متاورس برای مردم عادی نیست!

منتشر شده در analyticsinsight به تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۲
لینک منبع METAVERSE IS NOT FOR COMMONERS! LEARNING CURVE IS TOO MUCH TO BEND

یکی از خودخواهی‌هایی که پشت متاورس وجود دارد این است که همه می‌توانند هویت خود را در دنیای دیجیتال داشته باشند. اما مردم چگونه خودشان را پیدا می‌کنند یا هویت خود را ایجاد می‌کنند؟ بنجامین چاربیت از Darewise در رویداد GamesBeat Summit و Facebook Gaming، Into the Metaverse 2، در مورد این موضوع صحبت کرد.

چاربیت گفت که هویت‌هایی که کاربران عادت دارند در بازی‌ها ایجاد کنند، براساس اصولی هستند که در متاورس وجود نخواهند داشت. «به نوعی، همیشه با این قول محدود می‌شد که شما در این جامعه قهرمان هستید. بنابراین، وقتی شروع به رویاپردازی در مورد فرصتی برای ساختن یک جامعه مجازی می‌کنید، متوجه می‌شوید که اگر تنها یک کهن الگو از شهروند وجود داشته باشد، هیچ جامعه‌ای وجود نخواهد داشت.»

متاورس چیست؟

رمان علمی-تخیلی نیل استیفنسون محصول سال ۱۹۹۲ با نام متاورس به مجموعه‌ای از جهان‌های آنلاین مشترک اشاره دارد که در آن واقعیت فیزیکی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی همگرا می‌شود. مردم می‌توانند با دوستان خود بنشینند، کار کنند، از مکان‌ها بازدید کنند، کالا بخرند و خدمات دریافت کنند و در رویدادها شرکت کنند. در حالی که بسیاری از جهان‌های مجازی به صورت آنلاین وجود دارند، کاربران در حال حاضر نمی‌توانند بین آن‌ها حرکت کنند در حالی که هویت و دارایی‌های خود را حفظ می‌کنند. متاورس نهایی می‌تواند این مشکل را حل کند و جهان آنلاین متفاوت را به یک موجودیت واحد و یکپارچه تبدیل کند. حتی به آن لقب تکامل بعدی اینترنت نیز داده شده‌است.

بسیاری از این جهان‌های مجازی توسط تکنولوژی بلاک‌چین که زیربنای ارزه‌ای رمزنگاری شده و NFTها است، تقویت می‌شوند و بنابراین، به کاربران اجازه می‌دهد تا این دارایی‌های مجازی را مبادله کنند. NFT نوعی دارایی رمزنگاری است که در آن، برخلاف ارزهای دیجیتال، هر توکن منحصر به فرد است. NFTها را می‌توان برای نشان دادن یک آیتم دیجیتالی نامشهود مانند تصویر، ویدیو یا توکن درون بازی استفاده کرد و می‌توان آن را به جای دارایی‌های دیجیتالی که نشان می‌دهد معامله کرد. مورد استفاده دیگر برای NFTها، بلیت‌های رویدادهای مجازی است.

اگر تکنولوژی خیلی جالب است، چرا همه برای آن آماده نیستند؟

چیزهای زیادی به نفع یا علیه تکنولوژی متاورس گفته شده‌است اما سوالی که واقعا پاسخ داده نشده این است که متاورس چه فاصله‌ای را پر خواهد کرد یا چه مساله‌ای را حل خواهد کرد؟ به همین دلیل است که بسیاری از رهبران تکنولوژی هنوز با ایده این تکنولوژی متقاعد نشده‌اند.

اگر شما بگویید که متاورس یک تجربه اجتماعی جمعی به صورت دیجیتالی به مردم خواهد داد، پس استدلال علیه آن این است که پلتفرم‌های کنفرانس ویدئویی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بازی آنلاین در حال حاضر به کاربران این تجربه را ارائه می‌دهند. اگر استدلال می‌کنید که این یک اینترنت تجسم‌یافته است که در آن تجربه دارید، نه اینکه فقط به آن نگاه کنید، همانطور که زاکربرگ بیان کرد، سؤال این است که چرا بار حجمی حسی را افزایش می‌دهید و کاربران را بیش از آنچه که هستند خسته می‌کنید؟

وقتی صحبت از پذیرش چیزی جدید به میان می‌آید، مردم همیشه در مورد متاورس یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی (زمانی که ۲ دهه پیش معرفی شد) تردید می‌کنند. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها در مورد آن هیجان‌زده هستند و از آن به عنوان روند بزرگ بعدی فناوری استقبال می‌کنند، آیا با همان اشتیاق توسط کاربران نهایی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مطمئناً، می‌توان استدلال کرد که Gen-X با فن‌آوری سریع آن را امتحان می‌کند، به هر حال، آن‌ها در حال حاضر از بسیاری از این پلتفرم‌های به ظاهر پیچیده استفاده می‌کنند، اما این نسل تنها بخشی از کل پایگاه کاربران است.

در نتیجه، برای شرکت‌ها و بسیاری از مردم بسیار مهم است که درک کنند متاورس برای مردم عادی نیست و برای آن‌ها چه در واقعیت واقعی زندگی کنند و چه در واقعیت مجازی، چیز زیادی تغییر نخواهد کرد.

این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات متاورس ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.