چگونه عزت نفس فرزندانم را بالا ببرم

از زمانی که کودکان به درکی از خود می رسند و هویت خود را می یابند، خود را ارزیابی کرده و خصوصیات خود را به صورت مثبت و منفی ارزش گذاری می کنند.

بنابراین ارزیابی هایی که کودکان از خودشان دارند، عزت نفس یا حرمت نفس آنان را شکل می دهد و آنچه که بسیار مورد توجه است این است که تصور شخص از خودش، سرنوشت او را تعیین می کند.

بنابراین مقوله عزت نفس، هم در کودکان و هم در بزرگسالان از اهمیت بسزایی برخوردار است. کیفیت عزت نفس کودک، کیفیت عزت نفس بزرگسالی و در نتیجه کیفیت حس و حال زندگی او و برداشت هایش از مسائل و شرایط بیرون را رقم می زند. پس عزت نفس کودکان اهمیت خیلی زیادی دارد.



حال این سوال پیش می آید که : چگونه این عزت نفس را افزایش دهیم؟

به این مثال توجه کنید:

هفته گذشته پسر 9 ساله ام موفق شد تیم فوتبال مدرسه را تشکیل دهد. من به این موضوع واقعا افتخار می کردم و پیوسته به او می گفتم «کارت خیلی عالی بود! تو بهترین هستی!» من و پسرم هر دو خوشحال بودیم و همه چیز به نظر خوب می رسید. این اولین باری نیست که کودکان مورد تعریف و تمجید من قرار می گیرند. من همیشه آن ها را تشویق می کنم و بزرگ ترین طرفدار آن ها هستم. من هرزمان که کودکانی را در حال انجام کارهای خوب ببینم، زمانی که نقاشی میکشند، گل می زنند، و به شستن ظرف ها کمک می کنند، آنها را تشویق می کنم.

بیشتر بخوانید:(روی متن زیر بزنید??)
چرا پسرها عاشق فوتبال و دخترها عاشق خاله بازی هستند؟!

نکته کلیدی دقیقا همینجاست،یعنی :

اگر کودکی برای من کار خوبی انجام دهد (یا کاری که از نظر من خوب باشد)، من هم با تشویق کردن او، حس خوب را برایش ایجاد می کنم. به این کار ارتقای عزت نفس می گویند یا این که من این طور فکر می کنم. در این مقاله نکات بسیار ارزشمندی ذکر شده که ممکن است در مورد رشد و تقویت عزت نفس در کودکان به آن ها توجه نکرده باشیم.


پس نکته امروز :

درکارهایی که درآنها خوب است تشویقش کنید.

کارتون امروز????


https://www.aparat.com/v/4GDdZ



دنیای کودکانمان را رنگی کنیم.?