منابع الهام مرد اَره‌ای

این مطلب، عمدتاً، شامل برداشت‌های شخصی من از مانگای Chainsaw Man و رابطه‌ی اون با دنیای هنره. شاید خواننده با تمام موارد ذکرشده ارتباط برقرار نکنه.

امکان به‌روزرسانی این مطلب وجود داره.

Saturn Devouring His Son (Francisco Goya, 1819-1823)

چپتر ۱۰۱
چپتر ۱۰۱

Mars Resting (Diego Velázquez, 1640)

چپتر ۹۸
چپتر ۹۸

Paradise Lost (Gustave Doré, 1890)

چپتر ۸۱
چپتر ۸۱
چپتر ۸۱
چپتر ۸۱
تیتراژ آغازین
تیتراژ آغازین
اتاق ماکیما | قسمت دوم
اتاق ماکیما | قسمت دوم

این مورد، رسماً، یک اثر نقاشی محسوب نمی‌شه، ولی، به‌هرحال، قصد داشتم بهش اشاره کنم.

Mother and Child (Gustav Klimt, 1905)

چپتر ۹۷
چپتر ۹۷

Napoleon Crossing the Alps (Jacques-Louis David, 1801-1805)

The Fallen Angel (Alexandre Cabanel, 1847)

چپتر ۳۹
چپتر ۳۹

شاید ارتباط تصویری فاحشی بین این دو مورد مشاهده نشه، ولی شخصاً به‌دلیل شباهت مضمون این دو، اونا رو با همدیگه مرتبط می‌دونم (چشم‌های هر دو رو دریابید).

من عاشق این نقاشی‌ام.

The 2000 Yard Stare (Thomas Lea, 1944)

این مورد هم چندان مرتبط نیست، ولی بامزه‌ست.

Lamenation of Christ (Giotto, 1305)

چپتر ۷۹
چپتر ۷۹

توازی بین مفاهیم «دنجی = عیسی» و «پوچیتا = خدا» توی این صحنه فوق‌العاده‌ست.

Our Lady of Piety (Michelangelo, 1499)
Our Lady of Piety (Michelangelo, 1499)
تیتراژ پایانی پنجم
تیتراژ پایانی پنجم

دو تصویر آخر ارتباطی با مانگا نداره، ولی استعاره‌ای از حضرت عیسی هست. ناگفته نمونه که تیتراژ پایانی پنجم از فصل اول انیمه خودش منبعی از آثار هنریـه.

Golconde (René Magritte, 1953)

چپتر ۱۲۲
چپتر ۱۲۲

سورئالیسم رو توی جذاب‌ترین شکل خودش شاهد هستین.

Woman with Head of Roses (Salvador Dalí, 1935)

فکر می‌کنم استاد سالوادور دالی فقید معرف حضور همه باشه.

Road to Life (Nancy Grossman, 1975)

چپتر ۷۷
چپتر ۷۷

Judith Beheading Holofernes (Caravaggio, 1599)

چپتر ۱۸
چپتر ۱۸

ترکیب‌بندی هر دو تصویر بسیار شبیه به همـه.

Gyo (Junji Ito, 2001 - 2002)

Splatter Film (Junji Ito)

An Andalusian Dog (Luis Buñuel, 1929)

Kirisuke to Johnny 499-giri (Shunji Enomoto, 2010)

تحسین فوجیموتو از این مانگا و خالقـش
تحسین فوجیموتو از این مانگا و خالقـش

The Raid 2 (Gareth Evans, 2014)

Berserk (Kentaro Miura, Koji Mori)

Sharknado (Anthony C. Ferrante)

این مانگا الهامات زیادی از سری Sharknado دریافت کرده.

The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper, 1974)

Fire Punch (Tatsuki Fujimoto, 2016 - 2018)

این اشاره‌ی فوجیموتو به مانگای قبلی خودش بسیار زیرکانه‌ست.

Fire Punch (Tatsuki Fujimoto)

Claymore (Norihiro Yagi, 2001 - 2007)

حالت شیطانی کوانشی من رو به یاد شکل نهایی ایسلی توی اون مانگا می‌ندازه.

Toy Story

شاید فوجیموتو توی طراحی شخصیت شیطان عروسک، از عروسک‌های عجیب‌غریب شخصیت وودی الهام گرفته.

پایان مانگای Devilman (اثر استاد Go Nagai)

دنجی و پاور درحال مطالعه‌ی مجله‌ی معروف کودکان، Coro Coro

شباهت شخصیت شیطان خشم به شخصیت آسورا توی بازی Asura's Wrath

Dragon Ball (Akira Toriyama, 1984 - 1995)

ماکیما و پاور، هر دو یادآور شخصیت نایوتا از مانگای Nayuta of Prophecy (اثر فوجیموتو) هستن.

KIDAN PIECE OF DARKNESS (2015)

شباهت شخصیت کاتانامن به شخصیت کارل کرونن از مجموعه‌ی Hellboy

ظاهراً، توگاتا (از مانگای Fire Punch) تونسته فیلم خودش رو کارگردانی کنه

صبر کن ببینم... جهان این دو مانگا یکیـه...؟

Abara (Tsutomu Nihei, 2005 - 2006)

Inuyashiki (Hiroya Oku, 2014 - 2017)

پرتاب هسته‌ی تجدید حیات به زمین (مانگای Fire Punch)

Jason Voorhees (Friday the 13th) | Leatherface (The Texas Chainsaw Massacre)

شخصیت زنومورف از مجموعه‌ی Alien

شباهت ماشین کوبنی به ماشین مدل Fiat 500 از مجموعه‌ی Lupin III

ارتش انسان‌های عروسکی توی مانگای Hunter×Hunter اثر Yoshihiro Togashi

Neon Genesis Evangelion (Hideaki Anno)

One Piece (Eiichiro Oda)

Goodbye, Eri (Tatsuki Fujimoto)

Fire Punch (Tatsuki Fujimoto)

از سر خودش به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنه.

اولین طراحی مرد اَره‌ای توی مجله‌ی Weekly Shounen Jump به پایان بخش اول مانگا اشاره داشت.