مایکروسافت کارکنان واقعیت مجازی را کاهش می‌دهد – متاورس چه شد؟

منتشر شده در gizmodo به تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳
لینک منبع Microsoft Cuts VR Staff and Leaves Questions About Its Metaverse Ambitions

پس از غبارروبی مایکروسافت با اخراج بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند - ۵٪ از نیروی کار جهانی‌اش - آشکار شد که مایکروسافت صرفاً درایت متفاوتی در مورد طرح‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خود ندارد، بلکه چندین تیم بزرگ را که قرار است پرچم مجازی‌اش را در متاورس نوپا نصب کنند، محدود می‌کند.

روز جمعه، AltspaceVR، یک پلتفرم قدیمی اجتماعی VR که به میزبانی رویدادهای مجازی معروف است، اعلام کرد که در ماه مارس این پلتفرم غروب می‌کند. Altspaceاولین بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد، اگرچه مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ تیم را پس از مشکلات مالی شرکت خریداری کرد. در کنار دیگر سیستم‌های چت واقعیت مجازی اولیه، Altspace برای انواع ملاقات‌های واقعیت مجازی از جمله کمپین‌های Dungeons & Dragons مدت‌ها قبل از اینکه Wizards of the Coast به فکر انجام همین کار باشد، استفاده می‌شد. در اعلامیه شرکت، تیم باقیمانده برای کار بر روی Microsoft Mesh، که در حال کار برای ادغام آواتارهای واقعیت مجازی در Teamsاست، حرکت می‌کند، چیزی که شرکت قبلاً آن را «دروازه‌ای به متاورس» می‌نامید.

مشخص نیست که چه تعداد از تیم Altspace هنوز در مایکروسافت هستند. یکی از اعضای تیم Altspace اخراج شده Cara Mandel، یک تولید کننده ارشد بود که بر روی ابزارهای تولید و رابط کاربری محصولات متاورس مایکروسافت کار می‌کرد.

همانطور که در توسط Windows Central اشاره شد، اخراج تیم‌های واقعیت مجازی مایکروسافت بسیار گسترده است. تیم سازنده Mixed Reality Toolkit این شرکت، مجموعه‌ای از ویژگی‌های چند‌پلتفرمی که برای کمک به مردم در توسعه برنامه‌های واقعیت ترکیبی طراحی شده بود، کاملاً نابود شد. فین سینکلر، مهندس نرم‌افزار مایکروسافت که روی تیم ابزار کار می‌کرد،‌ در توییتی اعلام کرد که به تمام تیم آن‌ها اخراج شده است. استیو لوکاس، مدیر مدیریت محصول در کوالکام، در توییتی تایید کرد که همه تیم MRTK از بین رفته است.

تیم MRTK قرار بود به ادغام‌های واقعیت مجازی با موتور Unity کمک کند، همان موتوری که متا در برنامه Horizon Worlds خود استفاده می‌کرد. این مجموعه همچنین برای تسهیل هدست‌های متا و همچنین هولولنز مایکروسافت طراحی شده بود. این شرکت به تازگی نسل سوم MRTK را در ژوئن سال گذشته عرضه کرده بود. این تیم قرار بود در ماه فوریه بیلد جدیدی را منتشر کند.

و اگر فکر می‌کردید که جعبه ابزار فقط یک برنامه اضافی با کاربرد فنی کمی است، توسعه‌دهندگان متعددی از جمله توسعه‌دهندگان Unity در توییتر نوشتند که از زمان آغاز به کار از این جعبه ابزار استفاده گسترده‌ای کرده‌اند.

امیلی کی، سخنگوی مایکروسافت در یک بیانیه ایمیلی به Gizmodo نوشت:

مایکروسافت به عنوان یک شرکت متعهد است که فیزیکی و دیجیتالی را در یک متاورس باز، در دسترس و ایمن با هم ترکیب کند. آنچه از AltspaceVR آموخته‌ایم به ایجاد پایه‌ای برای تغییر ما به Microsoft Mesh کمک کرد تا به پلتفرمی تبدیل شود که وسیع‌ترین فرصت را برای همه درگیرها، از جمله سازندگان، شرکا و مشتریان ارائه می‌دهد.»

مایکروسافت قرار بود بزرگترین شریک متا در تلاش برای تحقق اهداف مبهم آن‌ها در متاورس باشد، اما این دور اخیر از کاهش مشاغل با وعده‌های مدیرعامل ساتیا نادلا مبنی بر ایجاد «تغییراتی در سبد سخت‌افزاری» به وجود آمد.

تیم هولولنز سال گذشته زمانی که توسعه دهنده اصلی آن، الکس کیپمن، شرکت را به دنبال اتهامات شدید آزار جنسی ترک کرد، آسیب دیده بود. روز پنجشنبه، بلومبرگ گزارش داد که به گفته منابع ناشناس با اطلاع از اخراج‌ها، مایکروسافت مشاغل بیشتری را از گروه واقعیت مختلط حذف کرده است. این توسعه‌دهندگان روی هولولنز و «سیستم تقویت‌شده بصری یکپارچه» کار می‌کردند. این اخراج ها پس از آن صورت می‌گیرد که کنگره به میزان قابل توجهی بودجه فناوری هولولنز را کاهش داد. آزمایش‌های خود ارتش از دستگاه‌ها نشان می‌دهد که سربازان هنگام استفاده از کلاه‌های ایمنی دچار حالت تهوع می‌شوند و نمایشگر سربالا در طول عملیات‌های معمول بیش از حد مزاحم بود.

در این مرحله، بزرگترین پروژه واقعیت مجازی در مجموعه مایکروسافت، Meshاست. در‌حالی‌که به نظر می‌رسد سیستم آن‌ها برای رقابت با Horizon Worlds ظاهری مشابه، خشک و شرکتی شبیه آواتارهای متا دارد، ما هنوز از سرزمین عجایب واقعیت افزوده هولوگرام‌های عملیاتی در یک محیط واقعی، به‌گونه‌ای که این شرکت برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۱ تصور می‌کرد، فاصله داریم. و درست مانند Horizon Worlds، آواتارهای Mesh هنوز شاهد معرفی پاها نیستند.

این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات متاورس ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است. در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.