"آن کس که نداند و بداند که نداند" هستم
چطور توی پایتون بازی بسازیم؟ - قسمت هفتم
همانطور که در جلسه قبل گفتیم، صداگذاری روی بازی، بازی را برای کاربران جذاب میکند.
صداگذاری روی بازی
اولین دستور برای صداگذاری رو بازی، دستور لود کردن صدا است.
pygame.mixer.music.load('آدرس فایل صوتی')
بعد از اینکه صدا را به داخل بازی لود کردیم، موقع پلی کردن صدا است.
pygame.mixer.music.play()
با استفاده از دستور بالا میتوانیم صدایی را که به داخل بازی لود کردیم را اجرا کنیم.
قطع کردن صدا
حالا حتما این سوال برای شما پیش میآید که چطور صدا را در زمانی که میخواهیم قطع کنیم.
pygame.mixer.music.stop()
هر موقع که از کد بالا استفاده کنید، برنامه به صورت خودکار صداهایی که درحال پخش هستند را قطع میکند.
تنظیم میزان خروجی صدا
خب حالا با خودتون فکر کنید که چطور میشه ولوم یه صدا یا آهنگ رو توی پایگیم کم رو زیاد کرد. فقط با یک دستور میشه صدای خروجی رو تنظیم کرد.
pygame.mixer.music.load('sound.mp3')
pygame.mixer.music.set_volume(<مقدار صدا>)
پس یعنی با دستور set_volume میتونین به سادگی میزان خروجی صدا رو تغییر بدین.
مطلبی دیگر از این انتشارات
کار در پس زمینه با فریمورک جنگو
مطلبی دیگر از این انتشارات
آموزش گرفتن اطلاعات با API
مطلبی دیگر از این انتشارات
یه کوچولو وب اسکرپینگ با پایتون:) (۱)