چالش کتابخوانی طاقچه: زنی در کابین 10

یک داستان جنایی جذاب?
یک داستان جنایی جذاب?


داستان جذاب یک قتل!

شما هم عاشق داستان‌های جنایی هستید؟

« هو الحق »

سلام به همگی من فرجانم، 18 سالمه و این اولین تجربهی وبلاگ‌نویسی منه?✌?

قراره اینجا از کتاب‌هایی که خوندم و دوست داشتم، پادکست‌هایی که شنیدم و کیف کردم و فیلم و سریال‌هایی که دیدم و لذت بردم حرف بزنم.

امیدوارم که براتون مفید باشه و لذت ببرید.

1400.1.31


آگاتا کریستی عصر حاضر

اگر بخوام قلم روث ور رو به یک نفر تشبیه کنم اون فرد آگاتا‌کریستیه .

روث ور مثل کانن دویل صبر نمیکنه تا جنایت رخ بده و بعد کاراگاهش رو وارد ماجرا کنه؛ بلکه جنایت رو وارد زندگی روزمره‌ی شخصیت اصلی داستانش میکنه.

این کار شاید یکم از اون لذت حل مسئله کم کنه اما هیجان بیشتری به داستان تزریق میکنه.

جدای از سبک نوشتار و داستان پردازی، تخیل روث ور هم منو یاد آگاتا کریستی میندازه.

شاید به خاطر همین شباهت‌هاست که روث ور، لقب آگاتا کریستی عصر حاضر رو گرفته!

آگاتا کریستی: خالق داستان های خانم مارپل و هرکول پوآرو

سر آرتور کانن دویل: خالق داستان های شرلوک هولمز


زنی در کابین10

  • نویسنده : روث ور
  • امتیاز گودریدز: 3.72
  • امتیاز من : ⭐⭐⭐⭐
  • ترجمه:زهرا هدایتی (نشرنون)
  • ناشر صوتی: ماه آوا

رمان زنی در کابین 10، اولین کتابی بود که از این نویسنده مطالعه کردم، و باید بگم به شدت دلچسب بود و البته چرت پاره کن! من رو که تا خود صبح بیدار نگه داشت. اونم چه صبحی، صبح روز امتحان شیمی!

داستان یکم کند شروع میشه اما به محض اینکه بیوفته روی دور دیگه نمیشه کتاب رو زمین گذاشت!

بخش جنایی داستان هم خوب از آب در اومده و همونطوری که گفتم کتاب هیجان و لذت حل مسئله رو با هم داره.

خلاصه کتاب:

لو بلک لاک، روزنامه نگاری است که برای مجله‌ی گردشگری مطلب مینویسد و به تازگی، با مأموریتی وسوسه انگیز مواجه شده: گذراندن یک هفته در یک کشتی تفریحی لوکس!

در آغاز سفر، همه چیز بسیار عالی است و آب های آرام و همسفران خوب و خوش برخورد، نوید سفری بسیار لذت بخش را به لو می دهند.

اما با گذشت چند روز لو، صحنه‌ای را می‌بیند که فقط می‌تواند آن را کابوسی ترسناک و تاریک بنامد. لو، زنی را می‌بیند که از کشتی به پایین پرتاب میشود!

نویسنده:

روث ور پدیدآور، رمان‌نویس، نویسنده، آموزگار، پیشخدمت و کتاب فروش اهل بریتانیا است.

عمده شهرت وی به سبب خلق رمان‌های هیجانی و روانشناسی است.

او نویسنده‌ی کتاب های: در یک جنگل تاریک تاریک (۲۰۱۵)، زنی در کابین ۱۰ (۲۰۱۶)، بازی دروغ (۲۰۱۷)، مرگ خانم وستاوی (۲۰۱۸) و چرخش کلید(۲۰۱9) است.

در کتاب های جنایی او، سبک نوشتن ور با سبک آگاتا کریستی مقایسه می شود.

شخصیت های اصلی ور معمولا زنان عادی هستند که خود را در شرایط خطرناک شامل جنایت، پیدا می کنند. ور و کریستی هر دو زمینه و موقعیت هایی را انتخاب می کنند که باعث ایجاد حس ترس و وحشت می شود که شخصیت های آنها را به سمت پارانویا سوق می دهد و غالباً در نتیجه با خشونت واکنش نشان می دهند.

ترجمه

من کتاب صوتی رو با ترجمه نشر نون شنیدم . هم از ترجمه راضی بودم و هم از گویندگی .

من نظرات رو هم مطالعه کردم، از بین ترجمه‌های مختلف ترجمه‌ی نشر نون رضایت بخش‌تر بود.



خلاصه که...

اگر دلتون برای یک داستان پرکشش و لذت حل معما تنگ شده و چند ساعتی وقت آزاد دارید، زنی در کابین10 رو امتحان کنید. ?

راستی اهل رمان‌های جنایی هستید؟

لینک کتاب در طاقچه