برنامه نویس، علاقه مند به تکنولوژی های جدید .
ساخت برنامه تبدیل متن به صوت با پایتون قسمت اول
در این پست قصد دارم برنامه بنویسم که از کاربر متن بگیره و به صوت تبدیل کنه .
اول برنامه رو مینویسیم و توی اینترنال اجراش می کنیم و بعد برنامه رو به شکل گرافیکی در میاریم و به فایل exe تبدیلش می کنیم تا روی هر کامپیوتری حتی اگر پایتون نصب نباشد اجرا شود .
خب برای شروع باید کتابخونه gtts نصب کنیم، برای اینکار در CMD مینویسیم :
pip install gtts
حالا یک فایل پایتون با نام دلخواه روی دسکتاپ (desktop) میسازیم و شروع به نوشتن برنامه می کنیم .
از کتابخونه gtts به gTTS نیاز داریم . و کتابخونه os هم برای اجرای فایل ایمپورت (import) می کنیم:
from gtts import gTTS
import os
اول از همه باید از کابر یک اسم برای فایلی که میسازه بگیره، پس مینویسیم :
Filename = input("Enter File name : ")
حالا باید از کاربر یک متن بگیره تا اون رو به فایل صوتی تبدیل کنه :
mytext = input("Enter text : ")
حالا باید زبان خروجی رو از کابر بگیره (زبان فارسی وجود نداره شما می تونید زبان رو روی انگیلیسی قرار دهید یا اینکه از کابر زبان بخواهید تا مثلا بنویسد en یا english)
language = input("Enter language : ")
if language == "english" or "انگیلیسی":
language = "en"
خط اول از کاربر یک ورودی میگیره
خط دوم کاری میکنه تا اگه کابر به جای en نوشت english یا انگیلیسی خدکار تبدیلش کنه به همون en
حالا باید از کاربر ورودی بگیریم که صدا اروم(slow) باشه یا سریع (fast) :
slow = input("fast or slow ? ")
if slow == "fast":
slow = False
if slow == "slow":
slow = True
در کد بالا گفتیم که اگر کاربر گفت سریع (fast) اسلو (slow) برابر باشه با فالس(False) و بر عکس ..
حالا باید یک ابجکت بسازیم و سیوش کنیم و اتوماتیک اجرا بشه :
myobj = gTTS(text=mytext, lang=language, slow=slow)
myobj.save(Filename + ".MP3")
os.system(Filename + ".MP3")
خط اول ابجکت با توجه به ورودی های کاربر میسازه .
خط دوم با اسم انتخابی کاربر سیوس میکنه .
خط سوم اجراش میکنه .
و در اخر مینویسیم که برنامه بنویسه تمام (finished) :
print("Finished .............")
خب برنامه تموم شد تو قسمت بعد میریم که تبدیلش کنیم به برنامه گرافیکی و فایل اجرایی ..
برنامه ما تا اینجای کار :
# start
from gtts import gTTS
import os
# input
Filename = input("Enter File name : ")
mytext = input("Enter text : ")
language = input("Enter language : ")
slow = input("fast or slow ? ")
# input setting
if language == "english" or "انگیلیسی":
language = "en"
if slow == "fast":
slow = False
if slow == "slow":
slow = True
# make and save file
myobj = gTTS(text=mytext, lang=language, slow=slow)
myobj.save(Filename + ".MP3")
os.system(Filename + ".MP3")
print("Finished .............")
حالا اگر برنامه رو از توی cmd اجرا کنیم یک اسم و یک متن و زبان و سریع یا کند از ما میگیره و برنامه رو میسازه و اجرا میکنه فقط سعی کنید توی دسکتاپ بزاریدش و از توی محیطی که دارید برنامه رو مینویسید اجراش نکنید !
تا قسمت دو ...
مطلبی دیگر از این انتشارات
ساخت بازی با پایتون قسمت دوم
مطلبی دیگر از این انتشارات
ساخت بازی با پایتون قسمت چهارم
مطلبی دیگر از این انتشارات
کامل کردن بازی پایتون قسمت یک