چالش کتابخوانی طاقچه: قیصر امین پور

تا حالا شبی بوده که با شعر خوابت ببره؟ ❤
تا حالا تو دنیای شگفت انگیز شعر غرق شدی؟ ?
یا حتی یه وقتی بوده که با یه شعر احساس همذات پنداری عمیقی بکنی و حس کنی انگار شاعرش حرف دل تو رو نوشته باشه؟ ?

چه جوابت آره باشه چه نه این خلاصه ی حال خوب رو باهام همراه باش ☺

طبق چالش این ماه طاقچه که قرار بود از یه کتاب شعر بنویسیم پر از شک بودم که از کدوم شاعر بنویسم ?
شاعر قدیم یا جدید؟
به خیلی از شاعر ها فکر کردم برای نوشتن
ولی آخر سر تصمیم گرفتم"قیصر امین پور" رو انتخاب کنم ☺❤

"گاهی گمان نمیکنی ولی خوب می‌شود
گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود"
#قیصر_امین_پور

من اولین کتاب شعری که از قیصر امین پور خریدم یه گزیده اشعار بود که از قضا عجیب به دلم نشست ☺
اصلا شعراش یه جوریه که نمیتونی دوستشون نداشته باشی?

اون کتاب شد همدم من
توی خیلی از صفحه هاش خاطره نوشتم و حرف زدم و یادگاری گذاشتم :))

"سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم"
#قیصر_امین_پور

چند تا از شعراشو با هم بخونیم؟❤

?❤
?❤


قیصر امین پور یه شاعره که اونقدر لطیف و ساده شعر میگه که با خوندن شعراش میتونی حس کنی اگه زنده بود میشد دو تا چای ریخت و نشست به پای صحبت هاش انگار که یه رفیق دیرینه باشه ☺?
که از همه چیز و هرجایی حرف زد و خسته نشد و لذت برد :)

"لبخند تو خلاصه خوبی هاست
لختی بخند، خنده ی گل زیباست"
#قیصر_امین_پور

قیصر امین پور یه ادیبهشتیه که توی رشته ی ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران تحصیل کرده
و البته یه عاشق ?❤
اسم محبوبش هم خانم "زیبا اشراقی" بوده که باهاش ازدواج میکنه :)
و این شعر رو توی همون دوران براش میسراید ☺?

"من از عهد آدم تو را دوست دارم
از آغاز عالم تو رو دوست دارم
چه شب ها من و آسمان تا دم صبح
سرودیم نم نم تو را دوست دارم"
#قیصر_امین_پور



ثمره ی عشق قیصر امین پور و زیبا اشراقی یه دختره که به نشونه ی استجابت دعاهاش اسمش رو "آیه" گذاشت ?❤

و بعد قیصر امین پور شروع کرد به نوشتن شعرهای کودکانه

"خدا پر داد تا پرواز باشد
گلویی داد تا آواز باشد
خدا میخواست باغ آسمان ها
به روی ما همیشه باز باشد..." ?
#قیصر_امین_پور

و در نهایت قیصر امین پور در سال ۱۳۸۶ فوت میکنه و در دزفول به خاک سپرده میشه ?

:)
:)

اگه تو هم عاشق شعر و ادبیاتی و وقتی چشماتو میبندی و یه شعر رو لمس میکنی احساس میکنی وارد یه دنیای دیگه شدی که دمت گرم چه لذتی میبری تو ☺❤

و اگه تا حالا با شعر و ادبیات زیاد سروکار نداشتی بهت با لبخند میگم که عیبی نداره و مهم نیست که اگه از شعر همونایی رو یادته که توی کتابای ادبیات دوران تحصیل بود ☺?



میخوام بهت بگم بیا توی تجربه های امسالت اینو اضافه کن: آشنایی بیشتر با شعر و ادبیات و خوندن چند تا کتاب شعر از شاعرای خوب و عالی ?❤

"گفته بودم کـه به دریا نزنم دل اما
کو دلی تا که به دریا بزنم یا نزنم؟"
#قیصر_امین_پور

میتونی هر شب چند بیت ناب بخونی و بعد بخوابی
بذار شعر تو رو در آغوش بگیره و بهت دنیای تازه ای رو نمایش بده ☺?
احساس میکنم با این کارا تو هم شعر رو دوست خواهی داشت :)

"هر چه هستی باش
اما کاش...
نه؛ جز اینم آرزویی نیست:
هر چه هستی باش!
اما باش :) "

در آخر بگم دم طاقچه گرم با این چالش جذابش ?
این لینک کتاب "گل ها همه آفتابگردانند" از قیصر امین پوره
امیدوارم دوست داشته باشید و لذت ببرید :)


https://amp.taaghche.com/book/3494/%DA%AF%D9%84%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF