چالش کتابخوانی طاقچه : شیر فروش

سلام حالتون چطوره، خوب و خوش و زردید؟ پاییز خوش میگذره؟

اینجا هنوز لباس گرم و بخاری ها رو در نیوردیم ولی دیگه کولر روشن نمیکنیم . توی شهر شما هوا چطوره؟

این ماه برای چالش طاقچه من باید کتابی رو میخوندم که جایزه ی من‌بوکر برده باشه!?

حتما بخش انتهایی پست رو بخونید??


Milkman
Milkman

شیر فروش

  • نویسنده : آنا برنز
  • امتیاز گودریدز: ۳.۵۵
  • امتیاز من : ⭐⭐⭐
  • مترجم: سونیا سینگ
  • ناشر صوتی : ماه آوا
  • مدت زمان : ۱۴:۳۲

کتاب، اختلافات سیاسی و مذهبی دهه ی ۱۹۷۰ ایرلند شمالی رو به تصویر میکشه. شخصیت اصلی داستان که یه دختر ۱۸ سالست، تمام تلاشش رو میکنه تا از این کشمکش های سیاسی دور بمونه و فقط به کتاب خوندن و دویدن فکر کنه، اما شایعاتی در مورد رابطش با شیرفروش بدنام محله توی شهر پخش میشه و ...
نکته‌ی جالب کتاب اینه که شخصیت های داستان اسم ندارند و همگی با جایگاه اجتماعی یا خانوادگی معرفی میشن مثل شیر‌فروش، خواهر وسطی، شوهر خواهر سوم ، دختر قرصی و... انگار نویسنده میخواد بهمون بگه هویت شخصی افراد توسط نیرویی خشن و سرکوبگر از شخصیت ها گرفته شده.

نظر من

چرا این کتاب رو خوندم؟ به خاطر چالش

اگر چالشی در کار نبود باز هم میخوندمش ؟ نه

چرا؟ چون سلیقه ی من نیست ، اما حالا که تجربش کردم میگم تجربه‌ی جالبی بود ، از اون مواردی که دوستشون داری اما نبودشون فرق چندانی هم نداشت

من دختر وسطی (یعنی راوی داستان) رو دوست داشتم ، اینکه سعی میکرد خودش باشه ، به حرف ها و شایعات اهمیت نده، اینکه توی بعضی موقعیت ها دست و پاش رو گم میکرد و عکس العمل درستی نشون نمیداد و ... برام ملموس بودن و در نهایت این جنگی که با خودش و جامعه درباره‌ی شایعات و رفتارهای شیر فروش داشت برام ارزشمند و قابل درک بود.

اینم بگم که ادبیات کتاب خیلی خاص بود ، حتما به برش هاش سر بزنید ، خوندنشون خیلی لذت بخشه.

نویسنده و جایزه‌ی من بوکر
نویسنده و جایزه‌ی من بوکر

جایزه من بوکر

جایزه ادبی من بوکر (The Man Booker Prize) که به جایزه‌ی‌بوکر هم شهرت داره ، یکی از مهم ترین جوایز ادبی دنیاست که هر سال به بهترین رمان جدید انگلیسی زبان اعطا میشه.

من بوکر ۲۰۱۸ به کتاب شیرفروش (Milkman) داده شد.

ترجمه و گویندگی

ترجمه ی کتاب خوب و روون بود ، سانسور‌ها رو هم در لفظ نگفته بود اما رسونده بود که اینجا این اتفاق افتاده . من راضی بودم

گویندگی کتاب خیلی خوب بود ، هم صدای گوینده ، هم لحن ها ، به نظرم نسخه ی صوتی با کیفیتی بود.

لینک کتاب رو اینجا براتون میزارم?


پست دقیقه نودی آبان رو هم نوشتم ، بیاید از تجربه های کتابخوانیتون بگید، این مدت چه کتاب هایی خوندید؟

میخواستم توی پست قبل بگم اما فراموش کردم ، دوست دارم به مناسبت این هفته ی خیلی عزیز ، یعنی هفته ی کتاب و کتابخوانی بهتون هدیه بدم ?

هدیه یک کتاب صوتی یا الکترونیک به انتخاب خودتونه ??

من بین کامنت های این پست قرعه‌کشی میکنم??

راستی کتاب کودک نوجوانی میشناسید که درباره ی معلولیت باشه؟