"آن کس که نداند و بداند که نداند" هستم
چطور توی پایتون بازی بسازیم؟ - قسمت ششم
اگر به بازی ها دقت کرده باشید متوجه میشود که آنها پر از عکس و صدا هستند. این عکس ها هستند که بازی را برای آدمها سرگرمکنندهتر میکنند و صدا ها هم باعث دلچسب شدن بازی میشوند.
پس اگر بخوایم یک بازی سرگرمکننده و دلچسب درست کنیم، باید نحوه گذاشتن عکس و صدا را یاد بگیریم.
نحوه گذاشتن عکس در پایگیم
هر چیزی را که در پایگیم بخواهیم قرار دهیم، باید این دو کار را انجام دهیم.
- بارگذاری(load)
- نمایش
برای گذاشتن عکس در اولین گام باید عکس را به داخل بازی بارگذاری (load) کنیم. و بعد آن را نمایش دهیم.
myphoto = pygame.image.load('آدرس عکس')
بعد از اینکه عکس را داخل بازی بارگذاری (load) کردیم، حالا نوبت آن است که آن را نشان دهیم.
display.blit(myphoto, (مختصات))
نکته : متغییر display، نام متغییر صفحه نمایش است.
تنظیم اندازه عکس در پایگیم
ما در ساخت بازی با عکس هایی با اندازه های گوناگون آشنا میشویم. برای همین لازم است تا اندازه آنها را به اندازه دلخواه خود تنظیم کنیم. این کار هم باعث زیبایی میشود و هم باعث این میشود که از صفحه بازی بیشترین استفاده را کنیم.
img = pygame.image.load('آدرس عکس')
img = pygame.transform.scale(img, (x, y)) ## x va y andaze tool va arz aks hastand.
چرخش عکس در پایگیم
img = pygame.image.load('آدرس عکس')
img = pygame.transform.rotate(img, <درجه چرخش>)
img = pygame.transform.scale(img, (500, 500))
برنامه بالا عکس را لود میکند و 90 درجه عکس را در جهت عقربه های ساعت میچرخاند. بعد از آن اندازه عکس را به 500 در 500 تنظیم میکند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
پایتون با جلو زدن از جاوا، به دومین زبان پر طرفدار گیت هاب تبدیل شد
مطلبی دیگر از این انتشارات
تحلیل داده با پایتون
مطلبی دیگر از این انتشارات
چطور توی پایتون بازی بسازیم؟ - قسمت دوم