سه کنج همه چیز بودن

بااینکه هیچ وقت نتونستم جنبه‌های مختلف وجودیم رو بفهمم و دنبال کنم و اصلا بفهمم که چرا اینقدر تمایل به چیزهای تازه و متفاوت؛ و تجربه کردن اونها دارم اما واقعیت اینه که اینها همشون من هستن و من نمی تونم خودم رو با تمام جنبه‌های مختلفم قبول نکنم.

دیروز دوستم یه کتاب خیلی خوب بهم داد که اسمش «همه چیز بودنه» (راهنمای آنان که هنوز نمی‌دانند چه کاره شوند). کتاب همه چیز بودن برای آدمایی مثل من نوشته شده که وجودشون چند جنبه‌ایه و نمی‌تونن خودشون را مثه خیلی آدمای دیگه تو یک یا دو دسته‌بندی مشخص دنبال کنن.

همه چیز بودن
همه چیز بودن


کتاب رو نشر نوین درآورده، حدود ۲۰۰ صفحه است، خوش خون و روون ترجمه شده (ترجمه سعید دانشمند) و سه بخش اصلی داره که به آدمای این شکلی کمک می‌کنه، خودشون باشن، خودشون رو هدایت و بهتر درک کنن و در ضمن از موانع و اشتباهای رایج که برای این دسته از آدما پیش میاد، پرهیز کنن.

ته‌اش هم درباره چندپتانسیلیای مشهور نوشته که برای خود خیلی جذاب بود. البته کتاب رو تازه شروع کردم اما خب قبل از خووندن کتاب معمولا یه دور می‌چلونمش که سروته قضیه رو بگیرم.

مطمئنم حتما براتون جالبه که بدونید استیو جابز هم جزو آدمای چندپتانسیلی بوده که هم تو فضای رایانه دستی داشته و هم تو چیزایی مثه انیمیشن و اینا و البته آدمای نوآور به نظر من اصلا نمی‌تونن یک پتانسیلی باشن چون خلاقیت از تضارب چیزهای متفاوت و گاهی حتی متضاد شکل می‌گیره.

البته به نظر من دانشمندای قدیمی کلا همشون همین‌جوری بودن، مثلا داوینچی نقاش بوده اما کالبدشکافی می‌کرده و به هر سوراخی سرک می‌کشیده یا خیام شاعر بوده اما ریاضیات و ستاره‌شناسی می‌دونسته و الی اخر.

سرتون رو درد نیارم، برای اینکه از شدت پراکندگی ذهنی من سردربیارید باید بگم که تا به امروز روز هیچ‌وقت نشده که ذهنم از فکر اینکه دکوراسیون خونه و محل کارم چطوری بهتر بشه، خالی باشه و گاهی با خودم فکر می‌کردم که من باید دکوراسیون داخلی می‌خوندم و به این بخش از وجودم هم می‌رسیدم که خوشبختانه یا متاسفانه اصلا تا به حال فرصتش نشده.

یه وقتایی که به پینترست سرمی‌زنم اینقدر توش غرق می‌شم که ساعتها وقتمو می‌گیره و به خودم قول می‌دم دیگه پا تو پینترست نذارم.

دیروز خیلی خیلی اتفاقی رسیدم به یه سایت ایرانی فوق‌العاده به نام سه‌کنج برخوردم، رفتم توش و فهمیدم که ما تو ایران خودمون هم یه فضای فوق‌العاده جذاب داریم که می‌شه اونجا طراحی دکوراسیون رو با ساده‌ترین ابزارها انجام داد.

بدون هیچ تعارفی می‌گم که اگر شما هم بخشی از وجودتون عاشق دکور کردنه و هنوز نتونستید به این بخش از وجودتون بها بدید، برید و اپلیکیشن سه کنج رو دانلود کنید و باهاش طراحی و دکوراسیون داخلی انجام بدید، به اشتراک بگذارید و نظر بقیه رو بپرسید و کارهای بقیه رو هم ببینید و همفکری کنید.

سه کنج علاوه براینکه امکان طراحی و دکوراسیون داخلی رو به کاربراش می‌ده، این قابلیت رو هم داره از واقعیت افزوده یا AR استفاده می‌کنه تا محصولات واقعی رو در فضای واقعی خودتون ببینید که این هم یه امکان بی‌نظیره و تا جایی که می‌دونم مشابه داخلی نداره.

برای اینکه مطمئن شید که منم با افتخار به دسته‌ آدمای همه چیز باش تعلق دارم، فقط کافیه یه نگاهی به لیست نوشته‌هام بندازین تا شکتون برطرف شه :)