فیس‌بوک برای استفاده از ویژگی‌های صوتی لایو خود به نوازندگان و سازندگان بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار پول پرداخت می‌کند.

شکل ۱:  ویژگی‌های لایو صوتی فیس‌بوک
شکل ۱: ویژگی‌های لایو صوتی فیس‌بوک
منتشر‌شده در: مجله خبریThe Verge به تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱
لینک منبع: Facebook is paying musicians and creators up to $50,000 to use its live audio features

پس از اینکه مدیر عامل شرکت، «مارک زاکربرگ»، در ماه ژوئیه قول داد که این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۲ یک میلیارد دلار به سازندگان خود پرداخت خواهد کرد، گروه رسانه‌ی اجتماعی «متا» به شیوه خود برای خرید شایعات ادامه می‌دهد. در گزارشی از این اطلاعات آمده‌است که چگونه بخشی از این پول صرف می‌شود، با این‌که سازندگان این شرکت در فیس‌بوک ۵۰ هزار دلار برای استفاده از امکانات اتاق‌های صوتی لایو پلت‌فرم پرداخت می‌کنند -یک رقیب برای برنامه کاربردی صوتی زنده و شاد کلاب‌هاوس.

زمانی که شما به اندازه متا پول در می‌آورید، خرید موفقیت، حداقل در کوتاه‌مدت، یک تاکتیک منطقی است. به عنوان مثال، اینستاگرام متعلق به گروه «متا» نیز همین کار را برای تقویت ریلز‌های خود در برابر رقیب تیک‌تاک، انجام داده‌است و به سازندگان این گروه مبلغ ۳۵۰۰۰ دلار برای ارسال به این پلت‌فرم پرداخت کرده‌است.

شرکت META وعده پرداخت ۱ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ را داد.

براساس اطلاعات، شرایط استفاده از اتاق‌های صوتی لایو نیز به همین ترتیب سخاوتمندانه است. این نشریه با اشاره به «افرادی که دانش مستقیم از شرایط معامله دارند» می‌گوید: «فیس‌بوک پیشنهاد می‌کند که در هر جلسه برای محصولات صوتی لایو پنج ماهه خود ۱۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار به‌علاوه ۱۰،۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه برای مهمانان پرداخت کند.» بنا بر گزارش‌ها فیس‌بوک می‌خواهد سازندگان چهار تا شش جلسه حداقل ۳۰ دقیقه‌ای را میزبانی کنند. اتاق‌های صوتی زنده در ماه ژوئن در آمریکا راه‌اندازی شدند و این ویژگی در کنار سایر محصولات متمرکز بر صدا مانند پادکست‌ها، موسیقی، و فرم کوتاه «Soundbites» قرار دارد. «مایلی سایرس» خواننده و «شری کولا» کمدین نیز از جمله نام‌هایی هستند که در اتاق‌های صوتی لایو ظاهر شده‌اند. با این حال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این افراد برای ظاهر شدن پول دریافت کرده‌اند، وجود ندارد.

شما ممکن است این تصور را داشته باشید که تنها متا باید به سازندگان پول بدهد تا از پلت‌فرم آن استفاده کنند، اما واقعا این رفتار در کل صنعت رایج است (متا فقط جیب‌های بزرگ‌تری نسبت به دیگران دارد). تیک‌تاک صندوق سازنده خود را دارد، اسنپ برنامه اسپات‌لایت خود را دارد و توییتر برنامه «شتاب‌دهنده» پولی برای فضاهای صوتی خود را دارد. درواقع، تقریبا هر پلت‌فرم اصلی انگیزه‌های مالی برای جذب و حفظ استعداد ارائه می‌دهد. تنها سوال این است که چه کسی تا زمانی که پول تمام شود باقی خواهد ماند.

این متن با استفاده از ربات مترجم مقاله خبری ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.