس آرامش کنید، حتماً محیطی را انتخاب کنید که در کنار تعیین حیطه وظایفتان، درک شوید و بتوانید دیگران را هم درک کنید و به هم کمک کنید تا حال خوبی داشته باشید.