چالش کتابخوانی طاقچه:دوست بازیافته

پنجمین ماه همراه با چالش کتابخوانی طاقچه و چالش خواندن کتابی که در یک روز تمام شود

دوست بازیافته یک رمان کامل است. فرد اولمن درد حدود 100 صفحه ، شکوفایی دوستی نوجوانان ، پایان دوران کودکی و تاریکی ناشی از واقعیت های سیاسی و اجتماعی زندگی در اشتوگارت آلمان ، درست قبل از به قدرت رسیدن هیتلر را به تصویر کشید.این رمان بسیار خوب نوشته شده و زیبا طراحی شده است داستان ساده و سرراست است ، اما در میان شبکه ای از احساسات پیچیده به خواننده می رسد. برای چنین رمان کوتاهی ، پیچ و خم ها حداقل برای من بسیار شگفت آور بودند - اما شاید من به طبیعت انسان ایمان زیادی دارم.

من چهار ستاره به آن دادم ، اگرچه ، واقعاً ، این یک رمان پنج ستاره پرشکوه است. چهار ستاره من فقط گواه این است که چقدر بیشتر می خواستم. من آمادگی خداحافظی با شخصیت ها را نداشتم ، من بیشتر از هانس و کنرادین ، بیشتر از زندگی آنها ، افکار آنها ، و اقدامات آنها می خواستم. من دیدگاه کنرادین را می خواستم. به طور خلاصه ، این خیلی کوتاه است. اما اگر میخواهید یک کتاب نسبتا کوتاه بخوانید، لطفاً این را بخوانید. این داستان دوستی ، زیبایی ، هنر و همه چیزهایی است که در زندگی اهمیت دارد. و همچنین داستان این است که چقدر این چیزها شکننده هستند ، چگونه به راحتی تخریب می شوند

با نگاهی به سی سال گذشته ، راوی داستان ، هانس شوارتز ، پسر یک پزشک یهودی ، به یاد می آورد که چگونه در شانزده سالگی به دنبال دوستی با کنرادین گراف فون هوهنفلس ، یک جوان برجسته از یک خانواده درخشان و قدرتمند آلمانی بود. هانس در مورد اولین ملاقات آنها در یک روز زمستانی خاکستری و تاریک در یک مدرسه راهنمایی می گوید: "او در فوریه 1932 وارد زندگی من شد و دیگر هرگز آن را ترک نکرد". این کلمات هنگامی که با توجه به تغییرات ویرانگری که در پی خواهد آمد ، مورد توجه قرار گیرند ، شدت بیشتری پیدا می کنند. از نظر هانس ، "این پسر ... منبع بزرگترین خوشبختی و ناامیدی من بود."

اولهمان در نثر دقیق و ملایم خود زیبایی دوستی را در حالی بیان می کند که برای این دو پسر ظاهر می شود ، هر کدام به شیوه خود تنها هستند. این امر در مرحله نوجوانی که نیاز به تعلق و پذیرش بیشتر دارد مشخص می شود و جوانان به آرمان های عاشقانه دوستی اختصاص داده می شوند که نیاز به "اعتماد کامل ، وفاداری و ایثار" دارد. دوستی این دو جوا اما با تغییر نفوذ هیتلر در گوشه و کنار زندگی آلمان ،در حال تغییر است. اولهمان عمداً پیچیدگی های سیاسی را در پس زمینه نگه داشت. در پیش زمینه ، دوستی هانس و کنرادین بیشترین تحقیر و آزار و شکنجه هیتلر به قوم یهود را به دوش می کشد.

این رمان چیزی فراتر از یک یک سرگرمی برای یک اخر هفته است. این یک وصیت بی نظیر از محبت برادرانه ، عشق ، شجاعت و صداقت است. در هیچ جای این رمان اینقدر قوی تر از جمله پایانی بیان نشده است.مدت زیادی به این فکر کردم که چرا این داستان (عنوان بازیافته) را دارد. و بعد بالاخره فهمیدم. دیدار مجدد را بخوانید. یان مک ایوان از آن به عنوان "شاهکار اقتصاد زیبا" یاد کرد. این یک اثر هنری درخشان است که سزاوار خوانندگان وسیع تری است.

دانلود و خرید کتاب از طاقچه