مشاور املاک ابتدا باید دفتر خود را بسازد

رشد دفتر املاک وابسته به زمان است و در طولانی مدت رخ میدهد. همانند به ثمر رسیدن درختی است کم زمان خاص برای رشد خودش را می‌خواهد. رشد دفتر املاک به نظر من وابسته به صداقت است با صداقت می‌توان در مسیر رشد قرار گرفت. کسی که دفتر املاک باز می‌کند باید به پختگی و تجربه لازم برای معامله برسد این اشتباه است که مشاور املاک از خود توقع داشته باشد در روز اول معاملات بزرگ انجام بدهد.

گفتگوی نیوزروم با آقای احمدیان موسس دفتر املاک ناوان در شهر سرخرود را با گرفتن نظر او در مورد رشد دفتر املاک آغاز کردیم. آقای احمدیان از انبوه سازان منطقه سرخرود است. با او گفتگو را در مورد همراهان شایسته در دفتر املاک ادامه دادیم. نظر آقای احمدیان را در مورد بخشهای مختلف دفتر املاک خواهید خواند.

در مورد همراهان دفتر املاک

وقتی شما دفتر املاک داشته باشید و همینطور جزو انبوه‌سازان باشید نیاز دارید تا افرادی را با خود همراه کنید. نقش مدیر اینجا بسیار پر رنگ است چرا که کیفیت دفتر در اینجا به همراهانی است که انتخاب می‌شوند. مدیر دفتر می‌تواند افرادی را انتخاب کند که سود را به هر چیزی ارجحیت بدهند و از طرفی می‌تواند فردی را انتخاب کند که رابطه ساز باشد و کار املاک را با کیفیت و براساس اعتماد جلو ببرد. انتخاب مدیر در استخدام نیروها تعیین کننده کیفیت دفتر املاک است.

مشاور املاک علاوه بر مشتری باید با سازنده مرتبط باشد

مدیر مشاور املاک باید در هرزمینه‌ای با سازندگان نیز در ارتباط باشد علاوه بر سازندگان باید با شهرداری و همینطور فرمانداری ارتباط مستقیمی داشته باشد تا بتواند در انبوه‌سازی موانع را رفع بکند و بتواند در طولانی مدت برای انبوه‌سازی خود مسیر را هموار کند.

ذهنیت مشاور املاک، موفقیت او را می‌سازد

این روزها مشتریان از چندین جا قیمت می‌گیرند و بسیار هوشیار است. در چنین وضعیتی باید مشاور املاک بسیار حرفه‌ای کار کند و با اشراف کامل به مشتری توضیح دهد. از طرفی مشاور املاک اگر بر پایه صداقت جلو برود و موج‌های رکود اثر چندانی روی او نخواهد داشت چرا که مشتریان را میتواند قانع کند.

خاطره فروش آقای احمدیان: تو نیکی کن و در دجله انداز

در حال بازسازی ساختمانی بودم. ویلا بود، بنایی اونجا کار می‌کرد. شومینه می‌ساخت. سنش بالا بود موتور داشت و متاسفانه خانومش سرطان می‌گرد. از من کمک خواست اون موقع شومینه‌ای که کار می‌کرد مثال ۲ میلیون قرارداد داشت ولی اون ۱۰ تومن احتیاج داشت. به من گفت من چک بدم ۱۰ تومن بهم میدی من گفتم داریم باهم کار می‌کنیم چک نمی‌خواد ۸ تومن بهش دادم چهاربرابر قراردادش کارو شروع کرد رفت اومد تهران خانومش بعد از دو سه ماه دوباره حالش وخیم شد دوباره گفت میشه ۵ تومن بهم بدی من گفتم بله و دادم خیلی حس خوبی بهش داشتم سنشم زیاد بود همان زمان مشتری خیلی قوی برای خرید بزرگترین زمین سرخرود آمده بود. زمین چند میلیاردی زمانی که آپارتمان ۳۰۰ میلیون بود این مشتری دنبال زمین ۱۵ میلیارد تومانی بود. این مشتری با یکی از مشاورای من در تماس بود گذشت. می‌رفت میومد چندبار جلسه گذاشتیم نتونستیم قانعش کنیم گذشت دو سه ماه بعد دیدم یه نفر بهم زنگ زد گفت سلام من خانم فلانیم به جا نیاوردم گفت بابت اون زمین اومدم گفتم حالتون چطوره خوبین سلامتین چطور با من تماس گرفتین گفت علت داره میشه جلسه اون زمینو بذارید مجدد جلسه گذاشته شدو 15 میلیارد خرید گفتم دلیلش چی بود که مجدد زنگ زدین گفت هیچی من ویلام خزرشهر بود با همسرم نشسته بودیم بعد تصمیم گرفتیم باربیکیو بزنیم به سریدارم گفتم برو یه بنا پیدا کن رفت دور میدون یه بنا پیدا کرد داشت برای ما باربیکیو میزد ما هوا خوب بود بیرون نشسته بودیم صبحانه میخوردیم داشتم با همسرم درد دل می‌کردم گفتم یه بنگاه خوب پیدا نمیشه همه بنگاها شبیه همن نمی‌تونم یه زمین خوب بخرم یهو بنا به حرف اومد گفت برید پیش آقای احمدیان املاک ناوان سرخرود گفت چطور گفت فقط اگه میخواین کارتونو انجام بده فقط پیش خودشون برید اون انقدر حس خوبی ایجاد کرد اونا اومدن و قرارداد بستن این کار خداس من بزرگی کار خدارو دیدم و بزرگترین معامله من انجام شد.


گفتگوی نیوزروم شیپور را با آقای احمدیان از سرشناسان ملک حوزه سرخرود خواندید. و مشاهده کردید که چطور بیرون و درون دفتر با خرده رفتارهایی ساخته می‌شود.