وبلاگ های عرصه سلامت مطالب را به داخل فروشگاه ببرید

مطلبی را که می خواهم برایتان بنویسم خیلی تخصصی است و لازم است با دقت آن را مطالعه کنید

شاید نوع نوشتار حوصله تان را سر ببرد ولی ارزش خواندن دارد

در وبلاگ یک فروشگاه آنلاین مشکلی دیده شد که نشان از سقوط CTR از 8 به 4 بود

که برگشت هم نداشت و در همان وضعیت مونده بود

قصد دارم این افت شدید CTR را برایتان تحلیل کنم
قصد دارم این افت شدید CTR را برایتان تحلیل کنم

با دیدن مشکل من به مسئول وبلاگ پیام زیر را دادم (اینکه چرا اینقدر دیر متوجه مشکل شدم به دو چیز بر می گردد یک- من دیر به این مجموعه پیوستم دیگری اینکه همزمان با این پیام مسئول وبلاگ به من معرفی شد و من متوجه مشکل شدم)

اگر شما هم مثل حوصله خواندنش را ندارید:) مستقیم به سراغ تحلیل نهایی من بروید

ما در جایی یک دفعه شاهد یک سقوط عجیب از CTR از 8 درصد به 4 درصد هستیم و متقابلا بهبود پوزیشن از6 به 5 هستیم
که چون گوگل مارکی برای اپدیت الگوریتمش در اون تاریخ نزده احتمالا یک کاری موجب این سقوط شده که چون شما احتمالا در این تاریخ برخلاف من در داخل پروژه بوده اید، لازم است اشکال را پیدا کنید که اگر کمکی لازم باشد من در خدمتم
اما این اشکال حتما باید پیدا و بررسی شود
که یا نرم افزاری بوده یا سخت افزاری
مواردی که گوگل روی خوش نشان می دهد را دست کم نگیرید و بسرعت باید بر رویش برنامه ویژه ای بچینید

و اینطور بود که چالشی درست شد:


از همکاران:

در مورد سقوط CTR من خیلی فکر کردم اما چیزی یادم نمیاد ? توی مسیج‌های سرچ کنسول هم چک کردم توی اون تاریخ ارور خاصی برای وبلاگ نداریم

از همکاران:

 بخاطر اپدیت گوگل نبود؟ ?

از همکاران:

اره چون من یادمه بعد از اپدیت گوگل رتبه های وبلاگمون خیلی اومد پایین

از همکاران:

یادمه اون آپدیت مال دسامبر 2020 بود، این سقوط مال ژانویه 2021، یکم فاصله‌ش بینشون ?

من:

یک تا دو هفته نه بیشتر باید ملاک باشه
نه اشتباه نشه
اینجا همه چیز منطقی است
ایمپرژن و کلیک با هم کاهش داره
یعنی به شرایط جامعه و رویداد ها وابسته است
اما اون چیزی که ازش داریم صحبت می کنیم غیر منطقی است
یعنی CTR خودسرانه کم شده که یا شیطنت گوگل پشتش بوده یا تغییرات نرم افزاری که برای همینش شک افتادم که نکنه کار گوگل باشه
اینجا یکی از متخصصین moz متوجه تغییری در الگوریتم گوگل شده
که بیشترین تاثیرش روی محتواهای مرتبط با سلامت بوده یعنی تا 68 درصد
که اگر دقت کنید ما هم دقیقا تو همون تاریخ 50 درصد افت CTR داشتیم که نشان از همین شیطنت گوگل است
بعد از این لینک من یک لینک دیگه هم برایتون دارم
https://moz.com/blog/featured-snippets-drop-to-historic-lows
این لینک هم از سایت دیگه که متوجه این تغییر شده را ببینید:
https://searchengineland.com/google-search-may-be-showing-featured-snippets-less-often-346414

تحلیل نهایی:

خوب حالا ببینیم که چه اتفاقی افتاده و راهکار خلاص شدن از آن چیست

تو مطلب قبل گفتم که تو الگوریتم گوگل، فروشگاه ارجح است به وبلاگ (آنجا که گفتیم وبلاگ زیرپله فروشگاه است)

گوگل در توسعه الگوریتمش اومده یک کار ویژه کرده برای حوزه سلامت

اینکه چه سیاستی پشت پرده بوده که تصمیم گرفته فروش را به آگاهی ترجیح دهد را نمی دانم

اما کل کاری که کرده اینه که تو سرچ در حوزه سلامت برای وبلاگ ها Rich Results را تضعیف کرده

یعنی اون زیبایی نمایش نتایجی که وبلاگ حوزه سلامت در آن است را از نتایج گرفته ولی برای فروشگاه های حوزه سلامت تغییری نداده.

از این چه نتیجه ای میشه گرفت؟

نتیجه که میشه گرفت اینه که باید چند تا تاکتیک اتخاذ کنیم تا بشه گوگل را دور زد

1- تو وبلاگ اسکیماهایی که به حوزه سلامت ارتباط دارند را غیرفعال کنیم

2- تایتل مان را خلاق کنیم تا رسمی (چون در این وضعیت کاربر تنها باید با تایتل تصمیم به کلیک بگیره چرا که دیگه Rich Results ای در کار نیست)

3- از زیرپله بودن فروشگاه خارجش کنیم اماچطور؟

یک وبلاگ جدید راه بیندازیم چون این شامل وبلاگی که زیرپله بوده نمیشود چرا که گوگل تاریخچه اش رادارد، بلکه باید کار جدید انجام شود

یعنی وبلاگ جدید راه انداخت با این شرایط:

1- با مسیر سطح بالاتر (مثلا سابدامنه)

2- بدون اینکه مطلبی لینک ادامه مطلب به فروشگاه داشته باشد و هر لینکی هم که به فروشگاه داده میشود اول اینکه از بنر باشد و با rel مخصوص nofollow دوم اینکه به سایت اصلی باشد و سایت آن را به فروشگاه با جاواسکریپت هدایت کند.

3-خیلی روی حوزه سلامت متمرکز نباشد و از مطالب دیگر هم بنویسد

این کار نشدنیه نه؟

ولی بقولی همینه که هست!

نه شوخی کردم یک راه دیگه هم داریم

فروشگاه در دل خودش مطلب تولید کند

فکر کنم تا ته مطلب را گرفتید

بله وقتی گوگل با وبلاگ این کار را کرده مطالب را به داخل فروشگاهتان ببرید به همین سادگی