آموزش های سئو و بهینه سازی | اطلاعات دروغ یا درست؟!

سلام رفقا چطورین.

یه چند وقتی هست که خیلی رفتم تو فکر. تو فکر اینکه آیا تمام این آموزش های سئو و بهینه سازی و اونایی که ادعا می کنن با آموزش هاشون ما می تونیم به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شیم، درست هست یا نه؟

حالا من بابت چند تا موضوع نامطمئن هستم.

اول اینکه، تو ایران (البته این نظر شخصی خوده منه و ممکنه نظرات بقیه متفاوت باشه) هیچ کسی نمیاد از پله هایی که به موفقیت رسیده، اطلاعات تهیه کنه و برای دیگران به اشتراک بذاره تا دیگران هم بتونن به جایگاه اون شخص برسن! دلیلش هم خیلی سادس، چون خوده اون شخص دوست نداره کسی بتونه جایگاهشو فتح کنه؛ پس من فکر می کنم که کلاً اکثر این آموزش های سئو و بهینه سازی، اطلاعات درست و مستقیمی در اختیار ما قرار نمیده. چون اگه قرار بود یک وب سایتی که رنکینگ گوگلش فوق العاده هست، بیاد از روش های موفقیت آمیز و موثر بهینه سازی خودش با دیگران، صحبت کنه.

موضوع دوم اینکه، آموزش ها بنظرم یکم مباحثشون قدیمی هست! همونطور که آموزش های برنامه نویسی و طراحی وب، قدیمی هستن اینا هم همینطورین! البته بعضی هاشون طبق الگوریتم های جدید گوگل هم درس میدن ولی خدا میدونه اونا چی می تونه باشه!

داخل یوتیوب رو دیدم، بازم از خارجیا انتظار نداشتم :) طرف از انگلیس اومده یه ویدیو آموزش کامل سئو رو منتشر کرده، بعد برای عنوانش نوشته "Best SEO techniques of 2019" حالا نکته جالبش اینه که وقتی تاریخ انتشار ویدیو رو نگاه می کنی می بینی زده سال 2017. یعنی این شخص فقط اومده هرسال این عنوان ویدیوش رو عوض کرده تا همینجوری بازدید کننده جذب کنه.

حالا من واقعاً نمیدونم، این تکنیکای سئو که اکثر وب سایت های حرفه ای استفاده می کنن، چجوری هست!

البته باید بگم که تیم های سئو کار حرفه ای هم وجود دارن که کارشون رو به صورت کاملاً حرفه ای انجام میدن، اما بازم خوده آدم بتونه سئو وب سایتش رو تقویت کنه یه حس و حال دیگه ای داره...

نظر شما چیه؟ خوشحال میشم نظرات شمارو هم بخونم :)