تقدیم به همه کسانی که تاکنون به عشق ، نه گفته اند:

مذهب اصالت عشق،تقدیم به همه کسانی که تا کنون به رحمت مطلقه پروردگار یعنی عشق نه گفته اند ،اثر استاد علی اکبر خانجانی
مذهب اصالت عشق،تقدیم به همه کسانی که تا کنون به رحمت مطلقه پروردگار یعنی عشق نه گفته اند ،اثر استاد علی اکبر خانجانی

عنوان کتاب :مذهب اصالت عشق

اسرار عشق قرآنی

(تأويل و تعيّن عرفانيِ محكماتِ قرآن)

Principle of pure love

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف : مرداد 1390 تا

شهریور 1391

تقدیم به :

همه کسانی که تاکنون به رحمت مطلقه پروردگار یعنی عشق ، نه گفته و یا با آن بازی و مکر و تجارت کرده و یا برایش ناز نموده و حقوقش را پایمال کرده اند . به این امید که این بار و در این رساله به جناب حضرت عشق با تمام وجودشان لبیک گویند و تسلیم امرش شوند . این کتابی برای خواندن و فهمیدن و قضاوت کردن نیست بلکه برای عاشق شدن است : عاشق عشق

***

ای عزیزان دربند جور و جفا

ای عاشقانِ سوخته نیمه راه

اینقدرها هم نیست ایشان بی وفا

گهگاهی می آید سراغ شما

سرودی زان عشق بر باد رفته می سراید

اندوه بر باد رفتگی می زداید

درب دلهایتان می گشاید

روی زیبای خود می نماید

بوسی از جانتان می رباید

زخم کهنه زِ نو می گشاید

خون دل را زچشم می چکاند

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد2،صفحه 134

291-نگاه عامه شیعیان به امامان همچون مسیحیان اینست که

آنها کشته شدند که ما هم شفاعت شده و به بهشت برویم

همین و لاغیر!

و این نگاه بنی اسرائیلی است و بیهوده نیست که جهان مسیحی و اسلام هر دو در زیر یوغ و اسارت بنی اسرائیل جان می کنند.

292-اگر اهل کوفه پس از علی (ع) و حسن (ع) و حسین (ع) به بهشت رفتند،ما هم می رویم.

به یاد آوریم که کوفیان پس از واقعه کربلا،به چه عذابی مبتلا شدند.

((آنانکه در این دنیا در عذابند،در آخرت عذابی بزرگتر دارند.))قرآن-

حجاج ابن یوسف ثقفی پس از واقعه کربلا بلائی بر سر کوفیان آورد که در تاریخ بشری بر سر هیچ قومی نیامده است.

((آیا پنداشتید که کسی به بهشت وارد می شود تا زمانیکه مجاهدین از قاعدین(عافیت طلبان) تفکیک نشده باشند.))قرآن-

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد2،صفحه 134اثر استاد علی اکبر خانجانی

260-بدان که رؤیت پروردگار حاصل غایت عطش یاد او در دل انسان است

و دلی قادر به یاد او نیست الا به تقوای الهی که دل را نرم و زنده می کند.

گرچه بدون نزول روح هنوز هم چشم دل، بینا به جلال و جمال حق نخواهد بود.

ولی این امر برای مریدانی که دارای دلی زنده اند،هزاران بار آسانتر و سریعتر است اگر در ارادت خود تابع بی چون و چرا باشند.

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد پنجم،صفحه40،اثر استاد علی اکبر خانجانی

*******

668-عشق یعنی

عطش دیدار با جمال حقیقت ذاتِ خویشتن خویش!

و این حقیقت بی نهایت جمال و تجلی دارد

و اینست که عشق پایانی ندارد

وبلکه هر تجلی از جمال حقیقت وجود،تعریفی مختص خود را دارد.

واینست که هر کسی در هر مرحله از زندگیش تعریف خاص خودش را،از عشق دارد

که همان تعریف از معنای زندگیست!

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد پنجم،صفحه97،اثر استاد علی اکبر خانجانی

451-بدان که در قیامت پنجاه هزار ساله ایم

پس جمال حق آشکارست

که خود فرمود ((بهر سو که روی کنید روی خداست.))

و دلها او را می بیند خواه ناخواه و آگاه و ناآگاه.

و اینست که (( و در آنروز مردمان را مست می بینی ولی مست نیستند بلکه این عذاب پروردگارست که بسیار شدید است.))قرآن-

و اینست راز بیقراری روزافزون قلوب بشری در آخرالزمان.

و اینهمه بروز جنون و جنایت بدلیل عدم معرفت درباره دل خویشتن.

زیرا اگر آدمی دل خود را می شناخت،خدای را هم می شناخت و با چشم سر دیدار می کرد.

اینست که در آخرالزمان معرفت نفس تنها راه ایمان و نجات و هدایت و خداشناسی است و معرفت قلب،غایت معرفت نفس است.

