ساخت شبیه ساز تاس با پایتون

به نام خدا

سلام

من توی این پست اومدم که با هم یدونه تاس گرافیکی بسازیم

که خیلی راحت هستش

با من همراه باش..

خب ما به کتابخانه ی tkinter و random نیاز داریم که به صورت پیش فرض برای شما نصب شده...

خب من کد ها رو میزارم و بعدش خط به خطش رو با هم چک میکنیم:

import random
from tkinter import *
w = Tk()
w.title(&quotdice&quot)
w.geometry(&quot300x300&quot)
w.configure(background=&quotyellow&quot)
lbl = Label(w,text = &quotgraphic dice&quot,font=&quotarial 20 bold&quot,bg = &quotblue&quot,fg = &quotlightblue&quot)
lbl.place(x = 70,y = 0)
def label():
lbl1 = Label(w, text=random.randint(1, 6))
lbl1.place(x=100, y=200)
lbl1.configure(background=&quotpurple&quot, fg = &quotpink&quot,bd = 7,width=10,font=&quotarial 12 bold&quot)
btn = Button(w, text = &quotdice&quot,command=label)
btn.configure(background=&quotgreen&quot,fg = &quotred&quot,font = &quotarial 13 bold&quot)
btn.place(x = 129,y = 100)
w.mainloop()

خب همونطور که گفتم خط اول کتابخانه ها رو ایمپورت کردیم

و یک پنجره ساختیم که نام پنجره رو گزاشتیم dice که به معنی تاس هستش و تا خط پنجم ما فقط یه پنجره ساختیم که:

اسمش dice

بک گراندش زرد

و اندازش ۳۰۰ در ۳۰۰

خب مرحله ی بعدی اینه که یدونه label بسازیم که بالای صفحه قرار میگریه و نشون میده نرم افزار چی هست


بعد اینکه ساختیمش یدونه تابع میسازیم که label اصلی یعنی اون لیبلی که عدد رندوم رو نشون میده رو بسازیم

و برای اینکه اعداد مختلف و رندوم ایجاد بکنه توی قسمت تکست lbl مینویسیم random.randint(1,6) خب اون قسمتی که ۱ تا ۶ نوشتیم معلوم میکنه که از ۱ تا چه عددی باشه

شما میتونید تغییرش بدید...

و بعدش یک دکمه یا button میسازیم و برای اینکه وقتی روی دکمه کلیک شد کارمون رو انجام بده توی قسمت command دکممون اسم تابعی که lbl اصلی رو توش ساختیم رو مینویسیم

و در اخر یک w.mainloop میزاریم که برنامه اجرا بشه

خیلی ممنون که تا اینجا همراه من بودید


تا جلسه ی مفید بعدی خدانگهدار....