آیا من در ذهن شما آدم خوبی هستم؟

تصویر از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
تصویر از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

آن چیزی که از شما طلب می‌کنم در این جمع این است: آن چیزی که من برای بعضی از دوستان شهیدم موفق شدم در کنار قبر اقرار بگیرم و سؤال کردم از خیلی‌ها:«فلانی چطور آدمی بود؟» آنها گفتند:«آدم خوبی بود.» این اقرار به دلیل حرمتی [است] که مؤمن دارد و شما مؤمنید و در جمعتان مخلصین زیادی وجود دارد. آن چیزی که بیش از این لطفی که کردید برای من ارزش دارد این اقرار است که آیا من در ذهن شما آدم خوبی هستم؟ این را می‌خواهم جواب بدهید. از شما سؤال می‌کنم:«آیا من در ذهن شما آدم خوبی هستم؟»

من از خداوند سبحان طلب می‌کنم همان‌طوری که «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ» او می‌بیند و مکتوب می‌کند و «يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ» در روزی برملا می‌کند این شهادت شما را بپذیرد. امیدوارم روزی در کنار جنازه من هم همراه با دیگران این شهادت را بدهید.

https://www.aparat.com/v/6hLoj

بخشی از بیانات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (با اندکی ویرایش)