باشه " از شنبه " ...

سلام، چطورید؟ امیدوارم خوب و خوش و زرد باشید??

چالش طاقچه

طاقچه یکی از بهترین بسترها برای خرید کتاب الکترونیک و صوتی در ایرانه که چند سالی هست که به طور سالیانه چالش کتاب‌خوانی برگزار میکنه. این سومین سالیه که من میخوام همراهشون بشم. (یادداشت‌های چالش سال گذشته توی پست‌های قبلیم هست). چالش طاقچه به این شکله که شما هر ماه یک کتاب بر اساس راهنمای چالش میخونید و یادداشتی درباره‌ی اون در صفحه‌ی ویرگولتون مینویسید. راهنمایی این ماه: کتابی که می‌تواند کمک کند خودت را بهتر بشناسی. چالش طاقچه شامل یک سری شرایط و جوایز هم میشه که میتونید در صفحه‌ی طاقچه جزئیاتش رو مطالعه کنید.

راهنمایی‌ها
راهنمایی‌ها

از شنبه

نویسنده: محمدپیام بهرام‌پور

ناشر صوتی: نوین کتاب گویا

امتیاز گودریدز: ۳.۷۹

امتیاز من: ⭐⭐

از شنبه یک کتاب تالیفی (نویسنده‌ی ایرانی داره) درباره‌ی اهمال کاریه. (اهمال کاری همون پشت گوش انداختن و از شنبه گفتن‌های ماست) . نویسنده در این کتاب انواع اهمال‌کاری و ریشه‌های اون‌ها رو به ما معرفی میکنه و در ادامه راهکارهایی برای از بین بردن اون‌ها پیشنهاد میده. کتاب نسخه‌ی متنی هم داره اما من صوتیش رو گوش دادم.

جمع نکات جمع است...

کتاب از شنبه شامل نکات و تکنیک‌هایی میشه که جدید نیستند، حتی برای من که خیلی اهل کتاب‌های موفقیت‌ و خودیاری نیستم هم مواردی که نویسنده میگفت نسبتا تکراری بودند و یک جورهایی انگار کتاب هویت خاصی نداشت فقط مجمعی بود از حرف‌های رایج؛ اما خب شاید همین هم نکته‌ی مثبتی باشه. اینکه فردی تعداد زیادی کتاب خودیاری خونده و حالا خلاصه‌ای از نکات و راهکار‌ها رو در حجمی کمتر به ما ارائه میده.

محبوب و نامطلوب

بین مطالب کتاب بخشی بود که راجع‌به کارکرد مغز صحبت میکرد و خیلی برای من جذابیت داشت (وقتی تجربی خواندی?) در مقابل یکی از فصل‌های آخر مربوط به مطالب انگیزشی میشد که من اصلا نپسندیدم.

گویندگی

موقع انتخاب یک کتاب صوتی، یکی از موارد مهم ارتباط برقرار کردن با صدای گویندست. از شنبه گویندگی خوب و حرفه‌ای داره اما من با صدای گویندش ارتباط برقرار نکردم و یکی از دلایل عمده که باعث شد مطالعه‌ی کتاب برای من طولانی بشه همین بود. شما اگر خواستید کتاب رو مطالعه کنید حتما قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه رو گوش بدید.

ماجرای آشنایی

ماجرای من و از شنبه به چند سال پیش و پست‌های یک خانم پرستار در اینستاگرام برمیگرده. ایشون یک سری پست مرتبط، با هشتگ #از_شنبه_با_نسیم گذاشته بود و یک سری از نکات همین کتاب رو توضیح میداد. لحن و نوع روایت اون خانم پرستار خیلی برای من جذاب بود و نکاتی هم که میگفت جالب و کاربردی بودند، همین شد که اسم کتاب رفت گوشه‌ی ذهنم تا یک روز بخونمش.

https://amp.taaghche.com/book/63646/%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87



خب دیگه، شروع چالش طاقچه رو رسما اعلام میکنم??? این چند روز انتهایی تیر خیلی به انتخاب کتاب فکر کردم اما چون خیلی به حوزه‌ی خودیاری و موفقیت علاقمند نیستم کم‌کم میخواستم از خیر چالش هم بگذرم که یاد از شنبه افتادم. البته خوبی چالش همینه که ما رو توی موقعیت‌هایی قرار میده که در حالت عادی سراغشون نمیریم. یکی از بهترین تجربه‌های مطالعه‌ی من رمان شیرفروش بود که در چالش پارسال خوندمش. شما چه خبر؟ کتاب چی میخونید این روزا؟