چالش کتابخوانی طاقچه: راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز

«هو الحق»

سلام، سلام چطورید؟ امروز یک پست دقیقه نودی داریم برای چالش طاقچه، اونم وسط فرجه‌ی فیزیک!

چالش دوم اول راه: کتابی که در آن یک جادوگر وجود دارد.

کتابی درباره ی دنیای هری پاتر
کتابی درباره ی دنیای هری پاتر

ماجرای انتخاب?

از اونجایی که من دوازدهمم و امتحاناتم نهاییه، این ماه خیلی سرم شلوغ بود و برای همین دنبال یک کتاب ساده و جمع و جور میگشتم؛ اما کتابی که جذبم کنه پیدا نکردم و این شد که رو آوردم به دوباره خوانی هری پاتر و زندانی آزکابان. به این امید که چون بار دومه و از وقایع باخبرم، ولعم به مطالعه‌ی سریع کتاب کمتر بشه.

اما هنوز یک مشکل وجود داشت. زندانی آزکابان حدودا 500 صفحه بود و وقت من خیلی کم!

دلم رو زدم به دریا و شروع کردم . حدود 50 صفحه خونده بودم که یاد این کتاب افتادم! یک کتاب جمع و جور حدودا 100 صفحه‌ای و بدون خط داستانی که خیلی هم جذاب به نظر میرسید?

چرا این کتاب؟

تا حالا فکر کردید که چرا جادوگرا با قطار میرن به هاگوارتز؟

یا چی شد که رولینگ به فکر سکویی با عنوان نه و سه‌چهارم افتاد؟

خوابگاه هافلپاف چه شکلیه؟ قدح اندیشه چطور کار میکنه؟ داستان مرگ نیک تقریبا بی سر از چه قراره؟

خب برای پیدا کن جواب این سوالات و خوندن کلی اطلاعات جذاب دیگه باید به یک کتاب مرجع مراجعه کنید، کتابی با عنوان راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز.?

راهنمای ناکامل و نا معتبر هاگوارتز

  • نویسنده :جی کی رولینگ
  • امتیاز گودریدز: 4.2
  • امتیاز من : ⭐⭐⭐⭐
  • ترجمه: حسین غریبی، امین بهره‌مند

راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز، یکی از جلدهای سه‌گانه‌ی پاترموره. این کتاب خط داستانی نداره و در واقع مجموعه یادداشت‌ها و گفته‌های خانم رولینگ درباره‌ی دنیای جادویی هری پاتره، چه اون‌هایی که قبلا منتشر شدن و چه اون‌هایی که کسی ازشون خبر نداره. من که دوستش داشتم . ?

یک ضرب المثل جادویی

سوار اسبچه ی کادوگان میشم! یک کنایه ست از همه‌ی تلاشم رو میکنم که حالا اینکه داستانش چیه رو باید توی خود کتاب بخونید.

اینجا هافلپافی داریم؟ ???

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب اونجاییه که خانم رولینگ میاد و برای اولین بار خوابگاه زیبای هافلپاف رو نشونمون میده، اگر میدونستید چه لعبتیه بیخیال اسم و رسم گروه‌های دیگه میشدید و از کلاه قاضی میخواستید که شما رو یک راست بفرسته هافلپاف!

ترجمه

این کتاب چندتا ترجمه داره که معروف‌ترین و شاید گرون‌ترینش متعلق به خانم اسلامیه و نشر تندیسه. اما من نسخه‌ی ترجمه شده توسط سایت دمنتور رو خوندم، خیلی هم راضی بودم.

این کتاب رو به چه کسانی پیشنهاد میدم؟

  • فن‌فیکشن‌نویس‌ها
  • پاترهدهای کنجکاوی که دوست دارن درباره دنیای هری پاتر بیشتر بدونن
  • و البته علاقمندان به نویسندگی در حوزه‌ی فانتزی

لینک دانلود نسخه‌ی الکترونیک کتاب رو اینجا براتون میزارم

راستی چقدر اهل دنیای جادویی هری پاتر هستید؟ از ماجرای آشناییتون با هری‌پاتر و شخصیت‌های محبوبتون بگید?