دلایلی برای انتخاب رشته ریاضی فیزیک

خب من میخوام اینجا صادقانه دلایلی ک تو این نیم سال دوم نهم تصمیم گرفتم برم ریاضی و بعضیا رو ناامید کردم رو بگم:)

اول اینکه، من از هفتم و هشتم و اوایل نهم تقریبا کاملا مطمئن بودم تجربی جای اینده منه و براش رویا پردازی میکردم که جراح میشم و به خیلیا کمک میکنم که سلامتی شونو بدست بیارن و.

اما پس از اینکه این رویا پردازیا و ذوق ها خوابید، من ب این پی نبردم ک از زیست بدم میاد:)) فقط فکر میکردم به فعالیت ها و شغلایی ک تو فضای مجازی وجوددارن بیشتر علاقه مندم که میتونه یکی از دلایلش اضطراب اجتماعی ای که دارم باشه.

پس شروع کردم به سرچ کردن درباره رشته ها و اینا میدونین عمیقا چیزی که منو از انتخاب ریاضی میترسونه اینه:

اگه استعداد شو نداشته باشم چی؟ یا نتونم فیزیکارو بفهمم..

برای جواب این سوال خیلی با خودم کلنجار رفتم و سعی میکردم بیشتر از قبل تمرکز کنم رو درس ریاضی و فیزیک که نمره بهتری بیارم و این تا حدودی جواب داد..و کمی منو به ریاضی علاقه مندتر کرد و ترسم رو کمتر پس میشه گفت دلیل اولم علاقه مند شدن ب ریاضی هست

(و همچنین:/ چندین مجله ریاضی از رشد برهان خوندم)

دلیل دومم مربوط میشه به بازار کار ریاضی از اوایلش که جدی شده بودم برای ریاضی انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر در اینده بود ولی خب کلا اینجوری انتخاب کردن ترسهای زیادی رو به همراه میاره

شاید برنامه نویسی اونقدری که از دور به نظر میرسه شغل جالبی نباشه

و کلا من عادت به اینکه تو یه چیز کامل تمرکز کنم و ادامه اش بدم رو ندارم یعنی میشه گفت یکباره علاقه مند میشم میخوام یک شبه همه چیزو دربارش بدونم و بعد چند روز بعد بیخیال میشم:/ (برای اکثر چیزا البته) برای همین فهمیدم ریاضی چون گستردگی بیشتری داره برای کسی ک شاخه شاخه میپره و نمیتونه تویه چیز دووم بیاره میتونه مناسب تر باشه و اینکه مسیر شغلی خیلی وقتا صاف نیستشو پیچو خم داره نمیتونم از الان که فقط 14 سالمه به یه علاقه شغلی ثابت برسم ک حتما 24 سالمم شد ازش لذت ببرم


دلیل سوم نجوم: شاید این نتونه دلیل خوبی برای انتخاب رشته باشه اما منو امیدوارتر میکنه

تلسکوپ جیمز وب
تلسکوپ جیمز وب


و اره یکمم به المپیاد نجوم علاقه مند شدم (که باخوندن کتاب اول فهمیدم سخت تر از توانمه:/ ) البته شایدم رفتم

اولین تصویر رنگی جیمز وب سحابی کارینا
اولین تصویر رنگی جیمز وب سحابی کارینا

دلیل چهارمم شخصیت کلیم همینطور که قبلش گفته بودم از اونجایی که من کلا شخصیت ضد احتماعی ای داشتم و دارم و اره پذیرفتمش :/ تایپم intp هست و کلا با ریاضی تا الان خوب بودم (امیدوارم در اینده هم دوست بمونه:) و اینا کلا بهانه هایی شدن برای اینکه در اینده هم رشته ای که بیشتر مرتبط با فضای مجازی هست رو انتخاب کنم

Mbti
Mbti

و دلیل پنجم یا اخرم رقابت کمتر از تجربی.کل کلامم اینه که حتی اگه پیدا کردن شغل تو ریاضی یه رقابت باشه رقابت شدید تجربیو برای درس خوندن (مخصوصا زیست) نمیخوام .

و اما این دلیل به تنهایی هیچوقت نباید و البته نمیتونه کسیو راضی کنه که از تجربی منصرف شه مگه اینکه واقعا یسری دلایل دیگه باشن که بهش انگیزه میدن


دیگ همینا

:)

ممنونم که خوندین