"آن کس که نداند و بداند که نداند" هستم
چطور توی پایتون بازی بسازیم؟ - قسمت چهارم
یکی از مهمترین بخش ها در کتابخانه پایگیم، شکل ها هستند. شکل ها هستند که بازی ها را میسازند. شما هیچ بازی را نمیتوانید پیدا کنید که شکل نداشته باشد.
ساخت شکل مستطیل
pygame.draw.rect(ضخامت, مختصات و طول و عرض, رنگ, نام صفحه نمایش)
کد بالا ساختار کد ساخت شکل مستطیل است. حالا میخواهیم به جای اسم فارسی، از متغییر های واقعی استفاده کنیم.
pygame.draw.rect(display, (255, 0, 0), (x, y, width, height), 0)
نکته: اگر بخواهیم شکلی تو پر درست کنیم(یعنی داخل شکل خالی نباشد)، باید میزان ضخامت شکل را برابر صفر قرار دهیم.
ساخت شکل دایره
pygame.draw.circle(ضخامت, شعاع, مختصات, رنگ, نام صفحه نمایش)
کد بالا ساختار کد ساخت شکل دایره است. حالا میخواهیم به جای اسم فارسی، از متغییر های واقعی استفاده کنیم.
pygame.draw.circle(display, (255, 0, 0), (400, 300), 10, 3)
ساخت شکل بیضی
pygame.draw.ellipse(ضخامت, مختصات, رنگ, صفحه نمایش)
کد بالا ساختار کد ساخت شکل دایره است. حالا میخواهیم به جای اسم فارسی، از متغییر های واقعی استفاده کنیم.
pygame.draw.ellipse(display, (0, 255, 0), (150,1,200,50), 0)
ساخت شکل خط(البته که شکل نیست!)
pygame.draw.line(ضخامت, مختصات نقطه پایانی, مختصات نقطه شروع, رنگ, صفحه نمایش)
کد بالا ساختار کد ساخت شکل دایره است. حالا میخواهیم به جای اسم فارسی، از متغییر های واقعی استفاده کنیم.
pygame.draw.line(window,(40,36,98),(400,20),(50,200),1)
مطلبی دیگر از این انتشارات
مسیریابی در گراف با استفاده از پایتون
مطلبی دیگر از این انتشارات
برازش منحنی در پایتون
مطلبی دیگر از این انتشارات
چطور توی پایتون بازی بسازیم؟ - قسمت هفتم