مقدمه‌ای بر کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازی سازی

امروزه صنعت بازی سازی یکی از صنایع مهم و تاثیر گذار بشمار میرود و بعضا ان را بعد جدید رسانه میدانند. این صنعت ضمن گردش مالی بالا کاربرد های فراوان دیگری مثل آموزش،انتقال فرهنگ و ....نیز دارد و به همین دلیل نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر است.بهترین بازی ها از نظر گیمر ها بازی هایی هستند که بتوانند بهترین و واقعی ترین حس را به آنان منتقل کنند و دراین راستا هوش مصنوعی می تواند در بهبود تجربه گیمر نقش بسزایی ایفا کند.
تولید محتوای رویه ای(PCG)از دهه ۱۹۸۰ به یکی از بخش های اساسی توسعه بازی های ویدیویی تبدیل شد.PCGبه روش های اکثرا خودکار تولید محتوی در بازی ها اشاره دارد که به جای اتکا به محتوای تولید شده توسط کاربر ،با استفاده‌ از الگوریتم ها به طور خودکار در زمان اجرای بازی و طراحی بازی محتوا تولید می کند.استفاده از PCG باعث می‌شود بازیکن هر باری که بازی میکند تجربه جدیدی پیدا کند و همچنین باعث کاهش هزینه های تولید و فضای ذخیره سازی می شود.

تحولات PCG و یادگیری ماشینی(ML) به طرق متقابل بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. تولید محتوای رویه ای از طریق یادگیری ماشینی(PCGML)به استفاده از یادگیری ماشین برای آموزش مدل ها بر روی محتوای بازی های موجود اشاره دارد و سپس از این مدل ها برای ایجاد خودکار محتوا جدید استفاده می کند.
از طرفی از PCGبرای بهبود استحکام سیستم های ML استفاده می شود .ML در محیط هایی که در آن اموزش میگیرند عملکرد خوبی دارند اما وقتی این محیط تغییر کرده و متفاوت از آنچه در طول اموزش است میشود ،به طور کلی تعمیم نمی یابد.ایده اصلی در استفاده از PCG برای رفع اشکال کلی در سیستم ML ایجاد مصنوعی بیشتر داده های آموزشی یا شرایط اموزش است.