داستاننویس، علاقهمند به ادبیات، سینما و دنیای هنر / پیج اینستاگرام: https://instagram.com/jafari_maryam76?utm_medium=copy_link / کانال تلگرام:https://t.me/beshnu_az_man
به نام پدر?
?به نام پدر، به نام عدالت، به نام انسان.
به نام پدر، در ژانر بیوگرافی فیلمی است جهانشمول و البته برای همهی زمانها.
اولین نکتهی مثبت فیلم، بازی فوقالعاده تأثیرگذار و طبیعی بازیگرانش است.
?این فیلم راوی قصهگو دارد، بهترین شیوه برای روایتگری از نظر من.
شخصیت اصلی خودش داستانش را بازگو میکند.
? در شروع فلش بکی طولانی به گذشته زده میشود. ریتم فیلم تند است، موضوع آن عدالت و درونمایهاش از انسانهایی میگوید که برای ایدئولوژیهایشان، به نام کشور، وطن، عدالت، خودِ انسان را قربانی میکنند.
سیاست کثیفی که برای پایداری قدرت، روی حقیقت سرپوش میگذارند و بیگناهان را قربانی میکنند.
?به نام پدر، فیلمی است که تاریخ انقضاء ندارد. مثل ۱۹۸۴ ارول، برای کشور و فرهنگ خاصی نیست و همهی مردم در هر کجای این جهان که زیر سایهی حکومتها زندگی میکنند، فیلم را میفهمند و با آن ارتباط میگیرند.
?قوانین ایجاد شدند برای جلوگیری از هرجومرج انسانها و ظلم ظالمان و گرفتن حقوق ستمدیدگان اما همین قوانین گاهی میتوانند چاقویی شوند برنده در دستان ظالم تا عمیقتر گردن ستمدیدگان را ببرد.
#مریم_جعفری_تفرشی
?کپی با ذکر منبع✅
مطلبی دیگر از این انتشارات
آموزش نقد فیلم(۳): بر اساس روش یوسفزاده
مطلبی دیگر از این انتشارات
درباره فیلم موقعیت مهدی
مطلبی دیگر از این انتشارات
نور زمستانی، در جستجوی خدا