متا در مقابل مایکروسافت: چه کسی بازار سهام واقعیت مجازی را رهبری می‌کند؟

منتشر شده در analyticsinsight به تاریخ ۱۰ می ۲۰۲۲
لینک منبع META PLATFORMS VS MICROSOFT: WHO IS LEADING THE VR STOCK MARKET?

در حالی که واقعیت مجازی در درجه اول برای بازی و سرگرمی در حال حاضر استفاده می‌شود، پتانسیل زیادی برای فن‌آوری در صنایع و حرفه‌های مختلف مانند مهندسی و طراحی، مراقبت‌های بهداشتی، دفاع، و آموزش وجود دارد. غول‌های فناوری مانند متاپلتفرم و مایکروسافت اخیراً اقدامات تهاجمی را برای حفظ موقعیت خود در صنعت VR انجام داده‌اند. بیایید متا و مایکروسافت را مقایسه کنیم تا ببینیم چه کسی بازار سهام VR را هدایت می‌کند.

متاپلتفرمز شرکت مادر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است، اما همچنین مالک پلتفرم پیشرو VR Oculus است. بر اساس گزارش‌ها، دستگاه‌های متا اکنون حدود دو سوم کل سخت‌افزار واقعیت مجازی مورد استفاده در پلتفرم محبوب بازی Steam را تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده تسلط Oculus در فضا است. سهام FB در شش ماه گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است که به طور بالقوه فرصت خرید عالی را برای سهام پیشرو واقعیت مجازی فراهم می‌کند. موجودی واقعیت مجازی فعلی شرکت ۱۹۶.۲۱ دلار آمریکا است، که ۳.۷۱٪ کاهش نسبت به بسته قبلی دارد.

در حالی که سایر شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر فضای مصرف‌کننده تمرکز دارند، مایکروسافت فن‌آوری واقعیت مجازی خود را مستقیما به مشتریان سازمانی تبدیل کرده‌است. این شرکت مجموعه‌ای از برنامه‌های خاص صنعت و بیش از 200 برنامه کاربردی شریک برای دستگاه دارد. در اوایل سال ۲۰۲۲، آن طرح‌ها را برای نسخه جدیدی از هولولنز کنار گذاشت. با این حال، هنوز هم در حال برنامه‌ریزی برای ادامه کار بر روی فن‌آوری واقعیت مجازی و برنامه‌های کاربردی خارج از بازی و سرگرمی است. سهام واقعیت مجازی فعلی شرکت ۲۶۴.۵۸ دلار آمریکا است، که ۳.۶۹٪ کاهش نسبت به سهام قبلی است.

در واقع، پلتفرم‌های متا احتمالاً به‌عنوان راهی برای اجرای تم VR در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر به دلیل تغییر نام و جاه‌طلبی‌های جدید شرکت. با این حال، Oculus از متا و خط هدست واقعیت مجازی آن هنوز برای اولین بار آماده به نظر نمی‌رسد. بدون برخورد ناگهانی با جبهه نرم‌افزار، انتقال به متاورس ممکن است به اندازه مایکروسافت ساده نباشد. ایکس باکس (Xbox) مایکروسافت در دنیای بازی پیشرو است. بدون شک، بازی یک بازار رشد داغ و یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌ها برای بیشتر مصرف‌کنندگان معمولی است.

این متن با استفاده از ربات ترجمه مقالات علم داده ترجمه شده و به صورت محدود مورد بازبینی انسانی قرار گرفته است.در نتیجه می‌تواند دارای برخی اشکالات ترجمه باشد.
مقالات لینک‌شده در این متن می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از مقاله‌خوان ترجمیار به فارسی مطالعه شوند.