بررسی هدفون بی‌سیم شیائومی Redmi AirDots

در پست قبلی ساعت هوشمند Amazfit Pace را بررسی کردم اما این تنها محصول شیائومی نبود که این چند روز خریده‌ام و در این پست تجربه خرید و استفاده از هدفون بی‌سیم شیائومی Redmi AirDots را با شما به اشتراک می‌گذارم.

نیازی نیست از مزایای داشتن یک هدفون بی‌سیم براتون بگم. باز هم به لطف اپل، این روزها همه با هدفون بی‌سیم آشنا هستیم. اما هدفون بی‌سیم اپل که Airpods نام دارد با وجود اینکه برخلاف سایر محصولا اپل، قابلیت اتصال به دیوایس‌های اندرویدی را دارد ولی به خاطر قیمت بسیار بالایی که دارد، برای من اصلا ارزش خرید نداشت و برای همین به دنبال جایگزین ارزان قیمت‌تر بودم.

خوشبختانه شیائومی، باز هم یک جایگزین ارزان قیمت ولی در عین حال باکیفیت به اسم Redmi AirDots داره که با قیمت نزدیک به ۳۰۰,۰۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

با من باشید تا تجربه کامل من را از استفاده‌ی چند هفته‌ای از این هدفون بخوانید.

هدفون Redmi Airdots
هدفون Redmi Airdots


خرید این هدفون از دیجی‌کالا


هدفون Redmi Airdots از یک جفت هدفون بی‌سیم بهره می‌برد که داخل یک کیس محافظ قرار گرفته است. این کیس علاوه بر اینکه در اوقاتی که نیازی به هدفون‌ها ندارید از آن‌ها محافظت می‌کند، آن‌ها را نیز شارژ می‌کند. زمانی که هدفون داخل کیس باشد و چراغ قرمز روی هدفون‌ها روشن باشد (مثل عکس زیر) به معنی آن است که هدفون‌ها در حال شارژ شدن هستند.

چراغ قرمز به معنی شارژ شدن هدفون‌ها
چراغ قرمز به معنی شارژ شدن هدفون‌ها


جنس هدفون‌ها از پلاستیک است و از کیفیت خوبی برخوردار است. یکی از نکات مثبت آن نوع طراحی هدفون‌ها است که علاوه بر قرارگیری درست داخل گوش، طراحی کوچکی هم دارد و اگر مثل من دوست داشته باشید که هدفون از گوشتان بیرون نزند این هدفون راضی‌تون می‌کنه.

اگر فکر می‌کنید که این کوچک بودن و فاصله‌ی آن با دهان باعث می‌شود کیفیت و قدرت صدای میکروفون کاهش پیدا می‌کند باید خیال شما را از این بابت هم راحت کنم که اینطور نیست و کیفیت میکروفون هدفون‌ها هم بسیار خوب است.

تنها مشکلی که از نظر طراحی من با Redmi Airdots دارم سایز نسبتا بزرگ کیس آن است که قرار گرفتنِ آن در جیب شلوارهای تنگ را سخت می‌کند اما اگر شما معمولا همراه خود کیف دارید این مورد هم برای شما مشکلی به وجود نمی‌آورد.

کیفیت صدا

در این مورد Redmi Airdots هم در تماس تلفنی و هم در پخش آهنگ رضایت من را جلب کرده. البته که مطمئنا تجربه شنیدن موسیقی که شما در یک هدفون ۱ میلیونی دارید را برای شما ندارد اما من که معمولا زیاد آهنگ یا پادکست گوش می‌دهم، کیفیت صدا قابل قبول بوده و همچنین برای آهنگ‌های بیس‌دار هم هدفون کیفیت بیس بسیار خوبی دارد که تجربه شنیدن موسیقی را هم برایتان لذت‌بخش می‌کند.

برای داشتن بهترین کیفیت صدا حتما باید گوشی‌ها کاملا داخل گوش محکم شوند و اصطلاحا کیپ باشند. کارخانه روی هدفون‌ها ۳ سایز سَری قرار داده که شما با توجه به سایز گوش خودتون می‌تونید بهترین سری را به هدفون وصل کنید.

هدفون شیائومی Redmi Airdots
هدفون شیائومی Redmi Airdots


دکمه‌های فرمان

روی هر کدام از گوشی‌ها یک دکمه قرار دارد. البته این دکمه‌ها لمسی نیستند و برای کار با آن باید آن را فشار دهید که با توجه به قیمت هدفون معقولانه به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید انواع استفاده‌ها را از این دکمه‌ها بکنید. به عنوان مثال با یک کلیک سریع عملایت پخش/توقف موسیقی اتفاق می‌افتد. اگر دوبار سریع و پشت سر هم دکمه را فشار دهید دستیار صوتی گوشی فعال میشه و اگر طولانی‌تر آن را فشار دهید هدفون خاموش می‌شود.

در زمانی که گوشی شما زنگ می‌خورد اگر یک کلیک سریع بکنید، تماس وصل می‌شود و اگر کلیک طولانی‌تر باشد تماس ریجکت می‌شود.

این قابلیت‌ها اینقدر کارآمد هستند که به شخصه در زمان استفاده از هدفون‌ها خیلی کم از خود گوشی استفاده می‌کنم و حتی برای زنگ زدن به بقیه هم به کمک دستیار صوتی کارم را انجام می‌دهم.


هدفون شیائومی
هدفون شیائومی


باطری و شارژدهی

آخرین موردی که باید بهش پرداخته بشه میزان شارژدهی هدفونه. با توجه به اینکه مطمئنا شما هم مثل من در فاصله زمانی مختلف از هدفون‌ها استفاده می‌کنید و بعد از استفاده آن را مجددا داخل کیس قرار می‌دهید مشکلی بابت شارژدهی براتون پیش نمیاد. (مثلا یک‌ساعت از هدفون استفاده می‌کنید و بعد دوباره آن را داخل کیس میزارید و کیس شروع می‌کنه هدفون‌ها را شارژ کنه).

اما اگر می‌خواهید بدونید عدد دقیق میزان شارژدهی پشت سر هم چقدره باید بگم من به صورت مداوم نزدیک ۴ ساعت از جفت هدفون‌ها استفاده کردم تا شارژش تموم شد (بله درسته. از جفت هدفون‌ها. هیچ محدودیتی برای استفاده از جفت هدفون‌ها به صورت همزمان نیست و شما می‌تونید مثلا فقط از یکی از اونها استفاده کنید که اینجوری میزان شارژدهیش هم بیشتر میشه.


امیدوارم خواندن این بررسی براتون مفید بوده باشه. اگر سوالی در رابطه با این هدفون داشتید داخل بخش نظرات بپرسید تا جواب بدم.


اگر قصد خرید این هدفون را دارید از طریق لینک زیر می‌توانید این هدفون را از دیجی‌کالا خریداری کنید.

خرید هدفون از دیجی‌کالا