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد نهم ،صفحه55،اثر استاد علی اکبر خانجانی

از کتاب مذهب اصالت عشق جلد هفت اثر استاد علی اکبر خانجانی✅

🟪۱۲۹- ای عزیز در معارف توحيدی به جستجوی توجیه و تقدیس بولهوسی های خود مباش چرا که توحید وادی توکل و رضاست پس تنبلی و بی مسئوليتی خود را به حساب خداپرستی خود مگذار که بور می شوی و رسوا! همانطور که چه بسا از دريای اين معارف آخرالزمانی فقط تحصیل علوم عاریه ای را رها كنی تا بیشتر به هوسهای حيوانی خود بپردازی. و به بهانه اینکه طبیب و شافی فقط خداست هیچ مسئوليتی در قبال سلامتی خود نداشته باشی. و به بهانه اينکه رزاق خداست تن به هیچ کاری ندهی. و به بهانه مبارزه با نژادپرستی از زير وظایف واجب زناشوئی و زندگی روزمره شانه خالی کنی.

🟪۱۳۰- آری! در وهله نخست بازی با معارف توحيدی که در آن واحد دارای دو مفهوم متضاد متحدند بسیار آسان بنظر مي رسد و ابلیس ترغیب به این سوء استفاده می نماید ولی زنهار از بازی با دهان شیر که بناگاه بلعیده شوی همچون صيدی در جستجوی صیاد! و آنگاه گوئی که: همه اين حرفها دروغ بود و فریب خوردی!! تو با این حقایق ناب الهی قصد فریب دیگران را داشتی و بدام صید خود افتادی!

***

٧۵٠- باز ھم می گویم که اعمالی مثل زنا، خیانت، دزدی، ھرزگی، ربا، ریاکاری، تبھکاری و فاحشگی و ھر نوع فسادی، انواع عذابھای حاصل از اندیشه ھای پلید است ھمچون خود برتربینی، خودپرستی، تھمت ناحق بخصوص به مؤمنان و اھل محبت، بولھوسی، بدخواھی، آرزوھای دور و دراز دنیوی، مکر و بازی با عواطف دیگران، دروغگوئی و سوء ظن به خدا و رسولان الھی و مؤمنان.

یعنی منشأ گناه، ذھن انسان است و آنچه که از زبان و اعضای آدمی جاری می شود معلول و مفعول ذھنیت است. ھمچنین صفات و خوی ھائی مثل حسد، خشم، وسواس، شکاکیت، بد دھنی، بی تابی، دغدغه و غیره. ھمانطور که قرآن کریم مکررا می فرماید که آدمی از طریق اعمالش جزا و پاداش داده می شود یعنی بواسطه رفتارش. نه اینکه انسان از بابت اعمالش جزا یا پاداش داده شود.

جزا و پاداش به اندیشه و باورھای انسان تعلق می گیرد یعنی به باطنش و آنچه که در او نھان است. یعنی اعمالش ظھور باطن اوست و ظاھر و باطن یکی است. زیرا ذھن کارگاه اراده عمدی و آگاهانه بشر است که خود آنرا می نویسد که سرنوشت اوست.

٧۵١- ولی جزا و پاداش نھائی و کامل و ابدی اندیشه ھا و باورھای آدمی در دلش پدید می آید که ترمینال بازتاب اعمال او نیز می باشد و آدمی فقط دلش را به ارث می برد و توشه آخرت اوست و جاودانگی اوست.

🔸مذهب اصالت عشق جلد هفتم ؛ استاد علی اکبر خانجانی

***

260-بدان که رؤیت پروردگار حاصل غایت عطش یاد او در دل انسان است

و دلی قادر به یاد او نیست الا به تقوای الهی که دل را نرم و زنده می کند.

گرچه بدون نزول روح هنوز هم چشم دل، بینا به جلال و جمال حق نخواهد بود.

ولی این امر برای مریدانی که دارای دلی زنده اند،هزاران بار آسانتر و سریعتر است اگر در ارادت خود تابع بی چون و چرا باشند.

منبع:کتاب مذهب اصالت عشق جلد پنجم،صفحه40،اثر استاد علی اکبر خانجانی🌹

***

کتاب مذهب اصالت عشق جلد شش

اثر :«استاد علی اکبر خانجانی»

۳۵۴- برای کافران٬ رابطه جنسی و ازدواج عبارت است از یک شهوت بارگی و زناکاری و خلافکاری قانونی و مشروع که کسی به آدم تهمت نمی زند و گیر نمی دهد و بچه داری و نفقه و امثالهم هم کفاره و هزینه این زنای قانونی است.

۳۵۵- ولی برای مومنان حقیقی حتی یک نگاه از دور و اجمالی بر جمالی عین یک وصال ابدیست و تعهدی جاودانه که نگاه بر هر جمال دیگری به مثابه خیانت و زنانی نابخشودنی است.

***

49- وقتی از عشق الهی سخن می گوئیم لزوماً منظور عشق به شخص خداوند نیست بلکه همان عشق و شوق انسان به حقیقت و حقایق انسانی و ارزشهای دینی و خدائی بشر است مثل عشق به معرفت، عشق به عدالت و صداقت و پاکی و وفا و معنویت و خاصه عشق به خودشناسی و شناخت حقایق عالم وجود.

این عشق ها انگیزه و موتور محرکه سیر الی الله تا سرحد لقاءالله هستند. عشق به خداوند بعنوان یک فرد و هویت فقط پس از دیدار تجلی اوست.

مذهب اصالت عشق جلد دوم

استاد علی اکبر خانجانی

***

دانلود رایگان این اثر به همراه 178جلدکتاب دیگر از لینک زیر:

https://khanjany.org/