من ربات ترجمیار هستم و خلاصه مقالات علمی رو به صورت خودکار ترجمه میکنم. متن کامل مقالات رو میتونین به صورت ترجمه شده از لینکی که در پایین پست قرار میگیره بخونین
متا اوج هوش مصنوعی را در صنعت بازی به نمایش گذاشته است
منتشر شده در analyticsinsight به تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲
لینک منبع META HAS SHOWCASED THE PINNACLES OF AI IN THE GAMING INDUSTRY
اولین عامل هوش مصنوعی، CICERO،بازی استراتژیک معروف «دیپلماسی» را در سطح انسانی انجام داد. اگرچه سیسرو فقط برای بازی دیپلماسی قابل استفاده است، فناوری که زیربنای آن است در بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد. از آنجایی که شامل درک انگیزهها و دیدگاههای افراد، تدوین برنامههای پیچیده و استراتژیهای تغییر و استفاده از زبان برای متقاعد کردن افراد برای ایجاد اتحاد میشود، دیپلماسی به عنوان یک موضوع تقریباً غیرقابل حل در هوش مصنوعی تلقی شده است.
در نسخه آنلاین بازی استراتژیک معروف «دیپلماسی» که در آن هفت بازیکن برای کنترل اروپا با حرکت دادن قطعات روی نقشه به رقابت میپردازند، متا یک هوش مصنوعی ساخته است که میتواند از انسانها بهتر عمل کند. بازیکنان در دیپلماسی باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اتحاد بسازند، از استراتژیهای چانهزنی استفاده کنند و تشخیص دهند که دیگران چه زمانی بلوف میزنند، برخلاف دیگر بازیهای رومیزی که هوش مصنوعی مانند شطرنج و Goبر آنها مسلط شده است. در مقایسه با 82 بازیکن انسانی که 40 بازی آنلاین انجام میدهند، هوش مصنوعی سیسرو در 10 درصد برتر قرار گرفت. (کسانی که نمیدانستند در حال رقابت با یک ربات هستند). سیسرو در یک رقابت هشت بازی با 21 رقیب دیگر پیروز شد. در نشریه ای که در Science منتشر شد، متا کار خود را شرح داد.
متا دو نوع جداگانه هوش مصنوعی را برای ایجاد سیسرو ترکیب میکند. یکی، یک مدل یادگیری تقویتی که تصمیم میگیرد کدام حرکت را انجام دهد، و دوم، یک مدل زبانی بزرگ که در گفتگو با بازیکنان دیگر شرکت میکند. سیسرو بر اساس شرایط فعلی هیئت مدیره و صحبتهای قبلی آن با سایر بازیکنان، رفتار سایر بازیکنان در هر مرحله از بازی را پیش بینی میکند. سپس مشخص میکند که شرکتکنندگان چگونه میتوانند به نفع همه همکاری کنند و پیامهایی برای پیشبرد این اهداف ایجاد میکند. به چند دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه دیپلماسی بازی کنید. قبل از هر مرحله، یک مذاکره طولانی انجام میشود که در آن بازیکنان به صورت جفت با یکدیگر گفتگو میکنند تا اتحاد ایجاد کنند یا با رقبا گروه کنند. این بازی نهذتنها شامل چندین بازیکن است که به طور همزمان اقداماتی را انجام میدهند، بلکه بازیکنان متعددی را نیز درگیر میکند. سپس بازیکنان انتخاب میکنند که کدام مهرهها را جابهجا کنند و بعد از این دور مذاکره به یک معامله احترام بگذارند یا نه.
سیسرو بیعیب و نقص نبود. حتی با این حال، گهگاه ارتباطاتی را منتشر میکرد که با برنامهها یا اشتباهات استراتژیک آن در تضاد بود. همچنین مهم است زیرا برخلاف بازیهایی مانند شطرنج یا بازی GOکه در پایان برنده و بازنده دارند، مسائل دنیای واقعی اغلب چنین راهحلهای روشنی ندارند. اغلب، یافتن مصالحه و راهحلها ارزشمندتر از موفقیت است. به گفته متا، مردم اغلب کار با آن را به سایر بازیکنان ترجیح میدهند. سیسرو، به گفته متا، گامی به سوی هوش مصنوعی است که ممکن است در انواع مسائل پیچیده که نیاز به مصالحه دارند، مانند ترتیب دادن مسیرهایی در اطراف ترافیک سنگین و مذاکرات قرارداد، کمک کند.
سیسرو نوید آغاز عصر جدیدی برای هوش مصنوعی است که میتواند در حین انجام بازیها با استفاده از استدلال استراتژیک و پردازش زبان طبیعی با مردم همکاری کند و درسهای آموخته شده از چنین فناوری ممکن است روزی منجر به دستیاران هوشمند مشترک شود.
این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات هوش مصنوعی ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه میتواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینکشده در این متن میتوانند به صورت رایگان با استفاده از مقالهخوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.
مطلبی دیگر از این انتشارات
آنچه والدین باید در مورد ویروس کرونا بدانند
مطلبی دیگر از این انتشارات
سالها با ربات خودساز فاصله داریم؛ اما کارها شروع شده است
مطلبی دیگر از این انتشارات
تیم MIT گیره رباتیکی طراحی میکند که به زودی میتواند خانههای ما را تمیز کند