چرا پاودر یک کرم شب‌تاب بالا می‌آورد؟

این صحنه از موزیک‌ویدئوی «Enemy» از گروهِ Imagine Dragons، با همراهیِ JID، (که تاحدی چندش‌آور است) به‌شدت استعاری عمل می‌کند؛ اما ماجرای آن چیست؟

در واقع فایرلایت‌ها نمادی از «آزادی» هستند. دلیلِ انتخابِ این حشرات توسطِ اِکو برای نمادِ گروهِ خودش این است که آن‌ها، علی‌رغمِ این‌که (شاید) چندش به نظر می‌رسند، موجوداتی آزاد محسوب می‌شوند و برخلافِ ظاهری که دارند، باطنِ آن‌ها زیباست. می‌توان گفت اگر اتفاقاتِ قسمتِ سوم از فصلِ اولِ سریالِ Arcane رخ نداده بود، پاودر نیز به یک فایرلایت، یا چیزی شبیه به آن، تبدیل می‌شد.

به‌طورِ کلی، این موزیک‌ویدئو با پرداختن به مضمونِ «مرگِ» پاودر و «تولدِ» جینکس روایت می‌شود؛ در ابتدای ویدئو، شاهدِ آزادی و بازیگوشی پاودر در کوچه‌پس‌کوچه‌ها هستیم.

اما به‌مرورِ زمان می‌بینیم که هرچه پاودر بیشتر تقلا می‌کند، تنهاتر می‌شود و رفته‌رفته نشانه‌هایی از جینکس در روایتِ موزیک‌ویدئو به وجود می‌آید. در نهایت به نقطه‌ای حساس می‌رسیم که جینکس پشت‌سرِ پاودر ایستاده و دیگر تماماً از او محافظت می‌کند.

بالاآوردنِ یک فایرلایت می‌تواند نشانه‌ای از خروجِ مفاهیمِ «زندگی» و «آزادی» از داستانِ شخصیتِ پاودر باشد که به‌تدریج با مفهومِ «مرگ» و نمادِ «کلاغ» جایگزین می‌شود؛ یعنی آینده‌ی این شخصیت با مرگ گره می‌خورد.

چنین مفهومی، در قسمتِ هفتم، هنگامِ مبارزه‌ی جینکس و اِکو (دوستِ دورانِ کودکی‌اش) به‌شکلِ نمادین به نمایش درمی‌آید. در واقع این مبارزه، مبارزه‌ای میانِ یک کلاغ (مرگ) و یک کرمِ شب‌تاب (زندگی) است؛ یعنی مبارزه‌ای میانِ آینده‌ی تاریکی که جینکس را در بر گرفته است و آینده‌ای که قرار بود سرنوشتِ پاودر باشد.

علاوه‌بر این، جینکس به‌جای تبدیل‌شدن به یک فایرلایت، تصمیم می‌گیرد که از فایرلایت‌ها استفاده کند و از آن‌ها بمب‌های مخصوصی بسازد؛ یعنی ابزاری برای مرگ.