بررسی خرید ساعت هوشمند Amazfit Pace


ساعت هوشمند Amazfit Pace
ساعت هوشمند Amazfit Pace


توی این پست تجربه خودم از ۲ هفته‌ استفاده از ساعت هوشمند Amazfit Pace را با شما به اشتراک می‌گذارم.

چند سالی هست که ساعت‌های هوشمند بخش قابل توجهی از بازار لوازم الکترونیک را تشکیل میده. نیاز به گفتن نیست که اپل با اختلاف زیاد، بیشترین سهم از این بازار را به خودش اختصاص داده اما کاربران گوشی‌های اندرویدی (مثل من) نمی‌تونند از این ساعت‌ها استفاده کنند و باید یکی از جایگزین‌های اندرویدی را انتخاب کنند.

من پس از یک‌سال استفاده از دستبندهای هوشمند شیائومی، مدتی بود که به دنبال انتخاب یک ساعت هوشمند با بودجه زیر ۲ میلیون بودم. اگر بودجه شما تا ۴ میلیون باشه قاعدتا ساعت هوشمند سامسونگ انتخاب مناسب‌تری برای شما است اما اگر مثل من با محدودیت بودجه مواجهید، Amazfit Pace می‌تونه گزینه مناسبی براتون باشه.

قبل از شروع لازم به توضیحه که پیش از این تنها تجربه من از وسایل هوشمند پوشیدنی دستند‌ شیائومی Mi Band 3 بود و توضیحات و مقایسه‌ی من با توجه به تجربه استفاده از این محصوله.


جعبه ساعت Amazfit Pace
جعبه ساعت Amazfit Pace


اصلا چرا ساعت Amazfit Pace ؟

  1. قیمت

با شرایط فعلی قاعدتا اولین دلیل توی هر انتخاب قیمت اونه. حالا که ساعت اپل نزدیک به ۷ میلیون قیمت داره یا برای مدل‌های سامسونگی باید ۵ میلیون پرداخت کنید، یک‌ساعت هوشمند با امکانات خوب و با قیمت ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (در زمان نگارش این پست) میتونه دلیل انتخاب خیلی از ما باشه.

البته این را بگم که امکانات و تجربه استفاده از این ساعت بسیار خوبه و شما به هیچ وجه حس استفاده از یک ساعت معمولی را نخواهید داشت.


۲. ظاهر

برخلاف ساعت اپل، Amazfit Pace از طراحی دایره‌ای بهره می‌برد. طراحی که به خاطر شباهت بیشتر به ساعت‌های کلاسیک مورد علاقه من است و از طرف دیگر شباهت زیادی با ساعت‌های هوشمند Moto 360 دارد که یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی بوده است.


۳. امکانات

هر چقدر که قیمت و ظاهر دلایل مهمی برای انتخاب یک وسیله باشند اما باز هم نمی‌توانند جای امکانات را بگیرند. Amazfit Pace با وجود قیمت پایین اما امکانات خیلی خوبی داره که باعث شد من برای خرید اون را انتخاب کنم.

اولین نکته صفحه نمایش رنگی این ساعته که کیفیت خوبی هم داره و این مورد از توی عکس‌هایی که از این ساعت منتشر شده هم مشخصه. مورد بعدی که واقعا نظر من رو جلب کرد میزان کارایی این صفحه زیر نور خورشید بود. من این مشکل را با گوشی خودم دارم که زیر نور خورشید کمی کار کردن با گوشی سخت میشه اما ساعت Amazfit Pace زیر نور خورشید هم کیفیت فوق‌العاده‌ای داشت و من در استفاده از آن هیچ وقت مشکلی نداشتم.

صفحه نمایش ساعت زیر نور خورشید
صفحه نمایش ساعت زیر نور خورشید

لازم به ذکره که این ساعت هم با گوشی‌های Android و هم iOS سازگار است. شما با نصب اپلیکیشن این ساعت (Amazfit Watch) روی گوشی‌تون میتونید تم ساعت را هم عوض کنید.

این ساعت مجهز به GPS و همچنین حسگر ضربان قلب است و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری شما می‌توانید از نقشه، گام شمار، کالری شمار، رصد کیفیت خواب و سایر بخش‌های نرم‌افزاری این ساعت استفاده کنید.

یکی از نکات مثبت دیگر این ساعت، ضد آب بودنِ آن است که شما می‌توانید بدون نگرانی از آن در استخر یا حمام استفاده کنید.


این ساعت یک حافظه داخلی ۴ گیگابایتی هم دارد که شما می‌توانید روی آن آهنگ بریزید و با هدفون بلوتوث به آن گوش کنید که البته من استفاده‌ای از آن نکردم.


۴. باطری

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب دستگاه‌های الکترونیکی، باطری است. روزهای اول با توجه به استفاده زیاد از ساعت، شارژ باطری در ۲ - ۳ روز تمام می‌شد اما با گذشت زمان و در حال حاضر باطری ساعت به سادگی تا ۷ روز جواب می‌دهد.


اینها مهم‌ترین مواردی بودند که بعد از ۲ هفته استفاده از این ساعت می‌توان با شما به اشتراک بگذارم. اگر سوالی دارید که در متن به آن اشاره نکردم در بخش نظرات بپرسید تا جواب بدم.



اگر قصد خرید این ساعت هوشمند را دارید از طریق لینک زیر می‌توانید آن را از دیجی‌کالا خریداری کنید.

خرید ساعت هوشمند Amazfit Pace